Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

piair1982

Forumguru
Ik werk bij een VW dealer en inderdaad is de vraag vele malen hoger dan de productie nu aankan op dit moment.

Dat drijft de levertijd helaas op. Bij de polo zit op dit moment gemiddeld 5-7 maanden levertijd...

henm

Lid
door al die dinercheques viel deze blijkbaar niet meer op...
dus even een kickje.

enne: eet smakelijk allemaal!

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iom niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. w
Wel is het wat overdreven om je zelf te queten, dat is volgens mij wat ook onnodig Bedankt voor je begrip.
[/MODERATORBREAK]

FredV

Banned
Ik denk dat als de vertraging aan de productie van de 1.2TDI motoren ligt, ook de HB eronder zal lijden; in welke plant deze dan ook wordt gemaakt is dan niet relevant.

EdK

Forumguru
Toch vind ik hat niet fair van PON, ze hadden jullie beter een sonja cursus kunnen geven.
Want met dat extra eten buiten de kerstvraattijd om zal het straks meer gewicht in die GL zijn en dus hogere brandstof verbruikscijfers !
Dus jullie worden genept ermee :uitlachen:

FredV

Banned
Ik vind ook dat die dinerbon met terugwerkende kracht aan de GL kopers gegeven moet worden.
Iedereen heeft zolang gewacht.
En we worden al zo benadeeld met alles.

Dus jullie worden genept ermee :uitlachen:

Waarom? Tankpas van de baas (ook privé). Dus alleen maar goed voor de airmiles!

Maar OT, denk dat het wel een verstandige zet is van PON, op deze manier heb je de mensen die hem nu besteld hebben toch iets meer tevreden gesteld. En misschien zullen mensen hierdoor minder snel hun auto afzeggen. Tevens is het een klein beetje reclame.

Begon hem aardig te knijpen maar net een belletje van de dealer gehad de GL is binnen en mag hem dinsdag om 10:00 uur ophalen

FredV

Banned
Drie maanden, valt toch wel weer mee.

Veel plezier dinsdag en vele plezierige en veilige kilometers toegewenst.
Helaas mis je nu de 100 euro aan dinerbonnen...

Begon hem aardig te knijpen maar net een belletje van de dealer gehad de GL is binnen en mag hem dinsdag om 10:00 uur ophalen

Gefeliciteerd.
Veel plezierige en veilige kilometers gewenst.
Vanaf dinsdag wordt jou wachten dan ook beloond en zul je merken dat het het wachten waard is geweest

vinshi

Lid
ik heb weer contact gehad met mijn dealer als je de auto in augustus besteld hebt dan wordt de auto geproduceerd in week 1 tot 4 als je hem in september besteld hebt in week 5 tot 8 en zo verder dus hoe sneller je hem besteld hebt in augustus hoe sneller hij wordt geproduceerd. die van mij wordt in week 2 geproduceerd levering week 4.

mijn dealer had het 2 weken terug over 4-5 weken extra levertijd, ipv eind november begin januari....ik mag hopen dat er niet nog een maand bij komt. 6 maanden levertijd is belachelijk!:mad: Besparing van de GL tov onze huidige auto is toch al gauw 200 euro per mnd * 3 maanden is toch 600 euro extra kosten.

vinshi

Lid
wat bedoel je met behoorlijk het zijn toch dikke 5 en een halve maand wachten. eerdere auto,s die ik nieuw heb gekocht was het max 8 weken. dit is dus ruim 20 weken.

Hetzer

Forumguru
@Vinshi, nou dat bedoel ik dus ook, ik vind de levering van jouw wel ergggg lang duren.
Heb net zoals jouw bij eerdere nieuwe auto´s max 10 weken moeten wachten.
op mijn huidige GL het langst, besteld op 27 maart , geleverd midden juni., maar dat had er voornamelijk mee te maken dat ik de auto ruim voor het productie proces had bestelt.
Wat geeft jouw dealer aan als oorzaak van deze lange levering.

@vinshi

Voorlopige toezegging:

Die van mij 25 aug. 2010 gekocht.
Fabricage 3e week jan. 2011
Aflevering 2e/3e week febr. 2011

Dat is dus precies 6 maanden.

vinshi

Lid
de dealer kan ook geen goede oorzaak zeggen want de ene keer krijgt hij te horen dat er in tchegie een overstroming is geweest dan weer dat de 1.2 tdi het productie process niet kan bijhouden hij wordt er ook een beetje gek van. hij vindt de levertijden nu ook wel belachelijk lang worden nu.

Snoopy

Lid
Dat ging toen alleen over de toelevering van de hemelbekleding voor Skoda's.
Daardoor heeft Skoda de produktie van o.a. Fabia's voor bijna 2 dagen stilgelegd, stelde dus niet veel voor.

FredV

Banned
@Henm
De productie in Mlada Boleslav is niet of nauwelijks door de overstroming getroffen. Het betrof toeleveranciers die productie moeten hebben stilleggen.
In dit draadje rond augustus is dit ook al aan de orde geweest.
Vorige jaar was de levertijd ook ruim 26 weken (daar hoorde ik ook bij) en de hoop was dat na de fabrieksvakantie de levertijden korter zouden worden.
Het succes is echter dermate groot, dat de levertijd nog steeds lang is.
En dat niet alleen bij de Fabia GL, maar ook bij de Polo BM.
Reden is dezelfde motor, de fabriek kan de vraag naar de 1.2 TDI niet bijbenen.

Bovenaan Onderaan