Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

V50

Lid
Nee, geen VW of Skoda meer... Er zijn meerdere opties. Mogelijk een C3 eHdi. Of een Prius van een jaar oud. Of de Volvo voorlopig aanhouden en een Twingo Dci er bij voor het woon-werk verkeer. Ik zie wel.

piair1982

Forumguru
VW en Seat hebben hetzelfde probleem. De vraag naar de 1.2 tdi motor is hoger dan het aanbod. Gemiddeld zes tot zeven maanden levertijd als je nu besteld... het succes begint door de te lange levertijd te brokkelen.... ben benieuwd wat de fabriek hieraan gaat doen.

Combiron

Actief lid
Best jammer, op die manier gaan ze commercieel gezien ten onder door hun eigen succesformule. Foute planning???

vinshi

Lid
iemand al iets gehoord van onze importeur doormiddel van een brief?????
ik heb al 2 weken geleden gehoord dat er een brief zou komen maar nog steets niks gezien.:mad::mad::mad:

V50

Lid
Tja, zowel dealer als importeur verdommen het om te communiceren. Eigenlijk onvoorstelbaar dat dit soort 'service' anno 2010 nog gepikt wordt door de klanten.

FredV

Banned
@V50, welke middelen stel jij dan voor om het niet te pikken, behalve je order te annuleren wat je hebt gedaan?

Noord26

Forumguru
al meerdere brieven gestuurd over de vertraging, er wordt geen gehoor aan gegeven.

Stel hem schriftelijk in gebreken en stel een termijn waarin hij met een redelijke oplossing moet komen (meestal 2 weken); als je er vanaf wilt. Aangetekend natuurlijk. Mocht je na die tijd niets hebben vernomen, even je advocaat of eventueel rechtsbijstand laten bellen.

Achterop je koopcontract staan de BOVAG voorwaarden. Daarop staat ook dat je kostenloos kunt annuleren als de origineel opgegeven levertermijn met 60% wordt overschreden.

Met andere woorden: heb geduld, of onderneem concreet de correctie actie (als je er vanaf wilt).

jan49

Actief lid
ook besteld

besteld op 30 okt 2010 verwacht in feb, of maart 2011:koffie:

Fabia Greenline, sunset, PDC, climatronic, Navi, dakrailing,Black magic pearl effect

@jan49, ja het duurt even maar dan heb je ook wat. En zo kan ik nog wat opmerkingen plaatsen, maar uiteindelijk komt de dag dat je ook bij ons kloppie hoort.
Succes en blijf dit forum volgen.

kevchenko

Nieuw lid
Mijn eerste beloofde leveringsdatum was half oktober. Dit is nu doorgeschoven naar eerste week van december (week 48).
Op mijn beurt had ik dezelfde levertermijnen beloofd aan de koper van mijn huidige wagen. Maar als het nu nog eens zou verschuiven zou dit een probleem worden.
De enige oplossing is dan proberen de nieuwe skoda te annuleren en de koper van mijn wagen zijn geld terug te geven.
Service bij skoda is nu al 0. En dan heb ik hem nog niet...

jan49

Actief lid
mijn skoda dealer

voor mijn skoda dealer maakt het niet uit of ik ze nou inruil of verkoopt de prijs blijf het zelfde ik heb wel geduld want vw of seat duurdt ook lang

gr jan:crazy:

Mijn eerste beloofde leveringsdatum was half oktober. Dit is nu doorgeschoven naar eerste week van december (week 48).
Op mijn beurt had ik dezelfde levertermijnen beloofd aan de koper van mijn huidige wagen. Maar als het nu nog eens zou verschuiven zou dit een probleem worden.
De enige oplossing is dan proberen de nieuwe skoda te annuleren en de koper van mijn wagen zijn geld terug te geven.
Service bij skoda is nu al 0. En dan heb ik hem nog niet...

@kevchenko

Mocht het nog laanger duren, geef bij de dealer je situatie aan.
Probeer vervolgens of je een leenauto kunt krijgen voor de resterende periode, omdat je anders je koop zal annuleren.

Ik had mijn auto besteld zou 3maanden levertijd zijn, echter nog maar 2maanden APK op mijn oude scenic uit 1999, ook aangegeven dat ik geen nieuwe APK meer hier op wou zetten.
Toen afspraak gemaakt dat ik vanaf het moment dat APK verlopen zou zijn tot moment van levering een leen auto zou krijgen.
Was dit niet mogelijk geweest was de koop niet door gegaan met dat in het achterhoofd heeft de dealer daarmee ingestemd.
Dus doe er je voordeel mee.

Polvo

Actief lid
voor mijn skoda dealer maakt het niet uit of ik ze nou inruil of verkoopt de prijs blijf het zelfde ik heb wel geduld want vw of seat duurdt ook lang

gr jan:crazy:

Een collega van mij heeft vorige week zijn Seat gekregen, precies volgens afspraak.
Volgens mij zijn de leveringsproblemen bij skoda veel groter, mogelijk vanwege het feit dat de skoda de enige grote belastingvrije auto is en de vraag veel groter is.
De rest zijn allemaal een stuk kleiner.

FredV

Banned
De Polo kent identieke levertijden als de Skoda.
Seat zal ook extra lang gaan worden nu de ST ook beschikbaar is in BPM-vrij

Een collega van mij heeft vorige week zijn Seat gekregen, precies volgens afspraak.
Volgens mij zijn de leveringsproblemen bij skoda veel groter, mogelijk vanwege het feit dat de skoda de enige grote belastingvrije auto is en de vraag veel groter is.
De rest zijn allemaal een stuk kleiner.

Enige? Er zijn er wel meer hoor, bijvoorbeeld de Seat Ibiza ST.

Bovenaan Onderaan