Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Net contact gehad met de dealer. Alle auto's besteld halverwege augustus/september worden waarschijnlijk 4-5 weken later geproduceerd. Geen levering in december dus waarschijnlijk januari. Ik kan binnenkort een schrijven van de importeur verwachten. De importeur zo nu bij de fabriek zijn om afspraken te maken. Wel krijg ik een prijsgarantie, zowel op de prijs als inruil.
Helaas dus nog een tijd geduld hebben. We hadden begin september besteld (auto was 2e helft augustus door dealer besteld).

vinshi

Lid
ik heb de importeur PON al een mail gestuurd om mijn ongenoegen te melden over een aantal zaken die ik hier op het forum gelezen heb. dit gaat vooral over de mensen die de greenline later dan mij besteld hebben. en hem wel eerder krijgen.(ik vind het trouwens wel fijn voor die mensen die hem wel nog krijgen) ik zou binnen 5 dagen een antwoord krijgen op mijn vraag en ze zouden kijken wat er te regelen viel dus ik wacht maar af. zodra ik wat weet laat ik het hier horen.:ahum::ahum:

robbiebee

Actief lid
Ik heb deze email twee weken geleden gestuurd, en inderdaad heb ik een brief terug gekregen. waar je niets mee kan alleen maar naar tsjechie wijzen en dat ze geen invloed kunnen uitoefenen op de planning, maar troost je ik heb mijn auto week 32 besteld en mij wisten ze te melden feb 2011... complete willekeur dus .

ik heb de importeur PON al een mail gestuurd om mijn ongenoegen te melden over een aantal zaken die ik hier op het forum gelezen heb. dit gaat vooral over de mensen die de greenline later dan mij besteld hebben. en hem wel eerder krijgen.(ik vind het trouwens wel fijn voor die mensen die hem wel nog krijgen) ik zou binnen 5 dagen een antwoord krijgen op mijn vraag en ze zouden kijken wat er te regelen viel dus ik wacht maar af. zodra ik wat weet laat ik het hier horen.:ahum::ahum:

FredV

Banned
Troost je.
Als je alle postings (meer dan 100 pag's) doorleest, zie je dat de reactie van Pon van 6 maanden geleden nog onveranderd is. En dan bof je nog DAT je antwoord krijgt.
Ergens op t forum las ik dat Pon nu in Tsjechië was om met de fabriek afspraken te maken.
Of dat klopt, geen idee.
Het staat in ieder geval haaks op de opmerking dat Pon geen invloed op de planning heeft.

Over 15 uur en 5 minuten kan ik hem gaan ophalen....deze gaat in de top 5 van slapeloze nachten denk ik...althans tot ik aan kinderen begin...:uitlachen:

vanavond even speedmarsen door de buurt Thijs, lekker vroeg slapen ;)
images

:uitlachen:Dat is een optie, alleen zonder mijn 120liter is daar natuurlijk geen reet aan, die ligt netjes op de kazerne...dus ipv speedmarsen ga ik dan maar zenuwachtig ijsberen door de woonkamer...
Nec Temere, Nec Timide!

Ladies and Gentlemen..., We got him!!!

Na de aflevering hebben we direct een goede 200 km "moeten" rijden, moeten tussen aanhalingstekens omdat een deel noodzakelijk was en een deel voor de fun... Met morgen een goede 350 km voor de boeg zullen we na dit weekend vast een goede eerste indruk hebben :super:

Tot zover bevalt de Greenline ons meer dan goed, ook het Amundsen systeem werkt lekker. Moet eerlijk toegeven dat ik me vanmorgen net een klein kind bij de intocht van Sinterklaas voelde... Te leuk!!

Tijdens onze "rondreis" kwamen we op de A1 nog een, vrij nieuwe, Greenline tegen. Grappig was dat de beste man, net zoals wij naar zijn auto keken, hij vol aandacht naar onze auto zat te kijken.

Gefeliciteerd, ik ga morgen dezelfde ervaring aan. Ik ga ook meteen een aantal kilometertjes maken. Maar ik ben nu dat kind de avond VOOR de intocht van de goede sint.

Combiron

Actief lid
@Favreleuba: veel plezier met jullie nieuw auto!

@Thijs219: nog elf uurtjes wachten en dan is het zover!!!!! Alvast veel plezier ermee

vinshi

Lid
FAVRELEUBA gefeliciteerd met je greenline. Maar ik kan niet begrijpen dat jij de auto al eerder hebt dan vele andere hier.jij hebt hem in week 37 besteld en ik en vele anderen weken eerder en wij mogen tot januarie wachten of zelfs tot februarie.. P.S. veel veilige kilometers gewenst.

Inderdaad, dat was ook mijn eerste reactie. Zelfde kleur e.d. zelfde tijd besteld, en waarschijnlijk pas februari dat ik hem krijg.

Waar gaat dat nu mis?

De dealer van FAVRELEUBA heeft waarschijnlijk auto´s op voorruit besteld.

Zelf heb ik dat geluk ook gehad, 16-8 besteld en 28-9 afgeleeverd di was maar 6 weken

vinshi

Lid
dit zijn dan wel praktijken waar andere mensen de dupe van worden. want zo worden er auto,s besteld die nog niet verkocht zijn en daardoor wordt de wachttijd ook omhooggedreven.

Klopt, de dealer had een aantal auto's vooruit besteld, als ik het goed begrepen heb hadden wij één van hun laatst vooruit bestelde auto's, gros schijnt nu ook langer te moeten wachten, levertijden als januari/februari klonken hem niet vreemd in de oren. Zo links en rechts heb ik hier wel meer gelezen dat dealers vooruit bestellen. Verder had het bij ons als voordeel dat de Amundsen los was besteld, af fabriek zou het, volgens de dealer, veel langer geduurd hebben.

Dat verklaart een hele boel. Snapte al niet waarom een dealer precies de auto zoals jij hem wil al had besteld. Maar als de opties achteraf gemonteerd zijn is dat wel verklaarbaar.

Veel plezier van je auto!

De dealer heeft alleen de Amundsen zelf ingebouwd, dit met het oog op een lange levertijd af fabriek. De overige opties zijn allemaal af fabriek besteld, een dealer kan tot een paar weken voor de week van de productie wijzigingen doorgeven. In dit laatste zit het hem dus.

Hetzer

Forumguru
Ik kan het verhaal van Vinshi bevestigen!! Vandaag nog even met Hans evers gesproken van Vepreda omtrent de levertijden.
Het is eigenlijk binnen Skoda Nederland not-done om auto's voor uit te bestellen, bij Vepreda doen ze dat dus ook niet. Doordat bepaalde dealers dit stiekem wel doen, zijn andere kopers hier dan ook de dupe van en hebben hierdoor een langere levertijd.

Nou lui, ik heb de eerste 300km er op zitten, tof zo'n nagelneue auto....mijn eerste, dus ik ben net een kind in een snoepwinkel....meisje wordt er gek van:super:

Bovenaan Onderaan