Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Het is ook een beetje oneerlijke concurrentie als het een afspraak is. Wel leuk voor de mensen die hem snel hebben, maar oneerlijk voor de mensen die daardoor nog langer moeten wachten.

Captain Hook

Forumguru
FYI:

De langere levertijden van het GL model schijnen vooral te maken te hebben met de toeleverancier van de specifieke accu's voor dit model. De accu voor het GL model is moeilijk leverbaar.

In Oostenrijk is het GL model zelfs voorlopig uit de bestelmogelijkheid gehaald.

Bron

Polvo

Actief lid
Als die accu's zo speciaal zijn, gaat vervanging later een flinke duit kosten.
Ik ben wel nieuwsgierig wat er dan zo speciaal is aan die accu.

EdK

Forumguru
Dat het een UccU waarschijnlijk is ! :grin:

Maar wees niet bezorgd, hij zal iets duurder misschien wezen, maarrr
door de grote oplagen zal de prijs allerzins mee vallen
Een motorfiets accu is in algemeen duurder in verhouding dan die van de auto.
Waarom ? , wel doordat er relatief maar weinig gemaakt worden.want elke motor heeft vaak zijn eigen model/capaciteit accu

RobS

Lid
Heb sinds maandag mijn 'voorloop' auto (bij de dealer gekocht met inruilgarantie etc.). Een fabia hatchback uit 2000 op benzine. Behalve airco zit alles erop en eraan.
Toen dit voorstel kwam, dacht ik dat het 8 weken afzien zou worden. Nu denk ik dat ik het wel red tot de GL komt (productieweek 1). Gelukkig....

gortj00

Nieuw lid
Levering Fabia Greenline

Vanmiddag van de dealer te horen gekregen dat de levering van 3e week november niet doorgaat en dat de productie nu pas week 3 januari 2011 is.
Alle kopers schijnen binnenkort een brief te krijgen van de importeur waarom het allemaal langer duurt.

vinshi

Lid
waneer heb jij hem besteld. en ik hoop dat ze er dan ook inzetten dat wij een kompensatie krijgen.Zou wel zo mooi zijn want iedere week dat ik nu nog in mijn eigen auto rij kost mij meer geld.

gortj00

Nieuw lid
waneer heb jij hem besteld. en ik hoop dat ze er dan ook inzetten dat wij een kompensatie krijgen.Zou wel zo mooi zijn want iedere week dat ik nu nog in mijn eigen auto rij kost mij meer geld.

Heb de auto begin september besteld en heb ook van de dealer begrepen dat er een kleine vergoeding tegenover staat in de vorm van een dinerbon.

Ja dat van die brief krijgen van PON vertellen ze ook aan iedereen en heb ik op dit forum al meerdere malen gelezen, maar ik hoor nog van niemand dat ze echt de brief hebben. De leveringen schuiven alsmaar op en niemand weet precies waarom, dan weer de motor dan weer verschuivingen binnen Europa en nu weer de accu.

En compensatie daar hoef je volgens mij al helemaal niet op te rekenen, ik ben al eens benieuwd of ze de prijsverhoging doorberekenen, eea afhankelijk van je koopakte . Ondertussen wacht ik ook nog steeds, besteld week 31, productie volgens PON week 47, al deze info moet ik zelf halen, want van de dealer hoor ik niets.

Ik wacht af, misschien dat die goedheiligman hem binnenkort mee kan nemen voor me :)

zo ook weer een paar weken uitgesteld, zou productiedatum week 44 zijn, is nu vermoedelijke datum week 47 geworden, levering 2 de week december, en besteld op eind juli :smiley29:

FredV

Banned
Welke onderdelen zijn nu nog niet de revue gepasseerd die de mogelijke vertraging kunnen veroorzaken?
De bestellingen vliegen de pan uit. Ik heb zelf ook meer dan 20 weken moeten wachten (begin mei / eind september), en nu dus jullie ook.
Productiecapaciteit is blijkbaar het probleem.
Want er is qua levertijd niets veranderd..
En wat de oorzaak is, blijft speculaas.. eh speculatie

peperskoda

Forumguru
Op compensatie van Pon hoef je niet te rekenen. Wat je natuurlijk wel kunt proberen is door het alsmaar aangeven dat je de vertraging ongepast vind t.o.v. de genoemde levertijd bij de bestelling van de auto en dat je daar dan wel enige vorm van compensatie voor wil zien. Begin dan overigens niet met een verhaal van ik wil dat en ik wil dat, maar breng het met tact en een beetje gevoel voor drama. Maak je desnoods functioneel, maar wel beschaafd, boos. Het is het proberen waard, al heb je helemaal nergens recht op tenzij er een vaste afleverdatum in je koopcontract staat.

robbiebee

Actief lid
Ik ben vorige week vrijdag " officieel " door de dealer op de hoogte gebracht over de vertraging. Daarbij heb ik uiteraard gevraagd of er behalve levertijdschade ook financiele schade zou ontstaan door prijsverhoging / minder inruil. Dit is bij mij niet het geval de dealer vindt dat "not done". Hij refereerde tevens aan de brief van PON, ik ben benieuwd. Gelukkig heb ik mijn auto nog en neem ik nu een afwachtende houding aan. Ook al zie ik nu groen en geel van jalouzie sinds 1 week staat er bijna dagelijks een Faab GL ( antraciet Grijs) te pronken op de P-Plaats bij mij in de straat:2133:

icecube

Actief lid
Ook mijn dealer heeft mij (op papier) bevestigd dat de afgesproken prijs blijft staan ondanks dat mijn auto pas in 2011 wordt afgeleverd.

V50

Lid
Mij is vier weken geleden al een brief beloofd. Tot op heden echter nog niets ontvangen. Daarom eergisteren de knoop doorgehakt en zelf maar een brief verzonden naar de dealer. Met daarin mijn eenzijdige annulering van de order.

Bovenaan Onderaan