Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Heeft hij dan ook de Ibiza ST? Als ik de afmetingen aan de buintenkant naast elkaar leg scheelt het niet meer dan 5 cm t.o.v. de fabia!
En kwa laadruimte scheelt het ook niet erg veel. (485 t.o.v. 505 liter).

levertijd seat ibiza ST

Een collega van mij heeft vorige week zijn Seat gekregen, precies volgens afspraak.
Volgens mij zijn de leveringsproblemen bij skoda veel groter

een collega van mij heeft gisteren een Seat ibiza ST besteld.
De levertijd..............:1884: 9 MAANDEN!!:1884:

V50

Lid
De Polo kent identieke levertijden als de Skoda

Klopt, met dat verschil dat de VW dealer bij ons om de hoek daar wel eerlijk over was. In juli bestellen was bij VW pas in december/januari leveren. Bij Skoda werd in juli een levering in september/oktober beloofd. Voor ons was dat toen één van de redenen om voor de Skoda te gaan.

Tja, zoals kevchenko al zegt, de service is al vóór de levering nul.

Heeft hij dan ook de Ibiza ST? Als ik de afmetingen aan de buintenkant naast elkaar leg scheelt het niet meer dan 5 cm t.o.v. de fabia!
En kwa laadruimte scheelt het ook niet erg veel. (485 t.o.v. 505 liter).

de Ibiza ST is eigenlijk op alle punten net iets kleiner dan de Skoda Fabia GL. Hoofdruimte achterin 3 cm minder, beenruimte achterin 9 cm minder, stoelen achter 4 cm lager. Voorin scheelt het nauwelijks auto, maar de Skoda achterin meer ruimte heeft, is het net iets meer gezinsauto.

FredV

Banned
@ V50, Ja, helaas blijkt men erg verschillend te reageren op de levertijden en waarom vraag je je dan af.
De één heeft goede ervaringen, de andere niet.
En met slechte informatie win je geen klanten, toch?

Koop annuleren klinkt leuk, en is natuurlijk altijd nog een optie.

Toch heb ik het idee dat een dealer daar niet veel slechter van slaapt, goede reclame is het natuurlijk niet, maar als jij je koop annuleert, dan kan de dealer de auto echt wel kwijt aan iemand anders wat nog op de laaaaaaange wachtlijst staat. Of iemand die de showroom binnenloopt blij maken met ene zeer korte levertijd.

henm

Lid
Fabia Hatchback

De lange levertijden waarover hier wordt gesproken betreffen (nog steeds) alléén de Combi.
Wat wij ons afvragen... heeft dit ook gevolgen voor de productie van de hatchback?
Maw: wordt dit type straks gemaakt vanuit een hele andere locatie, of komt deze tussendoor de combi's? Iemand enig idee hoe dat werkt?

Inmiddels de beloofde brief van PON binnen gekregen met 100€ aan dinerchecks!
Dus toch een goedmakertje omdat ik de auto dit jaar niet meer krijg :)

FredV

Banned
Wat boffen jullie toch:) Eet smakelijk.
Velen die voor de fabrieksvakantie de auto hebben besteld, hebben ook 25 weken moeten wachten en levertijd uitgesteld, maar niks nada dinerbon...

@Scoop
We zijn denk ik dubbel gematst, en een dinercheque en kentekenafgifte 2011.

Ik had liever de auto binnen 1 week binnen gehad dan ruim 6 maanden moeten wachten (1 jan = voor mij 6 maanden).

Het is een leaseauto, dus de datum maakt hij echt niet uit.

Weet alleen nog steeds niet waardoor de lange levertijd komt, ik heb namelijk alle opties erbij genomen die kunnen. Of het nu met een optie of de motor of de auto in het algemeen te maken heeft, ik weet het niet meer. Te veel verschillende dingen voorbij zien komen.

Ik denk wel dat het PON aardig wat geld heeft gekost om dit te doen.
Ben benieuwd of mensen die hem nu nog gaan bestellen het ook krijgen, en hoe zit het met Seat en VW?

jan49

Actief lid
ik denk weet het wel

IK heb ergens gelezen dat het door de 1.2 tdi motor komt zit ook in VW, Seat :koffie: gr jan

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan