Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Alle berichtgevingen m.b.t. de vertragingen deed ons "bibberen", maar volgens onze dealer moet het gek gaan of wij gaan aanstaande woensdag de eerste kilometers met onze nieuwe Greenline maken.

Het aftellen is dus begonnen!!

HJ94

Nieuw lid
Net een telefoontje gehad van Oto Bergsma met de mededeling dat de Skoda Fabia nu al bij de dealer staat en dat we hem zaterdag zouden kunnen halen, echt een meevaller terwijl we hem pas begin december hadden verwacht:grin:

En toen stond hij vandaag alweer bij ons op de oprit. Echt een fijn wagentje met een stevig onderstel. Alles geregeld bij de dealer met een bloemmetje toe :). Nu eerst maar een tijdje inrijden en er goed van gaan genieten! :grin:

gortj00

Nieuw lid
Levering

Mijn Skoda Fabia Greenline zou in november bij de dealer aankomen maar gisteren te horen gekregen dat het nu week 4 wordt in 2011. Volgens de dealer komt het door de grote vraag en het tekort aan de 1.2 motoren voor zowel de Skoda als voor de VW en Seat.

Ik snap er echt helemaal niets van.
Mijn fabia is besteld op 1 september (eigenlijk 1 augustus maar tussen leasemaatschappij en dealer is iets mis gegaan), mijn collega heeft z'n octavia 2 weken later besteld.
Die van hem is nu al binnen, en ik moet nog wachten tot 1 februari volgens de dealer.

Volgens de dealer zit er een lang levertijd op de fabia omdat het touchscreen een slechte levertijd heeft, maar mijn collega met de octavia heeft die er ook in zitten.

Dat is toch 5 maanden.

henks1

Lid
@scoo[FONT=&quot]p643
Er is een tekort aan motoren,dus de 1.2 diesel.
Waarschijnlijk gaat de [/FONT][FONT=&quot]polo voor, omdat dit het hoofdmerk is.Heb zelf nog net geluk gehad, net voor de sto[/FONT][FONT=&quot]p aan, vrijdag 29-10 afgeleverd
[/FONT]

Als dat de reden is, dan is het wel logisch. Aangezien de octavia een 1.6 heeft.
Volgens de leasemaatschappij leveren ze tot 15 november. Maar dat ga ik toch al niet halen :)

nielskra

Nieuw lid
Na drie VW Transporters kozen mijn vrouw en ik voor de Fabia Combi GL als nieuwe auto. Dus bezochten we medio juni de Skoda-dealer in Baarn - naar we toen nog dachten de enige in het Gooi. Levertijd twee maanden, dat was te doen. Hoeveel kregen we terug voor onze vijf jaar oude Transporter? De dealer bood 45% van wat er gemiddeld voor werd gevraagd op Marktplaats. Wel érg weinig. Zelf verkopen dus – dat hadden we nog nooit eerder gedaan. Wel eerst weten wat de opbrengst zou zijn voordat we de Fabia zouden bestellen. Zou een leenauto ter overbrugging van de autoloze twee maanden mogelijk zijn? Nee, zei de dealer, daar doen wij niet aan. Je moet dan ergens anders een auto huren voor circa 500 euro per maand.

Balen op moment. Van het lage bod, en van het moeten huren van een auto. Toch maar lekker die Transporter oprijden dan? Na een ‘denkperiode’ stond onze bus medio juli op Markplaats. Drie weken later waren we een bod van 60% onder de vraagprijs rijker, naast diverse ruilmogelijkheden. Maar wij hadden cash nodig, en meer dan die 60%. Een tweede advertentie op de AutoTelegraaf dan maar. Binnen een week hadden we onze bus verkocht voor ruim 90% van de vraagprijs, poeh, spekkoper…en een ervaring rijker.

Terug naar de dealer in Baarn wilden we niet meer. Gelukkig bleek er ook nog een kleinere dealer in Hilversum te zijn. Prettige sfeer, maar medio augustus was de levertijd van de Fabia inmiddels opgelopen naar vier tot zes maanden. Bovendien kon deze dealer geen korting bieden, ondanks dat we geen auto inruilden. Domper. De Hilversumse dealer bleek er echter geen enkele moeite mee te hebben om onze nieuwe auto in onderhoud te nemen als we er ergens anders eentje op de kop zouden kunnen tikken. Dat is gebruikelijk, maar hij meende het ook echt. Verder speuren op internet dus, waarbij we in Almelo terecht kwamen. Deze dealer bleek GL’s in voren te hebben besteld, de onze zou in week 42 worden geproduceerd en een à twee weken daarna worden geleverd. Alle opties en kleurkeuze nog mogelijk. Op onze vraag naar een leenauto was het antwoord: ‘Daar is altijd wel een mouw aan te pass’n.’ Dat begon erop te lijken!

Met de trein naar Almelo, naar het bedrijf dat al meerdere malen dealer van het jaar was. Tevoren samen afgesproken dat we genoeg hadden aan het uigebreide standaard pakket van de GL. En géén metallic lak, 440 euro is veel geld voor een lak die iets sterker schijnt te zijn. En na een okergele, ‘caribean’ groene en paprikarode bus is mij duidelijk geworden dat ook de als extra ‘slap’ beoordeelde kleur rood zich prima houdt als je hem een tot twee keer per jaar liefdevol behandelt met de bekende ‘schilpadwas’. Weinig werk, en ik vind die was lekker ruiken…Dus zou het ‘corrida red’ worden, dat schijnt echt knalrood te zijn. Met als bijkomend voordeel dat mijn vrouw die kleur makkelijk terug kan vinden op een overvol parkeerterrein vol met zwarten en grijzen.
Prettig gesprek bij de dealer, standaard 6% korting zonder inruil. Plus gratis dakrails die de dealer ons echt aanraadde omdat we uit een Transporter kwamen en een dakkoffer voor extra ruimte zonder dakrails niet geplaatst kan worden.
We reden weer naar huis in een tien jaar oude Fabia met een kleine 100.000 kilometer op de teller, voor 200 euro per maand. Verzekering op onze naam en natuurlijk zelf de benzine betalen. Met als afgesproken maximum twee maanden, dus 400 euro, ook als de levertijd zou uitlopen. Inmiddels is ons duidelijk dat ook de Fabia I prima rijdt, en dat alles na tien jaar nog steeds werkt zoals het hoort.

Nu is onze nieuwe auto gemaakt, weg bij Pon, en in handen van een transporteur. We kunnen hem aan het einde van week 44 komen afhalen, beloofde de dealer jongstleden vrijdag. Wij blij, hoewel mijn vrouw al mijn ‘voorpret aandacht’ voor dit forum wel wat overdreven vindt. Dat soort echtgenotes zal er wel meer zijn, vermoed ik :uitlachen:. Volgend weekend mogelijk meer over de eerste rij-indrukken in onze ’brandweer Faab‘. Ik zag dat die horen onder het hoofdstuk ‘Mijn auto’ van het forum.

Mijn vriendin noemt mijn dagelijkse gang naar het forum denegrerend "gezellig op bezoek gaan bij mijn skoda-vriendjes", ik denk dat vrouwen er niks van snappen...mannen...auto's....voorpret.:mad:

Fabia

† In Memoriam
FF weer ontopic voordat het hier weer uit de klauwen gaat lopen. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat Coorida Red echt een hele mooie kleur is. Kijk maar in mijn fotogalarij. Dan nog mooie donkere velgen er onder en je hebt echt een hele mooie Fabia.

nielskra

Nieuw lid
FF weer ontopic voordat het hier weer uit de klauwen gaat lopen. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat Coorida Red echt een hele mooie kleur is. Kijk maar in mijn fotogalarij. Dan nog mooie donkere velgen er onder en je hebt echt een hele mooie Fabia.

Dag Fabia/forumguru,
Ik had naar de kleur gezocht in de diverse albums, maar hem nog niet gevonden. 't Is inderdaad mooi rood. Maar ik denk dat ik de standaard alu-velgen van de GL er maar onder laat zitten - ons bint zunig...

Bovenaan Onderaan