Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Ron467

Actief lid
Tja, als ik eerlijk ben (en dat ben ik altijd) zit het me niet hoog, maar het prikt wel een beetje.

Niet de GLérs zelf hoor, want die maken gewoon gebruik van de situatie.

ik verklaar me nader:

Als je niets uitstoot, betaal je niets
Als je een beetje uitstoot, betaal je een beetje
Als je veel uitsoot, betaal je veel
Dat is eerlijk.

Als je nu net onder de grens van een beetje (en dus toch een beetje) uitstoot betaal je niets, dat is toch oneerlijk of heeft iedereen z´n kop in het zand?...........

Maar ik neem het echt geen van de gebruikers kwalijk hoor, zolang ik de misgelopen inkomsten van de mafia in den haag maar niet op mijn bord krijg.

Maar dit terzijde, mijn reactie ging eigenlijk alleen over het waarom dit soort auto´s HOT zijn.

Combiron

Actief lid
[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt! [/MODERATORBREAK]
Kijk, dit is een verklaring waar ik mee kan leven:aangenaam:
Maarreh, wanneer ruil jij je TSI in voor een TDI?

Polvo

Actief lid
Tja, als ik eerlijk ben (en dat ben ik altijd) zit het me niet hoog, maar het prikt wel een beetje.

Maar ik neem het echt geen van de gebruikers kwalijk hoor, zolang ik de misgelopen inkomsten van de mafia in den haag maar niet op mijn bord krijg.

Het prikte mij meer dan een beetje, metname de omslag van bpm naar mrb.
Ik had al 3000 euro bpm op mijn auto betaald en zou via de mrb het nog een keer moeten betalen.
Kortom, ik betaal dubbel en een ander niks, notabene op een g3 lpg auto.
Vrijwel net zo schoon.
Deze omslag is nu stop gezet, maar het was wel de reden om een fabia combi te kopen.
Mijn eigen auto is vandaag verkocht, en als de levering op tijd komt krijg ik mijn greenline half januari.

FredV

Banned
Kortom, ik betaal dubbel en een ander niks, notabene op een g3 lpg auto.
Behalve dan de brandstofpijs van 60 eurocent?? tov de 145 voor benzine...
En is het niet zo dat een omslagpunt berekend kan worden wanneer een auto op gas of diesel voordeliger wordt tov benzine? Dus, als je meer rijdt dan het omslagpunt, was je voordeliger uit...

erik2907

Actief lid
Als ik ervanuit mag gaan dat je kinderen hebt of misschien ooit nog zult krijgen, dan kan ik er ook vanuit gaan dat je altijd hebt verteld of gaat vertellen dat Sinterklaas NIET bestaat :)?

En ieder mens is toch eerlijk :)? Dan hoef je dat toch niet te schrijven of ............... :)?

erik2907

Actief lid
En is het niet zo dat een omslagpunt berekend kan worden wanneer een auto op gas of diesel voordeliger wordt tov benzine? Dus, als je meer rijdt dan het omslagpunt, was je voordeliger uit...

Het staat iedereen toch vrij om dat te kiezen wat bij zijn portemoinnee past? En wie kiest de regering in de breedste zin van het woord? Juist, wij! En wie bedenkt zo'n regeling? Juist, wij met z'n allen :)

FredV

Banned
[MODERATORBREAK]Let aub op het quoten en vooral het onnodig quoten. Een voorgaande post in z'n geheel quoten is nl niet nodig. Bedankt![/MODERATORBREAK]
Erik toch...., als je goed leest, reageerde ik niet op de keuze van z'n auto, maar op t feit dat hij dubbel betaalt. En dat bestreed ik, maar daar ben ik toch ook vrij in zonder commentaar?

En wie bedenkt zo'n regeling? Gaan we hier politiek bedrijven?
Ik ben geen lid van een partij, dus ik klaag niet.

Polvo

Actief lid

We hebben het hier wel over een belastingvrije diesel die gemiddeld 1:23 rijd tov van de cerato van mij die 1:10 reed met lpg.
Qua brandstof kosten is de fabia dus goedkoper.

FredV

Banned
had je lpg dan op je diesel? het omslagpunt voor lpg hwas toch berekend op de lpg tov benzine?
Daasr doel ik op.
Dat de GL met diesel zuiniger is, en financieel aantrekkelijker, is evident.

Polvo

Actief lid
had je lpg dan op je diesel? het omslagpunt voor lpg hwas toch berekend op de lpg tov benzine?
Ik heb het niet over een omslag punt gehad, alleen dat ik 2 x bpm moest betalen tov bv een fabia rijder die niks hoeft te betalen.
De cerato is qua grote en gewicht en nieuwprijs nagenoeg gelijk aan de fabia combi.
Met lpg g3 nog een stuk mileu vriendelijker dan de benzine cerato.
Maar ondank dit milieu voordeel moest ik zowiezo al meer mrb belasting betalen.
Met de geplande bpm naar mrb omslag had ik uiteindelijk ook de bpm nóg een keer betaald.
En dat prikte dus.

FabiaGL

Actief lid
Met lpg g3 nog een stuk mileu vriendelijker dan de benzine cerato.
Maar ondank dit milieu voordeel moest ik zowiezo al meer mrb belasting betalen.
Met de geplande bpm naar mrb omslag had ik uiteindelijk ook de bpm nóg een keer betaald.
En dat prikte dus.
Dan koop je toch gewoon een Greenline: probleem opgelost!

vinshi

Lid
ik heb ook te horen gekregen dat mijn greenline uitgesteld is tot productieweek 50 lekker balen, maar ja we kunnen niets anders doen dan afwachten.Want ik wil de auto wel erg graag hebben.

FredV

Banned
In ieder geval is de productietijd blijkbaar nu nog 16 weken. Scheelt alweer een maand met de bestelling van een half jaar geleden toen ik ruim 20 weken moest wachten.
Jullie boffen maar dat het zo kort duurt :ahum:

Bovenaan Onderaan