Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

robbiebee

Actief lid
Ik zit in hetzelfde leveringsschema, alleen wat ik nog het meest frustrerend vindt is dat wanneer ik nu een GL bestel ( 2 dealers gebeld) hij ook als leverperiode Feb 2011 krijgt, leg mij dat maar eens uit?!?!.....

Ik ben erg blij voor je. Ik heb hem op 8 augustus besteld, en mag hem verwachten in februari 2011. Schandalig gewoon, zeker omdat hij mij beloofd is voor begin november.

Ik zit in hetzelfde leveringsschema, alleen wat ik nog het meest frustrerend vindt is dat wanneer ik nu een GL bestel ( 2 dealers gebeld) hij ook als leverperiode Feb 2011 krijgt, leg mij dat maar eens uit?!?!.....

Vandaag contact gehad met de Dealer (Hegeman Arnhem)
productiedatum is wederom opgeschoven. was week 42 werd week 46 is nu week 49. Mag hem nu ophalen in week 2 2011. Wat hij wel vertelde is dat ik een prijsgarantie heb op mijn auto. Dat is dan wel weer lekker om te weten. wordt vervolgd.......

V50

Lid

Dat zei mijn dealer ook! Nu bestellen is in februari leveren, net als de mijne die in juli is besteld. Eigenlijk is mijn productie-order bij Skoda dus gewoon uitgewist. De brief van Pon heb ik nog steeds niet ontvangen. Volgens de dealer zou Pon de gedupeerden in die brief een 'aanbod' gaan doen. Wacht deze week nog maar af en neem dan een beslissing, met of zonder brief.

vinshi

Lid
basicsigs is dit een voorlopige productieweek of de definitieve. Ik zit denk ik in het zelfde schema als jouw.

RobS

Lid
@V50. Wat heb je dan voor keuze? Afbestellen, dan sta je in februari achter in de rij. Kijken of je ergens een voorraad model kan aankomen? Dan betaal je de hoofdprijs. Seat levertijd 12-14 weken. Meer opties heb je niet.
Wat je wél hebt, is de mogelijkheid een schadevergoeding te eisen bij het niet nakomen van de overeenkomst. Wellicht een korting? Vervangend vervoer? Etc. etc

mijn productie datum zou eind oktober zijn, is nu na 2 keer na vragen productie datum week 44, dus het zal mij benieuwen :722:

V50

Lid
@V50. Wat heb je dan voor keuze?

Ik woon tegenover een Citroen dealer. Als ik daar volgende week een C3 1.6 e-HDI zou bestellen heb ik hem volgens de dealer eind januari. De prijs is gelijk aan de Fabia. Een C3 is breder en hoger dan de Fabia maar mist het grootste sellingpoint van de Fabia, de flinke laadruimte. Daar staat dan weer een sterker motrobkok tegenover. Ga er van de week eens in rijden denk ik.

RobS

Lid
@V50. Uiteraard zijn er zat andere auto's te koop, maar die zijn het allemaal net niet. En eind januari duurt ook nog 12 weken. Overigens wel een leuk model de C3. Hmmmmm...

robbiebee

Actief lid
Het uitblijven van levering heeft eigenlijk alleen gevolgen voor de klant, lees de BOVAG voorwaarden maar eens, je kan de dealer een in gebreke stelling sturen voor het te laat leveren, maar gevolg kan zijn dat hij naar de BOVAG voorwaarden wijst en het balletje terug speelt en zegt "door de langere levertijd ben ik genoodzaakt om uw in te ruilen auto lager te taxeren" gevolg je krijgt minder terug of je komt tot ontbinding van de overeenkomst. Over schadevergoeding en vervangend vervoer hoef je al helemaal niette beginnen. rustig afwachten en hopen dat ze in Tsjechie een beetje doorwerken :2133:

@V50. Wat heb je dan voor keuze? Afbeste llen, dan sta je in februari achter in de rij. Kijken of je ergens een voorraad model kan aankomen? Dan betaal je de hoofdprijs. Seat levertijd 12-14 weken. Meer opties heb je niet.
Wat je wél hebt, is de mogelijkheid een schadevergoeding te eisen bij het niet nakomen van de overeenkomst. Wellicht een korting? Vervangend vervoer? Etc. etc

HJ94

Nieuw lid
Net een telefoontje gehad van Oto Bergsma met de mededeling dat de Skoda Fabia nu al bij de dealer staat en dat we hem zaterdag zouden kunnen halen, echt een meevaller terwijl we hem pas begin december hadden verwacht:grin:

l1800

Nieuw lid
Net een telefoontje gehad van Oto Bergsma met de mededeling dat de Skoda Fabia nu al bij de dealer staat en dat we hem zaterdag zouden kunnen halen, echt een meevaller terwijl we hem pas begin december hadden verwacht:grin:

Mazzelaar, die van mij heeft wel vertraging ook bij Oto . januari. besteld week 35. levering week 44/45. nu ? 2011

we wachten rustig af.:smirk:

robbiebee

Actief lid
Vandaag een brief gehad van PON dit na aanleiding van een klacht die ik neergelegd had bij PON nav de verschoven levertijd. In de brief een hoop bla bla over overgrote deel wordt binnen 10 weken geleverd, en uw eigen dealer kan op elk moment de bestelde auto volgen (vandaar dat ze na 3 dagen pas wisten hoe het met mijn auto zat). Verder als laatste de zin waarin staat dat alle auto's na 5 augustus 2010 besteld niet eerder dan januari 2011 worden afgeleverd... En uiteraard ze kunnen niets aan de productieplanning doen en alle levertijd indicaties zijn onder voorbehoud... Het is dat ik de auto errug graag wil hebben anders hadden ze hem allang ergens kunnen stoppen waar het donker is :grin:

henks1

Lid
@snaaijer

2 augustus besteld, kunnen hem vrijdag halen Skoda Fabia GL 1.2 TDI, Black magic, maxidot, MDI, Dakrailing, Multistuur, Climatronic, middenarmsteun, PDC, sunset. GELUK??????????

PC-fre@k

Banned
Of kwestie van 2 weken eerder bestellen bij een dealer die hem direct diezelfde dag invoert? ;)

Ik bestelde hem namelijk op vrijdagmorgen, en ik kan me zomaar voorstellen dat de uiteindelijke invoer pas maandag/dinsdag (op een rustig moment) is gebeurd...

Captain Hook

Forumguru
[specifiek over dit topic]
Volgens het forum is dit onderwerp al bijna HONDERDENACHTDUIZEND (108.000) keer bekeken!

Is dat iedereen in NL die op zoek is naar info over levertijden van de Fabia (GL) en via Google alhier uitkomt?

FredV

Banned
nou, dit draadje is al 180 pag's lang.
Als ik iedere keer dit draadje bekijk, dan sta ik dus al minstens op 180 x hoeveel reacties per pagina? 8?
Dan 180x8= 1440 x bekeken?

Ron467

Actief lid
Tja, hoe eerder je zo een GL, BM of andere houderschapsbelastingvrije auto hebt, hoe langer je van deze (oneerlijke) vrijstelling kan genieten toch?:529: Heel begrijpelijk.

Slim gebruik maken van een politieke dwaling noemen ze dat, zolang als het duurt. Dus een HOT item

Combiron

Actief lid
Tja, hoe eerder je zo een GL, BM of andere houderschapsbelastingvrije auto hebt, hoe langer je van deze (oneerlijke) vrijstelling kan genieten toch?:529: Heel begrijpelijk.

Slim gebruik maken van een politieke dwaling noemen ze dat, zolang als het duurt. Dus een HOT item

oneerlijk? verklaar je nader

Bovenaan Onderaan