Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Die levertijd van februari is niet eerlijk.
Als je hem nu zou bestellen dan.

Ik heb hem 3 maanden geleden besteld en leverdatum is februari/maart.
Dus dan verwacht ik dat als hij nu besteld wordt nog later geleverd gaat worden.

@kevchenko

Als je nu een Fabia Combi Greenline besteld, is aflevering eind februari 2011 absoluut onrealistisch.
Dat zou drie maanden wachten inhouden. We schuiven nu al naar een wachttijd van boven de 6 maanden!

jan49

Actief lid
Besteld

Mijn schoonvader heeft de auto op 30 juni besteld en de auto is afgeleverd op 15 Oktober
ik op 30 Oktober ben benieuwd :koffie:
quote=sgl49;206440]@kevchenko

Als je nu een Fabia Combi Greenline besteld, is aflevering eind februari 2011 absoluut onrealistisch.
Dat zou drie maanden wachten inhouden. We schuiven nu al naar een wachttijd van boven de 6 maanden![/quote]

jan49

Actief lid
Op de site van Automotive dit geeft ook aan waarom het zo lang duurdt maar dat wisten we al zie onder

Autoverkopen: fabelachtige stijging Skoda

03-11-2010 10:36
In oktober zijn er 43.920 nieuwe personenauto’s op naam gezet. Dat is een toename van 23,3% ten opzichte van dezelfde maand in 2009. Dat blijkt uit cijfers van RDC. Opvallende stijger was Skoda, dat het aantal registraties zag verviervoudigen ten opzichte van vorig jaar.

Met 3.251 registraties staat Skoda op de vierde plaats in de top 5. Het succes is vooral te danken aan de Fabia Combi die 2.007 keer is verkocht.

Over de eerste tien maanden van dit jaar bedraagt de totale toename van autoverkopen 23,5%. In totaal zijn er deze periode 434.606 auto’s geregistreerd.

Top 5 in oktober:
Merk aantal marktaandeel in %
Volkswagen 5.313 12,1
Toyota 3.705 8,4
Peugeot 3.270 7,5
Skoda 3.251 7,4
Renault 3.235 7,4

het is ook wel eens door mijn hoofd geschoten dat ze de verkoopaantallen voor 2011 al een beetje aan het boosten zijn omdat 2010 al historisch goed is.

Maar dit is alleen een gedachtespinsel natuurlijk.

19-11-2010 Mijn Fabia Combi besteld. Dealer geeft aan levering eind Feb.
Vandaag per mail verzocht de levering nog maals te bevestigen...
Ben benieuwd....3,5 mnd wachten vind ik ook wel lang...

Ga er maar van uit van niet.
Die van mij is dus 3 maanden geleden besteld, en gaat eind februari in productie en wordt waarschijnlijk begin maar geleverd.

Misschien dat de dealer de auto voor voorraad heeft besteld?

Wordt interessant dan!! Ik heb dezelfde kleur besteld, met maxi dot, sunset, middenarmsteun, climatronic en trekhaak....Zou toch wat zijn als ik em wel eind Feb heb....

Greenliner

Senior Member
Het gesloten draadje "Ondercapaciteit Skoda fabriek" voegt in dit draadje in.

@Erik 2907.

Het belastingvoordeel voor zeer zuinige auto's met compressieontsteking (diesel) wijzigt wel degelijk. Zie site Ministerie van Financieen.

@Greenliner

Kun je een link geven waaruit blijkt, welke wijziging(en) op stapel staan (anders dan de periodieke wijzigingsvoorstellen waar niets over bekend is) m.b.t. heffing BPM en houderschapsbelasting van zuinige auto's met compressieontsteking (diesel)? Dank.

Hetzer

Forumguru
[moderatorbreak]

@Greenliner en Sgl49

Het ' overnemen' van andermans topic om het je eigen topic te maken wordt niet toegestaan. Hier hebben we het over de levertijden en het productiecshema. Er zijn andere draadjes die gaan over eventuele wijzigingen op BPM gebied.
Hier dus graag on-topic, dat voorkomt dat men door de bomen 't bos niet meer kan zien.[/moderatorbreak]

@Hetzer,

Ik begrijp je reactie Hetzer.

Maar ik vroeg slechts een link-verwijzing, omdat ik de post van Greenliner niet begreep en ook niets hiervan kon vinden in het gesloten draadje, anders dan dat er op het gebied van belastingvoordeel van BPM vrije auto's wat schijnt te wijzigen (wanneer? .... wat?....voor wie?...)
Ik wil dit wel eens nalezen, want volgens mij zijn dit allemaal broodje-aap paniek verhalen.
Ik zal mijn vraag anders maar in het juiste draadje herhaald posten :)

@Hetzer

Volgens mij niet op volgorde van bestelling, maar in batch-volgorde.
Zo gaat dat tenminste altijd bij productieprocessen waar grote aantallen met verschillende uitvoeringen gemaakt worden.

piair1982

Forumguru
@Hetzer

Volgens mij niet op volgorde van bestelling, maar in batch-volgorde.
Zo gaat dat tenminste altijd bij productieprocessen waar grote aantallen met verschillende uitvoeringen gemaakt worden.

Dit klopt precies. Importeur besteld een aantal productienummers tegelijk (komm nummers). Meestal per dag voor een bepaald tijdstip.

Op dat moment bepaald de fabriek in welke week bepaalde auto's geproduceerd gaan worden. Op dat moment zegt een kommnr niets over rangorde. :winkie:

vinshi

Lid
dan heb jij geluk ik heb hem 1 week eerder besteld en mag nog tot januarie wachten.veel plezier met de greenline.

Gefeliciteerd! Dat is mooi snel.

Dat bevestigt toch maar weer de vermoedens die veel mensen hier hebben, dat het waarschijnlijk met de motor te maken heeft.

Wanneer kan je hem ophalen?

dan heb jij geluk ik heb hem 1 week eerder besteld en mag nog tot januarie wachten.veel plezier met de greenline.
Waar zie je Greenline staan dan?

Bovenaan Onderaan