Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Doe mij dan maar een RS met een greenline logo, ook leuk bij verkeerslichten :)

Maar goed, weet iemand al iets meer over de levertijden van de Greenline? Ik las hierboven dat de fabriek wat aan het inhalen is? Kan iemand dat al bevestigen?

Dat klinkt goed! Nu nog hopen dat iemand het verhaal voor de Fabia ook kan bevestigen.
Denk dat ik volgende week maar weer even een mail richting de dealer er uit doe.

Vanaf hun krijg ik weinig berichtjes over levertijd veranderingen (helaas nog geen een gehad).

gortj00

Nieuw lid
Prijs Fabia vanaf 1-1-2011

Zie dat er op de Skoda site verschillende prijzen staan voor de Fabia vanaf 1-1-2011, 15.200 maar ook 16200. Wat is nu de nieuwe prijs?
Ik zou de Fabia al in november krijgen maar dat wordt nu Februari 2011. Wie heeft al iets gehoord over de nieuwe prijs en wie betaalt het verschil?

iNSaNe-oNe

Nieuw lid
Ik denk dat het heel makkelijk is; de ene prijs (16210) is voor de COMBI greenline, de andere prijs (15210) voor de non-combi (dus hatchback) greenline.

Prijs 2011

# 2066 Wie heeft al iets gehoord over de nieuwe prijs en wie betaalt het verschil?

Dat betaal jij, lees de Bovag voorwaarden ( keine lettertjes ) er maar op na

corsaar

Senior Member
Heel soms is er nog over te praten, maar meestal niet zeker niet bij een populair
model. Wel bij een model waarbij de verkoopresultaten achterblijven.

robbiebee

Actief lid
De verkopende partij, dient ondanks het feit dat het in de kleine lettertjes staat een prijswijziging schriftelijk door te geven, op dat moment kan de klant kostenloos zijn bestelling annuleren. Het kan niet zo zijn dat je op de dag van afleveren een hogere kostprijs krijgt voorgeschoteld. Hij mag dus de nieuwe prijs rekenen mits schriftelijke op de hoogte brengen van de klant is gedaan.
Ik zelf heb expliciet gevraagd bij het telefonisch contact waarin mij officieel is meegedeelt dat de levering verschoven is naar 2011. Of hier voor mij nog financiele consequenties zijn aan verbonden zijn, hierbij gaf de verkoper aan dat dit niet het geval was. Het was al spijtig genoeg dat mijn levertijd 7 maanden ging worden.

@robbiebee

Nieuwe : Fabia Combi 1.2 Greenline Brilliant Zilver Besteld week 32 (11 augustus 2010)
Levering week 44 gepland, wordt week5 2011

Dat is toch niet slecht!
Iets meer dan drie maanden!

Ik zit al op meer dan vijf maanden, voordat hij afgeleverd wordt:mad:

Als ik ga tellen vanaf week 32 naar week 5 kom ik uit op 25weken.
Vanaf 11augustus naar 3februari (is in week5) lijkt mij bijna 6maanden.

waar haal jij dus de 3maanden vandaan??

[moderatorbreak]Niet onnodig quoten aub ![/moderatorbreak]

Je hebt helemaal gelijk! Keek verkeerd. Dank voor correctie.

[moderatorbreak]Niet onnodig quoten aub ![/moderatorbreak]

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo,

Afgelopen zaterdag een Fabia Combi Greenline besteld met de nodige opties.

Dealer gaf aan dat er een kleine inhaalslag gemaakt gaat worden om de levertijden terug te brengen. Had voornamelijk te maken met de beschikbaarheid van de motoren.

Verwachte levering op dit moment eind februari / begin maart. Kan dus zijn dat dit nog iets gunstiger wordt, maar dat is nog even afwachten.

Grt.

@Peter_Octavia
Ik hoop voor je, dat je een lange adem hebt.
Ik zie het niet snel gebeuren.
Vraag maar eens aan je dealer of hij dit op papier wil zetten. :)

Peter_Octavia

Forumguru
@sgl49
Je maakt me zo wel een beetje bang. Is dan tegenwoordig niemand meer te vertrouwen?

Zal nog eens informeren. Dan hoor ik het wel. We moeten toch nog de kleur definitief maken.

Vraag wel of hij levering begin maart (uiterlijk week 10 dan) op papier wilt zetten. Mocht dit niet lukken kost het hem in november 2011 een set winterbanden.

@Peter_Octavia "Vraag wel of hij levering begin maart (uiterlijk week 10 dan) op papier wilt zetten. Mocht dit niet lukken kost het hem in november 2011 een set winterbanden."
Slim! had ik ook moeten doen.:icon_smile_dead:

vinshi

Lid
vanmorgen een mail van mijn dealer verdaat gekregen.De definitieve productie week is geworden week 1 2011 levering week 4. eindelijk komt er zekerheid en kan nu het aftellen beginnen.:super::super::super:

V50

Lid
Zelf een tijd terug de order eenzijdig geannuleerd en dat is onlangs door de dealer geaccepteerd. Auto zou eerst in september geleverd worden maar dat werd uitgesteld tot februari. Het was vooral de wijze van (en het gebrek aan) communicatie hier over dat mij het meest stoorde aan de dealer.
Doordat het aanbod aan bpm-vrije modellen inmiddels een stuk groter is geworden, en de behoefte aan bagageruimte bij mij minder is geworden, heb ik nu besloten voor iets heel anders te gaan. Het is een Alfa Romeo MiTo JTDm geworden en deze wordt begin maart geleverd (nou ja, volgens de dealer dan, we zullen zien of deze betrouwbaarder is dan de Skoda-dealer).

De Mito is ietsje duurder in aanschaf maar heeft ook meer opties. Omdat ik de V50 inmiddels particulier verkocht heb krijg ik er een dikke korting op waardoor ik netto nauwelijks duurder uit ben dan de GL.

Ik hoop voor iedereen die een GL besteld heeft, dat hij of zij niet al te lang meer hoeft te wachten. Verder wil ik graag iedereen bedanken voor alle info en de leuke discussies op dit forum.

Vandaag (goed) nieuws gehad van de dealer.
De leverdatum is iets naar voren gehaald. Hij staat nu op de eerste week van februari.
Hij kan nog iets verschuiven maar niet meer dan een week.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo V50, gefeliciteerd! Mooie auto krijg je. Welke kleur? Wit?
Totaal verschillend met de Skoda maar wel begrijpelijk als de ruimte minder nodig is en inderdaad is er keuze zat nu.
Hopelijk klopt de levertijd ook, houd ons op de hoogte aub! Altijd leuk te weten.
Zelf heb ik ook een zwak voor AR alleen jammer dat voor mij de ruimte wel belangrijk is! En de prijs toch ook wel anders reed ik ook een AR maar dan een 159! :grin:

Bovenaan Onderaan