Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

RobS

Lid
Ook voor mij is de productieweek defiinitief week 1 geworden (besteld week 33). Hopelijk afleveren in week 3 of 4.
De verkoper liet zien dat, als je nu een greenline combi besteld, de productieweek al eind april werd.

Ik moet zeggen dat eind april nog best snel is. Dat is c.a. 4 maanden levertijd (ik ga er vanuit dat kerst/oud en nieuw er tussen uit valt).

Volgens mij hebben de mensen die hem nu gaan krijgen (waaronder ik) gemiddeld 6 maanden moeten wachten.

V50

Lid
Hallo V50, gefeliciteerd! Mooie auto krijg je. Welke kleur? Wit?

Dank je. Het wordt een vulkaanzwarte (zit een bruin-paarse gloed in). Wit is ook mooi maar dan wordt het mij te veel een dameskarretje...:) Deze zwarte contrasteert mooi met het beige lederen interieur.

Opvallend was trouwens dat ik bij de GL graag 16" wielen wilde hebben maar dat dit volgens de dealer niet te bestellen was vanwege CO2-uitstoot-geneuzel. Bij Alfa is 16" de minimale maat en je kunt er zelfs 18" af fabriek krijgen voor de belastingvrije MiTo..:ahum:

jan49

Actief lid
Nu snap ik het ze gaan ook naar cinese markt

In de eerste zes maanden van dit jaar verlieten wereldwijd 378.747 auto's de Skoda-showrooms en dat is een nieuw afzetrecord. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar liggen de verkopen 15% hoger.

De winst is grotendeels te danken aan de levering op de Chinese markt, waar de Tsjechen de afzet met 83% tot 84.135 voertuigen zagen toenemen.

Het belangrijkste model voor Skoda is de Octavia, waarvan sinds januari 20% meer exemplaren de showroom verlieten en op 158.024 stuks uitkomt. De Yeti neemt 25.868 verkopen voor zijn rekening. De vraag naar de Superb nam met 150% toe door de toevoeging van de Combi. Het merk vond 47.830 kopers. De Fabia is goed voor 111.967 verkopen, de Roomster voor slechts 14.900 stuks en de Octavia Tour voor 18.738 afleveringen.

bron Telegraaf :koffie:

Peter_Octavia

Forumguru
Net contact gehad met mijn dealer...

Voorlopige productie week stond ingepland op week 49:shocked::shocked:

Dat zou betekenen levering eind januari 2011. Hij verwachte dat het nog wel een paar weken opschuift.

Afspraak gemaakt voor een uiterlijke leverdatum. Indien levering niet uiterlijk in week 10 2011 plaats vind kan ik een setje winterbanden tegemoet zien.

Positieve berichten... Schaam me bijna een beetje.

Houd alleen in dat we de kleur op korte termijn zeker moeten weten. Voorlopig hebben we Arctic Green metallic.

Grt.

@Peter_octavia:

Vreemd verhaal, ik heb de auto begin september besteld en de productie staat geplanned 1e week januari. Klopt week 49 wel?? Kan me niet voorstellen!

Peter_Octavia

Forumguru
Weer contact gehad met de dealer...

Week 49... zou betekenen dat ie al gemaakt zou zijn.
Maar dat stond echt in zijn scherm. Hij verwacht dat dit een foutje is en dit aankomende week wel herzien zal worden.

Overige auto's die hij besteld had afgelopen week kwam produtie week 6-7 2011 uit. Hier gaan wij dan ook even vanuit.

Rijden uiterlijk week 10 werd volgens hem geen probleem.

Eindelijk!!!!! aankomende week (wk 50) wordt de auto in productie genomen.
In week 52 staat hij bij de garage en ik mag hem ophalen in week 1.

LexDura

Nieuw lid
Ook bij mij is de planning voor mijn Fabia combi GL iets gunstiger geworden (weekje).

week 38 besteld (20 september);
levering z.s.m. aangezien mijn inruilauto niet meer veel km's kan maken, doch uiterlijk 1 jan. 2011 (bleek maand na bestelling niet meer haalbaar);
Voorlopige productiedatum werd week 4;
verwachte levering werd week 6;
definitieve productiedatum nu bevestigd op week 3....en nu hopen dat die niet gaat schuiven....

Ik ga nu mijn dealer eens aan de tand voelen, want ik hoor gewoon njente,niets.

Als ik deze week geen uitsluitsel krijg over de productiedatum, dan kom ik dicht bij de 60% regel (eenzijdige opzegging).
Ik overweeg dan ernstig om de auto af te bestellen.

wanderer

Senior Member
Ik overweeg dan ernstig om de auto af te bestellen.
En dan? Spijt krijgen? Een ander merk kopen en weer van voor af aan beginnen met levertijd? Of een ander merk kopen met wel BPM en MRB? Nee even nadenken en dan blijf je bij je bestelling....de portemonnee wint (bijna)altijd...

vinshi

Lid
als je hem over de grens haalt dan is de auto wel anders qua opties als in nederland. en begin je inderdaat wel weer opnieuw met de levertijd.

edje

Nieuw lid
Vandaag telefoon gehad van de dealer. Productie week 1 aflevering week 2 of 3.
Had natuurlijk al in oktober/november moeten gebeuren (week 32 besteld) maar ja het is niet anders. Laat wel gelijk de "mooie" stickers weghalen door de dealer.

edje

Nieuw lid
@sgl49 de productie datum is al zovaak verzet dat ik het pas geloof als de dealer belt dat ik hem kan komen ophalen.

Ik denk dat het probleem van de lever datum onderhand bij elk merk een probleem is geworden op dit moment. Mijn collega heeft een, niet nader genoemd, merk besteld in juni. Lever datum zou eind november zijn, en dit is nu opgeschoven naar eind Januari 2011. Niet echt iets om blij van te worden als ik deze verhalen van jullie lees.

Br3cht

Actief lid
Vandaag hebben mijn ouders een Fabia Combi 1.2 70pk Ambiente besteld.
Leverdatum tussen midden februari en midden maart.

Opties:
Trekhaak
metalic kleur
pack ambiente (opbergmodule, stream radio, ...)

Bovenaan Onderaan