Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Afgelopen week mijn dealer gesproken. Om uit te zoeken wanneer de auto geproduceerd ging worden wilde hij graag de kleur weten. Dat is cappucino beige. Auto is besteld in week 32, definitieve produktie week 1, aflevering aan dealer week 3, levering aan de klant week 4 of 5. Als de sneeuw er straks nog ligt mag het van mij ook week 6 of 7 worden. Ik ben inmiddels wel gewend aan het wachten.

robbiebee

Actief lid
Ook al een week 32 bestelling, ik ben benieuwd ik ben tenslotte ook een week 32 besteller. Ik deel de mening ik heb al zolang gewacht til de levering nu maar over de sneeuwtroep heen. Ik heb het idee dat als de dealer belt voor de aflevering dat ik hem niet geloof :623:.

gortj00

Nieuw lid
Te horen gekregen dat mijn Fabia (besteld week 37) week 3 in productie gaat en als alles mee zit week 5 de levering is.

Fabia Greenline Satin Grey met alle opties behalve gordijnairbags en elec. ramen achter

FredV

Banned
Om uit te zoeken wanneer de auto geproduceerd ging worden wilde hij graag de kleur weten. Dat is cappucino beige.
Als ik dit dan goed begrijp, zou de productiedatum afhangen van de kleur?
In Tsjechië zag ik echter allerlei kleuren auto's van de band afrollen.
Maar wellicht was er een andere reden voor die vraag?

Naar aanleiding van mijn vraag of de auto al geproduceerd was, vroegen ze bij mijn garage ook om welke kleur het ging. In mijn geval ging het om black magic pearl. Deze is afgelopen week van de band gerold. volgende week mag ik een kijkje komen nemen.

icecube

Actief lid
De reden dat ze om kleur vragen is omdat dit bij de dealer zo gesorteert staat. Dit heeft helemaal niets met productieproces/levertijd te maken. Ook mijn dealer vroeg hiernaar en bovenstaande is het antwoord wat ik kreeg van de dealer.

robbiebee

Actief lid
Er is licht aan het eind van de tunnel, contact gehad met de dealer en als alles goed gaat krijg is in week 4 mijn GL :529:. En nu ff zorgen dat de sneeuw dan weg is en kilometers maken:super:

EdK

Forumguru
gefeliciteerd met het dealer bericht
Maar rij eerst die tunnel maar voorzichtig uit
En sneeuw zal er dan ook wel evengoed weer liggen

@robbiebee
Ik moet nog een maand langer wachten, maar ben er inmiddels aardig aan gewend!
Leuk voor je, dat hij eindelijk komt.
En... fototoestel mee en alle oneffenheden even vastleggen!
Voorkomt later vervelende discussies....; gewoon doen...:eek:oo:

piair1982

Forumguru
Ter info, de bestel blokkade is van de polo bluemotion af. Ze gingen op toewijzing.
Dit is goed nieuws ook voor de greenline. Het betekent dat ze de productie nu goed aankunnen op basis van de vraag.

vinshi

Lid
Zo deze week wordt hij gemaakt en nu maar afwachten waneer we hem krijgen. het wachten komt eindelijk tot een einde.:super::super::super::super:

Inderdaad, als het goed is komt die van mij laatste week januari of eerste week februari.

Hij zal dan wel rond deze tijd gemaakt worden.
Hopelijk hebben die Tsjechen niet te veel drank op :tongue:

wielag

Nieuw lid
En wat ik nou van niemand lees is dat er een dinerbon van Pon is ontvangen voor de te late levering. Wij krijgen (nou ja krijgen) de auto eind januari als het goed is. In november bericht van Pon ontvangen dat het heel jammer was, maar de levertijd in december werd niet gehaald. Wilden we ook niet dus waar hebben we het over? Tot onze verrassing zaten er 2 dinerbonnen van elk €50 bij. :24: Fantastisch toch. Ik wil wel weer zo'n berichtje dat januari ook niet gehaald wordt. Hoewel...

robbiebee

Actief lid
@wielag,
Er is zeker wel op gereageerd via dit forum, alleen dat is al enige tijd geleden. En ook ik vindt het een leuke actie, wat niet wegneemt als je extra kosten maakt doordat je de auto maanden later ontvangt deze kosten niet in verhouding staan met 2 dinerbonnen.

wielag

Nieuw lid
Helemaal eens. Voor ons geldt dat echter niet omdat onze oude vertrouwde Rover Diesel het erg goed doet maar wel al 14 jaar oud is, ruim 350000 heeft gelopen en dus afgeschreven is. Waarom dan een nieuwe? Tja, de airco doet het niet meer en dat is vervelend. En zo zullen er wel meer mankementen gaan komen. Dat de Rover vermoedelijk naar de sloper gaat doet ons pijn en die pijn willen we nog wel even voor ons uitschuiven. Goedkoper rijden dan nu kan dus eigenlijk niet. Zelfs niet met een Greenline

Bovenaan Onderaan