Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

icecube

Actief lid
Tjah, over die extra kosten (MRB + Brandstofkosten), deze worden in ons geval gecompenseert door de afschrijving die 'stopgezet' is. Onze huidige auto is ingeruild met een bepaalde waarde op basis van 40.000km op de teller. Daar zijn wij inmiddels overheen maar hoeven niets extra te betalen. In die zin compenseert de afschrijving, die er niet meer is, van de huidige auto de extra kosten.

Productie week 3 is nu definitief.
Daarna nog drie weken wachten voordat de auto afgeleverd wordt.
Slechte logistiek....

Waarom je hier ( NL) 6 maanden op je Fabia Combi Greenline moet wachten?
Wie zal het zeggen....
In Duitsland heb je hem binnen de twee maanden.

edje

Nieuw lid
Zo vandaag telefoontje van de dealer gehad. Auto is geproduceerd en komt volgende week naar Nederland en de week erop is de aflevering!

Mooi edje!
Ik heb in precies dezelfde week besteld; week 32,
Productie staat nu vast op week 3 voor 100%
Dan duurt het volgens de dealer nog zo'n drie weken eer ik kan rijden.
Dat valt mij wel tegen, want dat is medio februari en mijn geduld wordt nog zwaarder op de proef gesteld....:489:

Ik wacht wederom af......

jan49

Actief lid
Eigenlijk kan je nu kijken wie het eerst de auto kan halen

Jan:koffie:

Week 43- 2010 (op 30-10) besteld: Skoda Fabia Combi Greenline, black magic pearl effect
Opties: sunset ramen, Maxidot, Pdc , Navi, Dakrailing, Climatronic
Productie verwacht week 5/6- 2011
Levering verwacht week 7/8- 2011

edje

Nieuw lid
Ik hoop dat de dealer het waar maakt dat wij over 2 weken in de Fab. rijden. De auto die wij ingeruild hebben een Renault Clio (wat een fantastische wagen is) moet voor 28 januari gekeurd zijn.

gr.

edwin

FredV

Banned
@Edje, wellicht kun je een deal met je dealer maken dat hij de kosten van de APK voor zn rekening neemt? Vertraging is tenslotte niet jouw schuld, dus hij kan je wel tegemoet komen.

@jan49
Grappig, Jan ,ik heb 29-10 besteld. Kunnen we mooi vergelijken. Levering staat met potlood op week 7,Dat zou dus 20 weken ,oftewel bijna 5 maanden levertijd betekenen. Hoe zit het als je op dit moment koopt?

edje

Nieuw lid
@fredv dat is ook gebeurt. Ik hoef de apk niet te betalen als het toch onverhoopt later wordt. Mocht het later zijn dan is het gelijk de laatste skoda die ik ooit gekocht heb! Ik vind het gewoon heel slecht hoe pon omgaat met de grote vertragingen.

edwin

Dat gevoel heb ik ook, maar onderdruk dit.
Want het VW-concern heeft nu eenmaal lange levertijden.
Dat is de laatste jaren vrijwel altijd zo geweest.

Wel heb ik sterk het gevoel, dat Duitsland voorrang krijgt, want daar zijn de levertijden echt veel korter en bij een aantal dealers is de Fabia combi greenline in voorraad!

FredV

Banned
Ach, het is de giga aanvraag van de greenline, en dat is alleen in Ned een suc6 vanwege de belastingvrijstelling die in andere landen niet geldt.

Skoda is niet de enige fabrikant met gia levertijden. Kijk eens bij Citroen, ook levertijden die richting 6 maanden gaan.

En in Duitsland kopen? Tsja dat kan. Alleen krijg je dan dacht ik een andere auto met andere specificaties.
Dus vergelijken met duitsland met een ander type is natuurlijk wat scheef.
Of misschien België, of een ander EG-land

Alleen suc6 met de importprocedures, keuring, BPM-vrijstelling etc.

jan49

Actief lid
Ja leuk Ratopek we wachten af

gr jan

Week 43- 2010 (op 30-10) besteld: Skoda Fabia Combi Greenline, black magic pearl effect
Opties: sunset ramen, Maxidot, Pdc , Navi, Dakrailing, Climatronic
Productie verwacht week 5/6- 2011
Levering verwacht week 7/8- 2011:koffie:

edje

Nieuw lid
het gaat mij om de communicatie van Pon naar klanten toe die is gewoon slecht!
Nu maar hopen dat de fab combi goed gaat bevallen dan wordt de opvolleger van mijn avensis de superb combi die vind ik wel heel mooi en hij mag de caravan trekken!

gr.

edwin

technick

Nieuw lid
Wij hadden hetzelfde probleem met APK. Ik heb met de dealer afgesproken dat ik de auto gewoon laat keuren en dan wij de beschermstrip op de achterbumper niet hoeven te betalen. De kosten zijn namelijk ongeveer gelijk ( 35 euro ).

Bovenaan Onderaan