Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Lexris

Lid
Het wachten op een Greenline duurt echt wel lang. De gegevens zoals ik nu nog informeel hebt zijn de volgende. Besteldatum 23/09 Mogelijke levering informeel staat op 1e week februari. Moet de definitieve bevestiging nog krijgen. Dus wij wachten die nog even af. Groet Lex

de 14% bijtelling die ik moet voldoen aan de belastingdienst.
Dat gaat over het bedrag zoals hij vanaf de fabriek is komen rollen. Dus alle dingen die de dealer er later op zet hoef ik niet over te betalen.

De bijtelling (ongeveer) = aanschafwaarde x 0,14 x belastingtarief
Ik moet bijtelling voldoen omdat het een leaseauto is, en ik er privé mee mag rijden.

Daar doelt hij denk ik niet op. Het gaat hem er volgens mij om (net zoals mij) dat de levertijden die dealers nu aangeven niet haalbaar zijn.
Ze moeten gewoon eerlijk zijn.
Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over een greenline! Maar over een 1.2 TSI

Dat scheelt wel wat natuurlijk...

Tobberloth

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt.
Het is voor mij niet leuk, maar wel invoelbaar dat er een groot verschil zit in levertijd van een 1.2 tsi versus tdi.
Het is maar 1 lettertje verschil, maar in levertijd scheelt het blijkbaar maanden.

icecube

Actief lid
Dat klopt, dat verschil in levertijd. Het scharse aan de GL is de motor aangezien deze ook in de, goedlopende, Seat Ibiza ST en Polo BM zit.

Goldrolly

Nieuw lid
Goldrolly

Je dealer is een rasoptimist (besteld halverwege december productie week 7) of mijn dealer wil mij absoluut niet teleurstellen.
Mijn Fabia combi Greenline is besteld in week 51. De produktie week is week 16 (informatie van 10 januari 2011)

Zowel ik als de persoon van de dealer waren ook behoorlijk verrast. Nu kan het maar zo zijn dat die van mij nog in een geplande productie paste, hij is vrij standaard.

Ik zie het wel, zou wel lekker zijn... week 7

robbiebee

Actief lid
Ik heb hem ook vrijwel standaard besteld (GL) maar kom ook uit op 6 maanden als alles goed gaat.Dus week 51 bestellen en week 7 leveren klinkt als Sinterklaasverhaaltje

Goldrolly

Nieuw lid
Wel beter lezen robbiebee: week 7 zou productieweek zijn... maar zoals al aangegeven lijkt mij dat ook nogal optimitisch. Ik zou het niet erg vinden als het wel zo is maar verwacht toch nog wel wat vertraging :(

jan49

Actief lid
Wat me leuk lijk is een excel bestand met besteld en geleverd en plaats zo kan je zien waar het snelst en langzaamst geleverd word

gr jan:koffie:

Zowel ik als de persoon van de dealer waren ook behoorlijk verrast. Nu kan het maar zo zijn dat die van mij nog in een geplande productie paste, hij is vrij standaard.

Ik zie het wel, zou wel lekker zijn... week 7

Wat wel zou kunnen is dat hij hem als voorraad had besteld en hem dus nu aan jou gaat leveren (bijvoorbeeld al een paar maanden voordat jij daar binnen kwam lopen).
Dat zou de enige logische verklaring zijn als hij echt week 7 geproduceerd gaat worden.

pietpula

Nieuw lid
Heb je eindelijk je fab greenline op kunnen halen nadaat je hem begin juli besteld hebt is vervolgens een stootstrip beschadigd zitten er twee puthes inn de bumper en vlekken in de hemel bekleding.
Dus paar dagen rijden en dan weer terug.
Eind van de dag auto weer ophalen, auto nog niet klaar vergeten te bellen. Nog een dag wachten.
Dag later wordt ik wel gebeld dat het nog niet gaat lukken bumper is gespoten maar de kleur is afwijkend nog een dag wachten.
zokomiktoch nog op 6 maanden levertijd.

icecube

Actief lid
Ik heb een gedeeld Excel document gemaakt waar we de levertijden in bij kunnen houden. Ik kan hem alleen niet helemaal open zetten (weet ook niet of dat verstandig is). Als je een Fabia GL in bestelling hebt of je hebt er een geleverd gekregen PM mij dan de gegevens in de excelsheet (nickname, oorspronkelijk en, indien van toepassing, de uiteindelijke lever-/productieweek en de bestelde opties). Dan zal ik de sheet updaten.

http://cid-5b2aa0df5f9ca4ac.office.live.com/view.aspx/Skoda%20Fabia%20Levertijden.xlsx

Tobberloth

Ik hoop van harte dat je gelijk hebt.
Het is voor mij niet leuk, maar wel invoelbaar dat er een groot verschil zit in levertijd van een 1.2 tsi versus tdi.
Het is maar 1 lettertje verschil, maar in levertijd scheelt het blijkbaar maanden.
Ja dat motortje van mij wordt veel minder gekozen dan de diesel natuurlijk, vanwege het geld. Ik ben aan alle kanten duurder uit wat dat betreft.
Maar goed, jij hebt intussen weinig te klagen denk ik. Er zijn legio mensen (waaronder ikzelf) die het met minder moeten doen dan een Superb. Want jij hebt echt wel een sjieke bak waar er veel jaloers op zijn denk ik!
Denk je niet dat jij gewoon altijd de Superb pakt en de Fabia laat staan? Het zijn natuurlijk wel 2 totaal verschillende auto's?

Polvo

Actief lid
Leuk idee icecube, ik heb hem besteld in week 38 en de oorspronkelijke leverdatum zou vandaag 15 januari zijn, maar is in dec al verschoven naar week 7.
Dat komt aardig bij die van jou in de buurt.
Ik heb bewust prinsjesdag afgewacht om te kijken of het belasting voordeel ook na 1 januari zou blijven, anders zou de auto na 1 januari in 1 klap 5000 euro duurder geworden zijn.
Die gok was mij te groot.
De rest van de opties heb ik je gemaild.

robbiebee

Actief lid
Jawel het wonder is geschied, ik ben gebeld door de dealer as. Zaterdag staat mijn Greenline te glimmen in de showroom voor aflevering. En dat na 23 weken :super::super:

Bovenaan Onderaan