Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

l1800

Nieuw lid
Wat ik eigenlijk bedoel, is wanneer zijn de auto's die in week 1 geproduceerd zijn bij de dealer te verwachten?
Hoe zit het eigenlijk met de prijs van de fabia, word die nu doorberekend naar het 2011 tarief of krijgen jullie hem nog voor het afgesproken bedrag.
Mijn dealer gaf aan dat het van de importeur afhangt.

hbogaards

Nieuw lid
Mijn greenline is in week 1 geproduceerd en vandaag kregen we te horen dat hij aan is gekomen in Leusden. Op woensdag de 19e wordt hij afgeleverd, incl. gemonteerde trekhaak, naar mijn idee een mooi strak tijdschema.

Wij betalen gewoon de prijs die in augustus is afgesproken, incl. de afgesproken inruilprijs voor onze huidige auto. Wat ons betreft prima service!

@hbogaards

Ik neem toch wel aan, dat de trekhaak af fabriek is en NIET dat de dealer deze eronder gaat zetten!

In de handleiding staat het volgende: (indien je de trekhaak als optie vanaf fabriek krijgt)
(zie blz. 98 onder start-stop)

Dan weet je ook zeker dat de trekhaak goed samenwerkt met het start-stop systeem.
(Het in de fabriek ingebouwde trekhaaksysteem is niet elektrisch met een aanhangwagen
verbonden)

hbogaards

Nieuw lid
@sgl49

het is de 'standaard' trekhaak zoals deze op de accessoirelijst van Skoda staat, voor zover ik weet worden deze trekhaken altijd door de dealer zelf er op gezet. Juist om eventuele ellende te voorkomen laten wij het door de dealer doen, dan hebben we één aanspreekpunt op het moment dat er iets fout mocht zijn/gaan.

icecube

Actief lid
Wat ik heb begrepen is in Nederland op de F2 GL geen af-fabriek trekhaak te krijgen en wordt deze altijd pas bij de dealer gemonteerd.

Noord26

Forumguru
Dat lijkt mij stug? Mijn vader heeft er ook eentje besteld begin oktober en die krijg toen al te horen dat het februari/maart ging worden..

FredV

Banned
Het is geen exacte wetenschap, maar het zijn droge cijfers waar geen speld aan vast te knopen is en dus vooralsnog giswerk blijft.

Ik heb net contact gehad met de dealert.
Auto zou week 9 geleverd worden (16 november besteld), maar heeft nu productieweek 3. Levering is dan half februari.
Eindelijk ook goed nieuws!

Groeten.

Vandaag nog contact gehad met dealer, en levering blijft c.a. 1e week van februari.
Voor transport rekenen ze 2 weken, en rijklaar maken ook nog 1 week.

FredV

Banned
Niet klagen sgl49, je bent niet de enige die zo lang moet wachten, dus gedeelde smart...:)
Ik heb ook 5 maanden moeten wachten en het wachten wordt beloond. Wacht maar af :)

Daar doelt hij denk ik niet op. Het gaat hem er volgens mij om (net zoals mij) dat de levertijden die dealers nu aangeven niet haalbaar zijn.
Ze moeten gewoon eerlijk zijn.

FredV

Banned
Geen idee of hij daar op doelt, denk ik dan.:uitlachen:
Zou het hem dan moeten vragen, want ik lees danwel mn handleiding gedeeltelijk, maar daar staat niets over de gedachten van sgl49 in...
Het enige wat ik weet is dat mijn delaer vorig jaar mei eerlijk was en mn levertijd goed (ja toen al) heeft aangegeven.

Goldrolly

Je dealer is een rasoptimist (besteld halverwege december productie week 7) of mijn dealer wil mij absoluut niet teleurstellen.
Mijn Fabia combi Greenline is besteld in week 51. De produktie week is week 16 (informatie van 10 januari 2011)

Bovenaan Onderaan