Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

RobS

Lid
Ook ik heb een afspraak voor aflevering! Vrijdag 28 januari wordt de auto geleverd.

Besteld week 33
Productie week 1
Afleveren week 5

Op 2 weken na een half jaar. Als ik de auto meteen gekocht had, in plaats van een paar weken getwijfeld, had ik er waarschijnlijk al maanden in rondgereden.

Ja, vanaf week 32 tot ?? is er een piek geweest in de bestellingen denk ik.
Ik zie nu wel dat de aflevering van de auto's, die in week 32-33 besteld zijn, vaak twee weken eerder plaatsvindt.
Bij mij staat hij nog steeds op 6e week afleveren, maar misschien verschuift dit nog naar een weekje eerder?

Mooi documentje gaat dat worden!

Misschien ook even een extra tabel toevoegen van het aantal weken dat het uiteindelijk heeft geduurd?
Is met Excel wel makkelijk uit te rekenen.

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt met doorgeven, ik heb geen MDI besteld :)
En zie dat je de optie trekhaak erbij hebt gemaakt, die heb ik ook genomen (vaste trekhaak)

Polvo

Actief lid
Ik heb net gehoord dat ik de auto waarschijnlijk de 1e week van feb zal krijgen.
Dat betekend dat er ruim 2 weken vertraging op de oorspronkelijke lever datum zit.
Dat valt dus mee.

@ icecube: Wat mij betreft verander je de data weer in weeknrs, dat is m.i. toch overzichtelijker.

icecube

Actief lid
Ik snap dat dat overzichtelijker is Polvo, alleen kan ik er dan niet mee rekenen zonder dat ik hele ingewikkelde constructies moet gaan bouwen.

Boeraboe

Nieuw lid
Ik volg de discussie op de voet.
Ook omdat wij ook een Fabia Combi Green Line besteld hebben.
Week 34 (Zaterdag de 28e). Eerst was de geplande leverdatum 15-11-2010!!!!
Na verloop van tijd ging ik eens bellen, werd januari 2011. Inmiddels 20 weken verder nog geen bericht. Als ik ieders berichten zo lees zal het wel ergens eind februari worden.
Wel een diner cheque gekregen met excuses.
Hoop zo dat wij ook eens een berichtje van de dealer krijgen.
Skoda Fabia Green line ( kleur Satin Grey) Metaal(vernislak). Dakrails. Trekhaak. Dus niet heel veel extra's.

Lexris

Lid
Gisteren bij mijn dealer langsgeweest en gevraagd of al een nadere levertijd bekend was. Gekocht op 23/9 een Skoda Fabia Greenline Kleur Ash Grey, Afneembare trekhaak, Dakrailing en Stalen velgen + winterbanden. De productie vindt plaats in week 3. En zodra hij in Nederland is afgeleverd neemt de dealer contact op met wat de afleverdatum gaat worden. Wordt vervolgd

Polvo

Actief lid
Productie vindt plaats in week 3 klinkt zo ver weg, we zijn nu week 3.
Ik heb de mijne een paar dagen eerder besteld, 23-9, ben benieuwd wie hem het eerst heeft.

Leuk zo'n lijstje maar werkt toch een stukje woede :)
Als ik die dat iemand anders na mij bij dezelfde dealer de auto heeft besteld hem al heeft is dat toch vreemd.
Hij krijgt hem over paar dagen terwijl ik nog 2-3 weken moet wachten. Hij heeft hem 1 week later besteld.

@scoop

Kan dat ermee te maken hebben dat de leasemaatschapij hem zoals in je handtekening te zien is, veel later bij de dealer bestelde dan jij bij hun.

Dus als jij vand e door jou bestelde datum uitgaat was die ander toch nog eerder bij de dealer.

ik zie het ja, is niet goed ingevuld (of doorgegeven). De datum bij die van mij staat verkeerd.

Hmmm, dus als de leasemij die fout niet had gemaakt, had ik nu lekker in de nieuwe auto gezeten :'(

@Icecube zou je mijn datum (besteld) aan kunnen passen? Hij moet dus 3 september zijn.

Vandaag ook maar de dealer gebeld. De auto is nu in productie (chassisnr was al bekend, dus bijna klaar of wacht op transport). Verwachting is levering over 2 a 3 weken. Ik heb op 3-9 besteld en als opties dakrails en trekhaak.

jan49

Actief lid
Volgens mij kom er over een paar weken een trein met wel honderden skoda's als ik zo zie op de excel lijst

gr jan:koffie:

Klopt mijn dealer wist te vertellen dat de trein vergroot is van 200 naar 350 auto's en dat gezien de hoeveelheden bestelde auto's voor NL het niet lang duurt om deze vol te krijgen!

Ik heb een andere vraag: (wellicht een klein beetje off-topic, maar toch:winkie:)
Weten jullie een filmpje, documentaire o.i.d. over de productie van een Skoda, en dan met name de band waar deze week mijn Fabia vanaf rolt (fabriek in Boleslaw geloof ik)?
Ik heb daar de dealer over gemaild maar die kan mij ook niet echt verder helpen.
Op internet kan ik niks fatsoenlijks vinden (VW heb ik al wel iets van gezien) maar ik zou het leuk vinden om te zien hoe het daar aan toe gaat.

Heb wel op Discovery Channel Mega Factories Lamborghini gezien maar ik neem aan dat het bij Skoda ietsje anders gaat. Iets met prijzen en marges ofzo...:grin:

Nou ja ik hoop dat jullie iets hebben!

Alvast bedankt.

Ik had het wel leuk gevonden om hem daar zelf op te mogen halen, en te kunnen kijken hoe hij gemaakt wordt :)

Maar volgens mij is het Boleslav i.p.v. Boleslaw...

FredV

Banned
Fabriek kun je bezoeken, met museum en (prive)rondleiding.
Helaas is foto's maken niet toegestaan.Heb zelf de rondleiding daar gekregen.
Mlada Boleslav.

Bovenaan Onderaan