Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

RobS

Lid
Ik sta op nummer 15.
Extra aanvulling: Dealer is Nieuwkoop Den Bosch, afleverdatum 28 januari 2011. Winterbanden en volwaardig reservewiel.

chiefhk

Nieuw lid
Vandaag bericht gehad van mijn dealer verdaat in veldhoven wij kunnen de greenline zaterdag gaan ophalen om half 10.:super::super::super::super:

ik heb het ook bij dealer Verdaat besteld...

week 51 besteld
week 11 productieweek

week ... levering...

vinshi

Lid
aflevering door verdaat super gedaan komplimenten voor de service.rij nu 1 week rondt in de greenline en ben super te vreden.

chiefhk

Nieuw lid
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @<gebruikersnaam>. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]
kreeg je nog gratis accesoires ;)?

PC-fre@k

Banned
Wederom een mega lange trein vol VAG's... Voorop (of achter als hij bij PON aankomt) de Skoda's, een hele berg Audi's dit keer en tot slot VW's.
Hij staat nu gerangeerd maar zal zo dadelijk al wel richting PON rijden en gezien het tijdstip vandaag nog geleegd retour gaan.

Vraagje aan de kenners, hoe lang zou het duren van productie week tot levering bij PON/lokale dealer?
Misschien handig voor de excel sheet. besteldatum (week), productieweek, afleverdatum (dealer belt, week) en de dag waarop je hem echt hebt.

De mijne is namelijk in week 4 geproduceerd en vraag me nu af of ik een maandkaart ga kopen of niet, minimaal 16 werkdagen om quite te spelen. (verloopt a.s. woensdag 2 feb)

PC-fre@k

Banned
Dat is nog best vlot, stel dat hij eind week 2 (14 jan) klaar was en met transport ging, was hij dus al 7 werkdagen later in Nederland, bij jouw dealer, rijklaar!

Dan zou ik dus best 2 weken (10 werkdagen) vanaf nu mogen aanhouden, dat is sneller dan gedacht :)
12 feb dus al, dan is 19 feb helemaal niet zo gek om als (veilige) verwachte datum aan te houden en haal ik die 16 dagen er dus niet uit.

Thanks voor de info, erg nuttig (zeker nu er net een trein voorbij kwam, daar kan die van mij dus op staan :tongue: )

Snoopy

Lid
Mijn ervaring is dat het van produktie tot aflevering aan dealer niet langer dan 'n week hoeft te duren.
Ligt er ook aan hoelang ze bij Pon moeten wachten op vervoer naar de dealer.

Lexris

Lid
PC-fre@k De bouwweek van mijn greenline is week 3. Waarschijnlijk staat deze ook op de trein. Mijn dealer vertelde mij, dat hij pas ging bellen als de auto bij hem is afgeleverd door Pon en dan pas mij de juiste afleverdatum gaat melden/bespreken.\
Ik denk dan ook dat de auto eind week 6 of in week 7 geleverd gaat worden. Ik hou jullie op de hoogte

Zoals ook in mijn intro post al aangegeven: ik heb in week 52 een Skoda Fabia Greenline ( hatchback) besteld. Hij wordt geproduceerd in week 9 en ik krijg hem ( als het goed is) geleverd in week 10 of 11.

Zijn er eigenlijk meer die een hatchback hebben besteld? Ik zie in de sheet en op het forum ( op een gebruiker na) eigenlijk alleen maar combi's!

Polvo

Actief lid
Zoals het er nu naar uitziet krijg ik hem volgende week.
Aangezien ik zelf door de week geen tijd heb wordt het waarschijnlijk zaterdag

PC-fre@k

Banned
Nou de trein met VAGs is geleegd bij PON, weer een berg auto's naar de dealer dus.

Inmiddels ook een mailtje van mijn dealer terug gehad, mijn auto zou nu op transport staan of dus zojuist bij PON geleverd zijn. Ze verwachten hem eind week 7 (za 19 feb) of begin week 8 (wo 23 feb) afleverklaar te hebben. Toch nog wel even geduld en treinen met NS dus :)

Leuk om te zien dat er zoveel mensen hun auto de komende weken verwachten, wordt nog een hele skoda invasie op de snelweg...

Tdjee

Banned
Hier ook zojuist via de dealer vernomen dat onze GL deze week 5 in productie gaat en week 7 afgeleverd gaat worden. Dealer houdt wel een slag om de arm en kan pas de levering vast zetten als deze bij hen van de vrachtwagen trailer afrijd. Dit is niet altijd binnen hetzelfde tijdsbestek. Het hangt veel af van de planning/routing vanaf PON. Gemiddeld duurt, volgens hem het twee weken vanaf productie, waarbij hen vanaf de levering bij de dealer hooguit twee dagen tellen tot aan aflevering bij de nieuwe eigenaar.

Afwachten en nog even geduld hebben...zoals velen met mij...maar vanaf week 6 wordt Nederland een stuk "greener"

FabiaGL

Actief lid
Mijn visie van 25 November op de toekomstige levertijden lijkt dus aardig uit te komen:

''De leveringsproblemen betreffen alleen de Fabia Greenline.
De afgelopen 3 maanden heeft Nederland 95% van de Fabia's Greenline afgenomen, dit heeft tot klachten geleid van andere importeurs die als gevolg daarvan met hoge levertijden kwamen te zitten. Skoda heeft toen besloten om de andere importeurs veel meer produktie te geven, de voor ons bekende firma Pon is vervolgens met een zware delegatie afgereisd en heeft lang moeten onderhandelen(financieel?) om tot het volgende resultaat te komen: tot 31 december worden er nauwelijks Fabia's Greenline naar Nederland gestuurt, maar vanaf 01-01-11 tot en met 31-03-11 komt er een tsunami van Fabia's Greenline naar Nederland toe en zullen de levertijden snel oplossen.
De levering van andere modellen zou gewoon volgens de planning moeten blijven lopen.''

Bovenaan Onderaan