Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

wielag

Nieuw lid
Nu begrijp ik waarom veel mannen zo gek zijn met hun auto. Het is een zij! Strelend voor alle vrouwen waaronder ik dus.
En ja hoor, wij hebben hem (!) gisteren opgehaald. Mooi hoor. Mooier dan ik in gedachten had maar met enig leedwezen heb ik toch mijn oude Rover achtergelaten. Nu maar genieten van dit bakkie waar zo lekker veel in opgeborgen kan worden.

PC-fre@k

Banned
Pc-freak: https://www.rabobank.nl/particulier...miet_van_mijn_pinpas_laten_verhogen_formulier
Hier kun je bij de rabo je limiet verhogen. Is een week geldig, zo heb je nog wat speling.

Nu nog hopen dat hij bij de dealer arriveert. Frustie of niet?

Thanks! Kon ik zo snel via de zoek functie niet vinden. Wel dat ik kon bellen...
En ja, het is erg frustie.. je wacht al zo lang, je weet dat ze dichtbij is, maar je mag dr nog niet hebben

Nu begrijp ik waarom veel mannen zo gek zijn met hun auto. Het is een zij! Strelend voor alle vrouwen waaronder ik dus.

Haha, op basis van eerdere berichten heb ik de auto maar als een ZE gedoopt ja. Klinkt allemaal veel vrolijker en liever. En zeker als ik dan ergens de opmerking 'Skoda Libia' las (probeer google afbeeldingen eens; zoeken op libia - schrik niet, heren, hou je in ;) ) kan je er niet omheen. De auto is dus een vrouwtje.. Goed excuus om er veel aandacht aan te besteden, en natuurlijk frustie omdat je weet dat ze dichtbij is maar je niet aan haar mag komen... Ik zal in ieder geval goed voor haar zorgen!

terwijl ik dit type denk ik trouwens, foto! foto! (Die van de Fab heb ik al) ;)

Polvo

Actief lid
Donderdag komt hij bij de garage, zaterdag ga ik hem ophalen.
Besteld 23-9 in week 38, levering in week 6 is dus 20 week levertijd.

jan49

Actief lid
Vandaag gebeld en het is me toegezegd dat week 8 de auto wordt gemaakt en week 9 of 10 de levering

gr jan

Vrijdag gebeld.
De fabia wordt nu definitief gemaakt in week 7 (was 8) en dan verwachten ze levering in week 10.
(Toen ik de auto bestelde werd een bestaande bestelling voor de dealer zelf op mijn naam gezet)

Eindelijk nieuws.
De fabia van mij is van de trailer afgerold.
Hij is dus nu bij de dealer, maar die schat nog wel 1,5 week werk te hebben i.v.m. de drukte!

Ik kan de auto de 17e ophalen, toch (met fout leasemij) bijna 6,5 maanden....
Maarja dan heb je ook wat.

LexDura

Nieuw lid
Afgelopen vrijdag is mijn Fabia Combi Greenline bij de dealer afgeleverd (week 5); a.s. zaterdag kan ik deze ophalen (week 6).
Levertijd dus 20 weken ipv aangegeven 13 weken...

Besteld week 38, productie week 4.

Br3cht

Actief lid
Vandaag hebben mijn ouders een Fabia Combi 1.2 70pk Ambiente besteld.
Leverdatum tussen midden februari en midden maart.

Opties:
Trekhaak
metalic kleur
pack ambiente (opbergmodule, stream radio, ...)

vandaag telefoon gekregen, vrijdag word de auto afgeleverd aan ons!!
nog geen 2maand gewacht!!

Lexris

Lid
Hierbij voor de bijwerking van de sheet de volgende gegevens. Zie ook de handtekening. De uiteindelijke levering staa nu gepland op 18/2 om 15:00 uur. Ik heb mijn auto al gezien bij de dealer en deze heeft mij ook al de kenteken gegevens meegegeven tbv de verzekering letters van kenteken zijn PKG.

Dat is een oud kenteken :smirk:! We zitten al op de PKZ.
kenteken_klein.gif

Lexris

Lid
Op de kopie die ik bezit van het kenteken staat nog geen datum ingevuld en kenteken moet nog verder op naam gezet worden is slechts het deel behorende bij de auto. De auto is toch echt nieuw. Was nog aardig ingepakt verder bij de dealer.

PC-fre@k

Banned
@Lexris, mooi man!

Ik belde mijn dealer gister voor een hele andere vraag. Kwam hij er opeens bij dat hij de sleutel van mijn auto ergens voorbij had zien komen. Dus is hij maar even over het parkeerterrein gelopen om te checken of het hem echt was: Oh, niet deze Satin Grey... (2 seconden niks) Klik, klak.. Ah daar staat hij. Ja, hij staat er hoor! Ben ook wel benieuwd naar mijn kenteken, hoop natuurlijk op een mooie combinatie. PKN lijkt me wel wat (dat zouden de belangrijkste letter van mijn achternaam achterste voren zijn) haha.

Nog geen kenteken, kan alleen maar gokken. Heb zo eens door RDW zitten struinen en heb het idee dat niet alles uitgegeven is en het ook niet altijd op volgorde gebeurd.
43pkh5 >> 8 feb
22pkj4 >> 8 feb
32pkl5 >> 4 feb (Porsche 911 trouwens :tongue: - BPM: 54962 euro !!!)
M,N,P,Q kon ik even zo snel niet vinden.. Gok dat ze ook niet allemaal in gebruik zijn (vooral de Q)
42pkr8 >> 8 feb (Ibiza ST)
44pkv1 >> 8 feb (Polo)
verder ook even niet zo kunnen vinden. ergens op het autoweek forum las ik wel dat dealers soms kentekens vooraf kopen, die dan achteraf pas een auto, naam en datum krijgen.

Lexris

Lid
@PC-fre@k. Leuk dat jij ook weet dat je auto er nu is. Weet jij al een leverdatum?

Ik heb even gekeken bij de RDW.NL en daar vervolgens mijn kenteken zoals vermeld op mijn kopie van het kenteken (niet op naam) RDW komt terug met de melding. Er zijn geen gegevens gevonden. Ik denk dus dat de handel op voorhand al kentekens registreerd slechts op autogegevens opgeleverd door dealer of importeur. En deze pas worden doorgespeeld en geregistreerd als kenteken echt op naam wordt gezet.

wielag

Nieuw lid
Tja, en dan haal je de auto op... rij je een eindje.... plotseling een harde tik en oeps een grote steen tegen de ruit. Gevolg: ster van 1 eurocent doorsnee. Báaaaalen. Maar ach, er zijn ergere dingen. De glasreparateur heeft hem inmiddels bijna onzichtbaar gerepareerd. Extra goed zijn best gedaan omdat de auto spiksplinter was. En hij blijft er wel lekker om rijden.

Bovenaan Onderaan