Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

@cosworth46
Ik ga maar alsvast duimen dat de langere uitlevering niet te maken heeft met de kleur. ik heb namelijk ook satin grey besteld. Ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat bevallen. Huidige auto is nu silver metallic. Heeft als voordeel dat er nagenoeg geen oneffenheden en of krassen op te zien zijn.

Nou goed, eerst maar de GL voor de deur hebben staan.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Zoals eerder gezegd is mijn levering met ongeveer twee maanden opgeschoven tot medio augustus (besteld april). Zal de gekozen opties ook even vermelden.

Ik heb gekozen voor de opties:
anthracite grey, MaxiDot, navigatie, dakrailing, klein lederpakket, multi-stuur, climatronic, electrische raambediening achter, parking Distance, sunset.

Maar geen idee waar de vertraging nu precies aan ligt. Anders dan dat de data verschoven zijn en de data uit het computersysteem destijds dus niet altijd overeenkwamen met de werkelijke productiedatum.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Ja, dat klopt. Werd inderdaad ook gezegd, juli vakantie maand en productie in week 31 (dus zo'n beetje de eerste werkweek na de vakantie).
Maar ja, wel vervelend zo'n uitstel van twee maanden, te meer ook omdat APK van de in te ruilen auto in juli afloopt.

Vakantiemaand is toch geen reden voor vertraging? Ik bedoel, het is logisch dat er dan geen 100% productie gedraaid kan worden maar je kan mij niet wijsmaken dat dit niet van tevoren bekend is? Geloof mij, in zo'n fabriek hebben ze dat inzicht tot op het kleinste niveau.
Is er zo slechts gecommuniceerd met alle dealers? (klinkt amateuristisch)

MarcoO2

Forumguru
In de vakantieperiode kan een fabriek gewoon een paar weken gesloten zijn, net zoals we hier in NL de bouwvak hebben.

Dat begrijp ik Marco (hoewel gesloten mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) daar gaat het niet om.

Als er strake is van verminderde productiecapaciteit is dat niet iets wat ze slechts één dag van tevoren weten, ik bedoel te zeggen dat het zeer aannemelijk is dat de vakantieperiode elk jaar in dezelfde periode plaatsvind en je dit met een aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid kan forecasten.

Daarom vind ik het raar en amateurischisch dat dit een reden mag zijn voor vertragingen.

MarcoO2

Forumguru
OK, zo te zien begreep ik je verkeerd! :winkie: Je punt is duidelijk, en daarop kan ik je inderdaad ook geen antwoord geven.

Hier ook een witte fabia besteld. Van week 26 naar 33 gegaan :'( Wellicht dat er toch op kleur gefabriceerd word oid.

Mijne op 12-04 besteld en aflevering is op 01-07 ( ben gisteren door de dealer gebeld )

Candy White, MaxiDot, navigatie, dakrailing, climatronic, parking Distance, sunset, middenarmsteun.

toen ik mijn greenline bestelde 10-5 wisten ze ook dat de fabriek 3 weken dicht zou gaan dus dat heeft niets met de vertraging te maken.

vind het erg vreemd dat de een wel langer moet wachten en de ander niet, vind het wel erg slordig.

tegen de tijd dat ik mijn greenline krijg is het wegenbelastingvrij rijden inmiddels afgeschaft en kan ik er gelijk een paar winterbanden onder laten zetten:407:

pierre27

Actief lid
Even een vraagje tussendoor??
Ik ben met de verzekering bezig en daar staat:
De meeste auto's, die na 1 januari 1998 zijn gebouwd, hebben minimaal beveiligingsklasse 1.
Klasse 1 = Startonderbrekers

Heeft de 1.2TDI GL een startonderbreker ???
Kan het nergens vinden.
Pierre

stradje

Actief lid
Volgens mij is wegrijblokkering de HHC (Hill Hold Control), oftewel de voorziening waardoor op een helling de remmen gedurende 2 seconden actief blijven, nadat je je voet van de rempedaal haalt. Dat is zo'n voorziening die ze bij het CBR verafschuwen omdat die op termijn de hellingproef om zeep helpt.

Voor de Greenliners geldt dus: "We've got him!" (die HHC)

pierre27

Actief lid
Gerke, Ronnie & Peter,
dank voor de reakties.
Nu weet ik het zeker, dat er een klasse 1 in mijn nog te leveren
GL zit.
Prettig weekend verder,
Pierre

pierre27

Actief lid
zwangere mannen!!!????
sorry wanderer,... ik zat op de verkeerde draad: .... de standaardbanden Fabia Greenline. Daar moest ik helemaal niet zijn, maar hier!!
Dus hier ben ik op de goede draad nog een keertje!!

Heb altijd tegen mijn "vlam" (pierre27) gezegd: "als er een tijd komt, dat mannen zwanger kunnen raken, dan zit ik vooraan".:cheer:
En wat gebeurt er NU!!!!
Ik merk dat er heeeeeeel veeeeeeeel mannen ontzettend zwanger zijn. Inclusief de mijne!!:crazy:
En IK zit erbij op de eerste rij! bij AL die mannen!!! :yeah:
Meerdere keren per dag ben ik de mijne kwijt en hoef ik alleen maar naar boven te gaan (of roepen) en ja hoor, daar zit ie.:945:
Maar ......... het is wel leuk. Hij is nu bijna op het punt van bevallen, want er zijn er al zoveel, die vlak vóór ons "toegeworpen zijn", dus het kan echt niet meer lang duren (16-4 besteld).
Nu is het alleen nog wachten (voor mij) om te zien, wat het kenteken voor leuke lettercombinatie heeft. Want niets leuker dan er een aardige, toepasselijke zin van maken.
Voor allen een goede zwangerschap verder.
En wie weet komt er een tijd, dat alle Fabia's naar elkaar gaan "blinken".
Groeten ........... de wederhelft van Pierre27

ajlinden

Nieuw lid
Produktie ligt blijkbaar nog steeds op schema:
Besteld in wk18 (levertijd stond toen op 10 weken)
Gebouwd in wk25
Afleveren in wk27 (9 juli thuisbezorgd)

Besteld: Satin grey, MaxiDot, klein lederpakket, multi-stuur, climatronic, electrische raambediening achter, parking Distance, Gordijn airbags, middenarmsteun.

Bovenaan Onderaan