Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

AKP

Lid
Hoera! Sinds vanmorgen 11:45 de auto in ons bezit! Meteen mijn schermafbeelding even aangepast. Binnenkort meer foto's bij mijn profiel.

peperskoda

Forumguru
Naast Gerke is er volgens mij verder niemand met deze kleur (of toch wel?)

Ja wel, ook ik heb een Aqua blauwe in bestelling staan sinds 28 april. Volgens de gegevens die ik van e importeur heb gekregen wordt die van mij echter pas in week 38 gebouwd. Zwáár !!@#$$%###@! en heel erg balen natuurlijk.
Vraagje: Zijn er hier mede bestellers die hun voertuig na 28 april hebben besteld en al weten wanneer ze hun voertuig in ontvangst mogen gaan nemen?

AKP

Lid
Is er misschien al iemand die een aqua blue (Greenline 1.2 tdi) afgeleverd heeft gekregen? Ben namelijk benieuwd naar foto's.

groetjes, Rinus.

Wij hebben niet de kleur aqua blue, maar deze stond wel naast de onze toen wij hem ophaalden vandaag bij Ab Mulder in Apeldoorn. Heb deze ook gedeeltelijk op foto staan, ben bezig deze klaar te maken om ze in m'n album te uploaden, even geduld dus nog aub.

wel geen aqua blue, maar 15 mei besteld, afgelopen week geproduceerd en 22 juli wordt hij afgeleverd... :ahum: inclusief trekhaak...

Viper

Lid
Gisteren de auto besteld, verwachte levertijd in het systeem week 38 :-)
(dat is dus vrij snel, komt door goed voorwerk en voorbestellingen van de dealer)

Trucker

Actief lid
Ik heb de mijne 28 juni besteld en de produktie week is 41. Wel handig van de dealer om op voorhand auto's te bestellen ,scheelt toch weer.

Trucker

Actief lid
Wachten is nooit leuk en er zit veel verschil in levertijden,gelukkig hebben we het skoda forum om het wachten wat leuker te maken.

Gisteren maar weer een keertje langs de dealer geweest. Kreeg nu half september te horen als levertijd, bij bestellen had hij het nog over half augustus. Beetje jammer dus. Gelukkig had ik vanwege dit draadje al rekening gehouden met het te optimistisch schatten van de skodadealers. Blijf het wel schandalig vinden....

stradje

Actief lid
Ik hoorde van mijn dealer bij de aflevering dat er een extra quotum is toegewezen aan NL. Inmiddels zou 95% van Greenline wereldproductie naar NL gaan. Men schijnt inmiddels te rekenen op 10.000 verkopen in 2010 van alleen dit model. Over "succesnummer" gesproken. Ze praten daar in de showroom over helemaal niets anders meer dan de Greenline.

(voor wat de woorden uit de mond van een verkoper waard zijn natuurlijk ;) )

kornee

Nieuw lid
Zojuist bericht gekregen dat ik mijn nieuwe toet volgende week vrijdag op kan halen.
Aqua Blue en op 20 mei besteld.
Is toch nog 1,5 maand sneller dan ik had gedacht
Volgens de leasemaatschappij is hij nog net voor de vakantiestop van de fabriek geproduceerd.
Heb ik geen problemen mee.:)

inir

Lid
Ik heb mijn Aqua Blue op 29 mei besteld (Barendrecht). Levering zou medio september worden werd toen gezegd....

kornee

Nieuw lid
Mij werd in bij het bestellen in eerste instantie ook augustus gezegd.
Daarna zou het september worden en nu kreeg ik vandaag een telefoontje dat het volgende week is.
Vraag me niet waarom nu ineens veel vroeger, maar ik ben er blij mee.

Vandaag door dealer gebeld. Verwachtte uitstel gesprek, maar tot mijn vreugde is de auto al geleverd en volgende week in mijn bezit en dat is enkele weken eerder! Dat is heel plezierig - lekker voor de vakantie! Daar had ik niet op gerekend. Nog even nadenken of we voor enkele dagen richting Praag gaan om het motortje maar direct goed in te rijden. Kunnen we gelijk volop genieten van minder brandstof uitgaven.

Toch niet met de Toyota op vakantie zoals je eerder schreef. Scheelt je inderdaad een hoop brandstof. Leuk voor je dat ie al geleverd wordt. Ik ben benieuwd hoe het met die van mij staat want die heb ik ook op 8 mei besteld. Ik ga eerst nog even met de Toyota voor 2,5 week naar Engeland. Links rijden met een auto die splinternieuw is en dan met die rare heggen langs de weg lijkt me ook niet alles.

Fijne vakantie in Praag. Is trouwens voor je nieuwe Fabia een thuiswedstrijd!

@TomPoes

Dank voor je reactie. Eigenlijk, ik weet het klinkt vreemd, maar ik moet nu wel gaan afkicken van de Toyota. Jaren en jaren dit merk gereden. Besef nu dat het eigenlijk een zeer betrouwbare en prettige auto is en nu soms wel twijfel over de beslissing. Heb me voorgenomen om met de start met de Fabia meer rechts op de weg gaan rijden en minder snelheid te maken. Ik wil echt gaan op zuinigheid.

@off-topic
Naar Engeland! Een wens om daar naar toe te gaan. Kijk regelmatig Engelse misdaad series en verbaast me dan over het natuurschoon. Je hebt gelijk om met de 'oude' Toyota te gaan. Je weet: de UK is voor Toyota een thuiswedstrijd. Tenminste als je Corolla na 2004 rijdt.

Alvast een prettige vakantie. Voor je het weet staat de Fabia ook voor jouw deur.

Newbee

Actief lid
Gooi ik er nog wat kolen op....
Besteld op 4-06, verwachte productieweek 30, aflevering week 36.....
maar vorige week heeft de dealer nog even gekeken. Productieweek blijft 30 maar aflevering is de week daarop volgend. Als alles meezit volgt levering dus rond 10-08 (bijna 5 weken eerder dan bij aanschaf vernomen) :-)

FredV

Banned
Osynlig:
Als je toch in Tsjechie bent, ga dan langs de Skoda fabriek. Voor heel weinig geld krijg je daar een prive-rondleiding in de fabriek waar je Fabia wordt gemaakt. De dame die je rondleidt, rijdt mee in je auto over het terrein. De rondleiding is hoogst interessant. Wel tevoren mailen naar het Skodamuseum om aan te melden!
Helaas fotograferen in de fabriek is verboden, in het automuseum niet.

Bovenaan Onderaan