Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

ronald24e

Actief lid
Nope helemaal niks, witte genomen met sunset ramen, middenarmsteun, dakrails en een MDI aansluiting.

Wordt best verdrietig van al die meldingen hier.. Iedereen krijgt hem eerder :?

Ik weet dat het eigenlijk niets uit mag maken maar heb je hem toevallig besteld bij een wat kleinere dealer?
Misschien dat de massa bestellingen van sommige dealers toch enige voorrang hebben gekregen......

FredV

Banned
Suercows, mag ik troost bij je zoeken? 7 mei besteld, verwachte productieweek 35 dus afleveren week 38? Dealer zei vorige week dat week 38 erg optimistisch is...

@FredV

Dat is uniek. Wel in de bierbrouwerij geweest bij mijn vorige bezoek. Ook leuk. Maar een prive rondleiding in je eigen Fabia: een leuke ervaring, lijkt me.

Ik weet dat het eigenlijk niets uit mag maken maar heb je hem toevallig besteld bij een wat kleinere dealer?
Misschien dat de massa bestellingen van sommige dealers toch enige voorrang hebben gekregen......

Bij Korterink in Zwolle, geen idee of dit een kleine dealer is. Heeft 2 skoda vestigingen iig.

peperskoda

Forumguru
Ik bij de vestiging in Zwolle. Alleen in deze vestiging zijn er al minimaal 10 bestellingen verschoven naar latere produktieweken. Korterink heeft daar geen invloed op, Pon wel. Dus heb ik via inmiddels al 2 brieven om opheldering gevraagd. Het eerste antwoord was niet inhoudelijk en soms behoorlijk arrogant(lees: waar ik het lef vandaan haalde om Pon met deze vragen lastig te vallen, daar hebben ze toch dealers voor......) Het antwoord op de tweede brief moet nog komen. Misschien is het goed als iedereen met klachten over de levertijd van de Greenline Pon hierover opheldering vraagt. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat Pon een heel vies spelletje speelt. Hoe kan het anders bestaan dat er bestellingen die (veel) later geplaatst zijn, veel eerder uitgeleverd worden? Ook bij mijn dealer zijn bestellingen uitgeleverd die geplaatst zijn meer dan 14 dagen later dan mijn bestelling.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Wij hebben de GL bij een "kleine" dealer besteld (Vruggink - Halle).
Zoals gezegd hebben wij onze auto besteld op 10 april en was de leverdatum in eeste instantie 28 juni 2010. Inmiddels wordt er geen leverdatum meer genoemd, maar is alleeen bekend dat de auto in week 31 (week van 2-6 augustus) wordt geproduceerd.
Behoorlijk vervelend, ook omdat de APK op begin juli verliep.

corsaar

Senior Member
Ik vraag me af of de APK keuring van de ingeruilde
auto niet voor rekening dealer is ... of kan.

FredV

Banned
Peperskoda,
Ik zou niet weten welk spelletje Pon ermee zou spelen, anders dan dat door het verschuiven van de afleveringen de quota (lees dealerbonus) wel/niet worden gehaald? Tenzij de bestelling telt en niet de aflevering, want dan gaat het verhaal niet op. Maar welk spelletje speelt dan Pon met de dealer als die dealer wel auto's eerder afgeleverd krijgt?

corsaar

Senior Member
Peperskoda.@
Als ik jou visie lees, dan is het heel nadelig voor Pon
dat kopers via dit Forum ondering gegevens uitwisselen.
Hierdoor kunnen ze vergelijken en kunnen reclameren.
Zo heeft dit forum voor en nadelen voor Pon.
Maar het voordeel is het grootst potentieele kopers krijgen
net het zetje wat nodig is

FredV

Banned
Zou het kunnen zijn dat door het extra toegewezen quotum de planning danig onderuit is gehaald? En daardoor bepaalde kleuren en uitvoeringen eerder geleverd worden?
Kan het zijn dat misschien door het succes de toeleveranciers van bepaalde opties problemen hebben om te leveren?
Kan het zijn dat de kleur een rol speelt?
De lopende band in Mlada Boleslav gaf een productieaantal van ruim 600 stuks per dag aan.
We zouden kunnen statistieken, wie welke opties en kleur eerder geleverd krijgt, dan krijg je een beeld.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Corsaar:
Met dealer inderdaad geregeld dat APK voor hun rekening kwam. Gelukkig ook geen bijkomende kosten aangezien de auto in een keer werd goedgekeurd. Dus daarover ontstond geen verdere discussie.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Fred V: Heb zoiets ook gevraagd aan de dealer. Kreeg de indruk dat ze zelf ook niet wisten waarom de data verschoven waren. Op de vraag of dat met opties/ kleuren te maken heeft werd ontkennend geantwoord (gold alleen voor de hier genoemde optie voor com.middel). Daar heeft het dus niet zoveel mee te maken.
Krijg ook sterk de indruk dat het te maken heeft met het schuiven van auto's over dealers en/of het goedkoper transporteren/inkopen bnij bepaalde hoeveelheden van een bepaalde kleur/optie. etc.

Skoda-rijder

Nieuw lid
Ik bij de vestiging in Zwolle. Alleen in deze vestiging zijn er al minimaal 10 bestellingen verschoven naar latere produktieweken. Korterink heeft daar geen invloed op, Pon wel. Dus heb ik via inmiddels al 2 brieven om opheldering gevraagd. Het eerste antwoord was niet inhoudelijk en soms behoorlijk arrogant(lees: waar ik het lef vandaan haalde om Pon met deze vragen lastig te vallen, daar hebben ze toch dealers voor......) Het antwoord op de tweede brief moet nog komen. Misschien is het goed als iedereen met klachten over de levertijd van de Greenline Pon hierover opheldering vraagt. Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat Pon een heel vies spelletje speelt. Hoe kan het anders bestaan dat er bestellingen die (veel) later geplaatst zijn, veel eerder uitgeleverd worden? Ook bij mijn dealer zijn bestellingen uitgeleverd die geplaatst zijn meer dan 14 dagen later dan mijn bestelling.

Wellicht heb je meer resultaat bij een cc aan het algemene hoofdkantoor van SKODA.

stradje

Actief lid
Peperskoda: jouw verhaal van de dealer vs. Pon doet mij een beetje denken aan wat ik mee heb gemaakt met mijn motorscooter bij mijn "Suzuki exclusief" dealer. Die raakte namelijk door de kredietcrisis in grote financiële problemen en ging zijn rekeningen aan de importeur slecht betalen. Daardoor ontstond er tussen die 2 een vechtsfeer die uiteindelijk over mijn rug werd uitgevochten toen ik een groot garantiegeval had (complete aandrijflijn vervangen). Mijn scooter heeft toen bijna 2 maanden bij de dealer staan te wachten op reparatie omdat de importeur geen onderdelen wilde uitleveren zolang de rekeningen niet betaald waren. Inmiddels is mijn dealer het Suzuki-dealerschap kwijt.

Dat hoeft bij jouw dealer helemaal niet te spelen, maar als je meer signalen zou zien dat jouw dealer "op omvallen staat" is dat iets om in je achterhoofd te houden. Het is niet ontdenkbaar dat Pon dealers via het leverschema onder druk zet om hun openstaande rekeningen te betalen. En dat werkt het beste bij modellen die "hot" zijn.

Levertijd FCG

Na alle berichten over versnelde en vertraagde levertijden heb ik zojuist ook maar even naar mijn dealer gebeld.:623:
Ik heb op 8 mei een Fabia Combi Greenline besteld met alleen de opties dakrails en Storm Blue. De opgegeven levertijd was toen 2e helft augustus. Op het forum lees ik tenslotte ook dat iemand op 8 mei heeft besteld en dat de Fabia inmiddels is geleverd.
De dealer geeft mij zojuist door dat het nog wel een week of 7 weken kan duren!:ahum:
Na doorvragen blijkt dat het waarschijnlijk toch wel eerder gaat worden omdat Nederland meer productie toegewezen heeft gekregen. Dus het zou ook gerust week 32 kunnen worden.
Het komt er eigenlijk op neer dat ze het niet weten. Hij kon nu ook niet kijken omdat de fabriek dicht is.
Dus..maandag gewoon lekker op vakantie:grin: met de Toyota en over drie weekjes maar weer eens bellen. Ik heb tenslotte een goeie auto, maar toch...

Er zit voor mij geen logica in... wij hebben 15 mei besteld en de GL wordt volgende week afgeleverd, is nog net voor de vakantie van de Skodafabriek geproduceerd... Ik klaag zeker niet maar ik begrijp de frustratie van iedereen die eerder besteld heeft en nog steeds geen poduktie- of afleverdatum weet.:smiley29:

FredV

Banned
Tom Poes, wij hebben op 7 mei besteld en toen werd al door de dealer gezegd dat ik moest rekenen op half september. Dat komt aardig overeen met productieweek 35.
Dus blijkbaar wist hij al van de stagnatie. Blijft over waarom anderen toch sneller geleverd krijgen dan was gepland. Kan er wel van alles bij bedenken, lopende band produceert voorraad en die voorraad wordt nu verkochjte en als je uitvoering er dan toevallig bij zit? Maar het blijft gissen.

Bovenaan Onderaan