Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

corsaar

Senior Member
Elke dealer kan inloggen in het systeem en zien hoe ver het
productieproces is. Echter vlak voor de productiedatum veranderd
deze pas van voorlopig in definitief.
Ga naar de dealer en kijk zelf op de monitor, dat heb ik ook gedaan.

van_der_P

Senior Member
Volgens mij kan de dealer dat alleen. Of als je een bekende bij Pon hebt zou het ook nog kunnen.
Aan een Kom.nummer alleen heb je niets. Dat is/was mijn ervaring ook. Ik heb ook het kom.nummer aan mijn dealer gevraagt maar kon daar echt helemaal niks mee.
Overal op het internet gezocht, maar je komt er geen stap verder mee.
Je wordt blij gemaakt met een dode mus.:D:D

FredV

Banned
@vanderP, op de site die ik 2 berichtjes hieronder in het bericht van Maartenvan soest plaatste, is een tab Logistieke status waar men hun kom-nummer kunnen invoeren. Blijkbaar een extra service van Auto Munstadt Groep en blijkbaar alleen voor degenen die daar hu auto hebben besteld. wel een leuke servie die ook veel navraag over de levering voorkomt.

van_der_P

Senior Member
Daar was ik ook al achter, mijn auto heb ik bij ROTOR in Heerlen gekocht. Dus kon met mijn kom.nummer op de site van Muntstad niets.
Maar je hebt gelijk, die service moesten meer dealers bieden.

Trucker

Actief lid
Vandaag contact gehad met de dealer en mijn produktie week is
van 41 naar 39 gegaan, hij vertelde alleen dat het dan nog 4 weken
zou duren voor de aflevering omdat ze het druk hebben.

corsaar

Senior Member
Rare dealer moet in 10 werkdagen kunnen.
Die van mij heeft ook zomaar een week brodeloos op een grasveldje gestaan.
Het is dat ik hem zag staan en ze toen aangespoord heb.
Anders had hij er nu nog gestaan. (lol)

Trucker

Actief lid
Ja ik vind 4 weken ook erg lang, als hij er staat ga ik elke dag naar
de dealer toe om te zeuren [ik rij er toch 4x per dag langs met de vrachtwagen]

FredV

Banned
mijn dealer zei dat hij die week (37) erg veel afleveringen heeft van auto's uit productieweek 35 en dat het wel even zou duren voordat hij alles had afgeleverd.
Maakt mij niet zoveel meer uit, ben dan net terug van vakantie.
Had de auto liever vòòr mn vakantie gehad.

Ik heb even nagevraagd bij de dealer.

We hebben onze fabia besteld op 19 juni. Volgens de dealer wordt deze in productie genomen op 19 september en +/- 2 weken later volgt de uitlevering.

Ze zetten zo'n auto wel snel in elkaar :confused:

paulus474

Senior Member
Weet iemand tot hoever van tevoren je nog wijzigingen in de opties kan doorgeven (las ergens tot 3 weken van tevoren)?

FredV

Banned
tot t moment dat de auto bij de fabrikant is ingepland is het in t algemeen mogelijk nog wijzigingen aan te brengen. De periode van 3 weken is een indicatie.

Baz

Nieuw lid
Vandaag nog even contact gehad met de dealer.
De GL is wk 20 besteld door de leasemaatschappij en toen werd me gezegd dat aflevering rond wk 30 plaats zou vinden. Nu te horen gekregen dat de voorlopige productie datum wk36 is en levering in wk40/41. Een van de redenen om voor de GL te kiezen ipv de Ibiza ST was de kortere levertijd. Dit argument kan nu in de prullenbak en we wachten maar weer af. Gelukkig kan ik wel in mijn huidige auto blijven rijden ipv een voorloopauto.

hier ook nieuws! volgens de dealer is onze Fabia deze week geproduceerd en kunnen we hem wk 33. Ophalen :-) wij zijn daar erg blij mee wachten al sinds wk 17 toen hebben we hem besteld!

Skoda-rijder

Nieuw lid
....ook goed nieuws...auto is binnen...volgende week kunnen we hem ophalen. (oorspronkelijk gepland voor eind juni).

Lijkt me overigens vrij snel dat de auto nu binnen is....of hij is gelijk de eerste dag na de vakantie geproduceerd of zal wel voor de vakantie geproduceerd zijn en later vervoerd.

paulus474

Senior Member
tot t moment dat de auto bij de fabrikant is ingepland is het in t algemeen mogelijk nog wijzigingen aan te brengen. De periode van 3 weken is een indicatie.
Bedankt Hengelst en FredV.
Hebben toch nog maar de gordijnairbags als optie erbij genomen :).

FredV

Banned
@Paulus474, mooi optiepakket, en fijn dat de bijbestelling nog is gelukt.
Wanneer staat jouw productieweek gepland?
De mijne week 35 en heb drie dagen eerder besteld dan jij. Ik hoop dat de planning gerealiseerd wordt, maar twijfel eraan omdat jij nog kon wijzigen.

Bovenaan Onderaan