Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

om en nabij de 11 weken tussen bestelling en levering dus? Klinkt al beter dan sommige anderen, maar van mij mag het persoonlijk nog sneller....:super:

woozie

Actief lid
is er al iemand die een greenline heeft met een meebestelde carkit? Ik heb de mijne rond 10 april besteld, maar is er nog niet.... De reden zou de niet leverbare carkit zijn..

Skoda-rijder

Nieuw lid
Vandaag onze Greenline opgehaald. We wachtten al vanaf begin april.
Verkoper vertelde dat inderdaad dat er nog iemand (zolang) aan het wachten was en dat nu ook nog steeds is, dit ivm de gewenste carkit. (Zelf hebben we geen carkit)

Man wat een ellende, ik ben blij dat ik toch maar geen carkit heb besteld, als ik het mis laat ik er wel after market een parrot in sleutelen...ik wacht pas 2 en een halve week en ik ben er al klaar mee...ben ik ook wel een ongeduldig baasje:uitlachen:

peperskoda

Forumguru
Vandaag eindelijk na 4(!!!) weken bericht gehad van Pon. Ik kreeg duizend maal excuses en ook werd er gezegd dat ik niet zo lang had hoeven wachten als zij hun systeem op orde zouden hebben gehad. Uiteindelijk staat nu vast dat mijn auto geproduceerd gaat worden in week 35(als er geen brand uitbreekt in de fabriek of robots uitvallen...) en waarschijnlijk in week 37 bij de dealer arriveert. Het zal dus op z'n minst week 38 of 39 worden voordat ik hem in ontvangst mag nemen, dan heb ik zomaar 21 á 22 weken gewacht op m'n auto. Volgens de man die mij belde is mijn auto telkens naar achter geschoven door het vrijkomen van extra produktieruimte voor NL, dat kwam omdat mijn auto al vast ingepland stond en er daardoor niet meer geschoven zou kunnen worden(???) Ben hier uiteraard niet echt blij van geworden, maar kan er verder ook niets meer aan doen. Ga nog wel met m'n dealer in gesprek over compensatie voor de te lange wachttijd, waarvan Pon nu dus zegt dat die niet nodig was geweest. Ik loop hierdoor eenvoudig financiële schade op(MRB+duurdere brandstof en een hoger verbruik gedurende de periode dat ik langer dan gemiddeld heb moeten wachten, wordt nog een leuk rekensommetje) en daar mag wat mij betreft best een redelijke compensatie tegenover staan.

FredV

Banned
... is mijn auto telkens naar achter geschoven door het vrijkomen van extra produktieruimte voor NL, dat kwam omdat mijn auto al vast ingepland stond en er daardoor niet meer geschoven zou kunnen worden(???) quote]

Dit snap ik niet, er kon niet meer geschoven worden omdat die ingepland was, maar door de extra produktieruimte is die naar achteren geschoven. Dat kon toch niet?
Wel belachelijk, 21 weken wachten.
Erg hoor. Ben benieuwd wat hun reactie op je claim is.

FredV

Banned
Alhoewel, ik besteld in week 16, productie week 35, dan transport en afleveren is week 38, kom ik ook aardig op 22 weken, op z'n vroegst....Helaas heeft mn dealer deze productieweek gelijk al bij bestelling gemeld, dus claimen is voor mij niet aan de orde...

Het blijft lang...als ik zo lang moet wachten zou ik behoorlijk teleurgesteld zijn. Mijn dealer heeft me gezegd dat ik rekening moest houden met eind oktober, dan zou het altijd meevallen, maar daar heb ik nu niet zoveel vertrouwen meer in.

8 mei onze greenline gekocht, staat nu op week 35 maar de dealer weet het nog niet zeker, op schema staat in bestelling, wat dat ook mag betekenen.

eind mei besteld en net met de dealer afgesproken dat aflevering 21 augustus zal plaatsvinden.

GL black magic, trekhaak en dakrails.

Combiron

Actief lid
Kom net terug van de dealer, volgens verkoper is het produktieweek 39, levering 2 of 3 weken later. Ben benieuwd....

besteld op 28 mei en mij is toen al meegedeeld en ook vorige week nog eens bevestigd dat het echt rond 15 september zal worden voordat de auto geleverd wordt. Althans wat de dealer kon zien in zijn scherm. Is dus dan ook van week 21 tot week 37 zeg maar 16 weken. Lijkt dus behoorlijk wat willekeur in te zitten in afleveren als juli bestellers dan ook de auto mogen verwachten. Maar goed wij wisten het dat het lang ging duren en dan valt het nog niet mee.

Bovenaan Onderaan