Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

peperskoda

Forumguru
Dit snap ik niet, er kon niet meer geschoven worden omdat die ingepland was, maar door de extra produktieruimte is die naar achteren geschoven. Dat kon toch niet?

Ik snap het ook nog steeds niet. Ik heb de persoon die mij belde herhaaldelijk gevraagd hoe het kan dat wanneer een auto vast ingepland staat deze dan blijkbaar toch naar achter geschoven kan worden. Het antwoord was dat ze nogmaals hun excuses aanboden en dat de systemen waar ze mee werkten dit soort dingen niet aankonden(??!!??) Ik begrijp er h e l e m a a l geen moer van. Volgende week maar eens met de verkoper om de tafel en eens zien waar zij mee komen.

Ik heb hem eind Mei besteld. En wordt ook eind september begin oktober geleverd.
Betreft Fabia Combi Greenline Cappuccino Beige met middenarm, dakdragers en Elk ramen achter. Dit was door Dealer gelijk tijdens de onderhandelingen al aangeven.
Wel spannend wordt mijn eerste Skoda, Heb altijd Mazda gereden.

Ik weet echt niet meer wat ik moet verwachten, mijn dealer wil geen voorlopige productieweek geven, pas als hij er zeker van is....wordt hoe dan ook lang wachten, 12-14 weken zeker...ik heb altijd gebruikte auto's gereden, dan vond ik een week wachten al ellendig....

Ik heb de Fabia op 2 augustus besteld, week 42 wordt hij in elkaar gemeubeld. week 44 zou de afleverweek zijn volgens de dealer. ook ik heb navi

Vandaag ff bij de Dealer geweest.
Kreeg goed nieuws dat de productie van de Fabia Combi GL nu op volle toeren liep.
Echter wel dat anderen die hun auto exact rond dezelfde tijd als mij besteld hadden toch een wwek of drie eerder geleverd kregen.
Mijn latere levering zou te maken hebben met de bestelde Amundsen navi

peperskoda

Forumguru
@thijs219: Omdat vrijwel alle geproduceerde Fabia's combi naar NL getransporteerd worden zal voor degenen die nog niet zolang geleden besteld hebben de wachttijd geen 21 weken meer worden. De Ponman vertelde dat ze nu weer aardig op orde zijn en dat ze nu hopen op een wachttijd van tussen de 12 en 14 weken. Dat is voor een nieuwe auto niet extreem.

peperskoda

Forumguru
Quote Greenjosh: Mijn latere levering zou te maken hebben met de bestelde Amundsen navi

Dat vertelde de Ponman ook, wanneer ik een navi zou hebben besteld de wachttijd nog wel weken langer zou zijn geworden.

Trucker

Actief lid
@greenjosh ik heb mijn gl op de zelfde dag besteld als jij en de
mijne word ook begin oktober geleverd.

@peperskoda, is misschien niet extreem voor een nieuwe auto, maar wel voor mijn ongeduldige persoontje....:grin:

peperskoda

Forumguru
Tja, een goeie oefening in geduld is natuurlijk nooit verkeerd. Dan zal dit voor jou wel zo ongeveer een examen zijn.......

NielsW

Lid
Zojuist de verwachte productiedatum doorgekregen van de dealer. Het wordt week 41.
We laten de auto nu dus zeker tot januari staan

Hetzer

Forumguru
ik geloof dat Nielsw, zijn oude auto gewoon eerder inruilt
Ik vind het echt knap!!!!!!!!!, ik zou het niet kunnen de auto zo lang te laten staan, en het feit dat je dan in een auto van het "oude" jaar rijd , onderhandel je er echt wel van af, tenminste dat is mijn ervaring.
Zo heb ik ook eens mijn toenmalige Fabia Combi Elegance SDI ( zie foto album) ook gewoon op 1 november laten afleveren.

stradje

Actief lid
Eigenlijk heb je er baat bij wanneer de productieweek later wordt. Je hebt immers de aankoop- en inruilprijs al vaststaan en je rijdt vanaf dat moment zonder verdere afschrijvingen. Dan moeten er ondertussen natuurlijk geen reparaties en/of APK tussendoor komen voor je oude wagen.

En als je iets nieuws hebt besteld is het natuurlijk menselijk dat je het dan ook zo snel mogelijk wil hebben.

Wij hebben de Alfa 147 Diesel (en dus ook knetterduur qua MRB) van mijn vrouw inmiddels ook ingewisseld voor een Aygo. Omdat we allebei ook best veel motorrijden en 3 van de 4 kinderen inmiddels uit huis zijn, mag het allemaal wat eenvoudiger. We kunnen de Aygo bijna "kostenloos" rijden door de besparing op de Alfa, waar waarschijnlijk ook dure reparaties/onderhoud zouden gaan komen.

De Alfa stond voor de APK ingepland op 3 september, terwijl de productie van de Aygo opschoof naar medio september. In overleg met de dealer hebben we nu de Alfa gewoon eerder ingeleverd, want dat moest persé APK-gekeurd. In de tussentijds redden we ons wel met de Fabia en de motoren.

peperskoda

Forumguru
@NielsW: Ik zou mijn auto geen 10 weken meer laten staan om dan 2011 op kenteken te krijgen. Het zou mij niet verwonderen dat je auto door Pon aan de dealer geleverd wordt met een kenteken(nog niet op naam natuurlijk) en dan heb je in januari weer een oud nummer op je nieuwe auto. Verder is het verschil in inruilprijs niet meer zo groot en onderhandel je het verschil tussen "laat 2010" en "vroeg 2011" er wel uit. Ik zou zeggen zo gauw als het kan lekker gaan rijden met je auto.
Overigens circuleren er geruchten dat per 1 april volgend jaar de BPM vrijstelling op de helling gaat, met de onderhandelingen die nu gaande zijn in het Haagse zou het mij niet verbazen als dat zomaar 1 januari wordt, en dan ben je vies het bokje met een nog niet geregistreerde auto want kun je alsnog BPM gaan betalen....(MRB schijnt vooralsnog tot 2013 gegarandeerd te zijn)

@ robertlucky: dat zijn geen mooie berichten, mijn GL zou in week 34 in productie gaan. Kan dus door de overstromingen mooi een paar weken later worden :(. Maar goed even in perspectief gezien: ik moet wellicht een paar weken langer op mijn auto wachten, de inwoners van die streek hebben veel meer ellende.

Overigens heb ik mijn GL op 8 juli besteld (week 27), week 34 geproduceerd en week 36/37 geleverd. Uiteindelijk 10 a 11 weken wachttijd naar verwachting...

NielsW

Lid
@Peperskoda, een importeur levert nooit een kenteken bij een auto. Dit wordt door de dealer gedaan op het moment dat hij de papieren regelt voor de opnaamstelling.
Wij hebben namelijk 3 jaar geleden een aygo gekocht en ook daar de auto 1 maand laten staan, toen deze op naam is gezet werd er een kenteken toegewezen.

piair1982

Forumguru
Bij kenteken nieuwjaar nu dus 2011 is het vrij simpel.

Financiele afwikkeling in 2010 en te naam stelling vindt plaats in 2011.
Dealer heeft z'n aantallen 2010 omdat kenteken aanvraag als verkochte auto telt en klant is blij omdat de auto op het kenteken 2011 heeft.

Bovenaan Onderaan