Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Sinds de bestelling van onze Skoda Fabia GL op 22 mei volg ik de discussies op het skodafourm met de nodige interesse. Omdat ik nog niets van de dealer had vernomen ben ik vandaag toch maar even naar de dealer geweest om te vragen hoe het zit met de levering van de GL. Bij de koop werd verteld dat de GL eind augustus begin september in ons bezit zou zijn. Helaas kreeg ik nu het bericht dat de productieweek van de GL nog niet definitief was vastgesteld.

Besteld 22-05-10: Skoda Fabia GL, antracite grey, parkeersensoren, middenarmsteun, dakrail,
climate control en klein lederpakket
Aflvering : ?

Niet veel bijzonders, alleen 12v aansluiting in de kofferbak en een 0 beurtje. Het kenteken zouden ze pas rond de 20ste hebben. De verkoper vertelde dat er deze week een paar mensen naar de kleur kwamen kijken. Ik vermoed dat dit ook een reden is dat ze hem pas na het volgende weekend afleveren. Het is wel jammer dat ik nog ff moet wachten, maar de langste wachttijd zit er op.

@Fiat gp, je bent een beter mens dan ik, als mijn dealer m'n (toekomstige) auto binnen zou houden om de kleur te showen ga ik oorlog voeren denk ik....maar ik ben dan ook een tikkie ongeduldig:grin:

Trucker

Actief lid
Ik zou het ook niet accepteren als de dealer mijn auto binnen neerzet om
te showen aan andere klanten, iedereen die erin en aanzit moet er niet
aan denken.

FredV

Banned
Wat denk je van werkplaatsplanning?
Als je een onderhoudsbeurt wilt hebben, moet je die weken tevoren inplannen.
De levering van nieuwe auto's fietst hier dan nog even zomaar tussendoor.
Vandaar dat het soms wel wat dagen kan duren voordat een nieuwe auto die bij de dealer staat, wordt afgeleverd, en zeker als er zoveel afleveringen zijn als nu.
Dan komt men gewoon handjes, lees werkplaatscapaciteit, te kort.

En vergeet niet, het is nu vakantietijd, ook monteurs zijn nu met vakantie.

Precies, al moet ik zeggen dat ik het niet erg vond toen mijn dealer me de auto van een ander liet zien om bepaalde opties aan te geven...:laugh:, tikkie hypocriet...weet ik...maar ik moet voornamelijk mijn karretje zo snel mogelijk hebben...

piair1982

Forumguru
Je hoeft een auto niet van binnen te laten zien om de kleur te showen. Waarschijnlijk blijft de auto gewoon op slot. Zo deden wij dat i.i.g. toen ik bijzondere kleuren binnenkreeg en klanten die interesse hadden in die kleur.

Kijken met de ogen en niet met de handjes:grin:

Dat er mensen naar kijken vind ik niet zo'n probleem, wordt heus niks stuk gemaakt. Ik heb dit al vaker mee gemaakt. Het leuke is dan als ze aan de dealer vragen of ze getipt kunnen worden als de wagen weer ingeruild wordt.

corsaar

Senior Member
@Trucker schrijft iedereen die erin en aanzit moet er niet
aan denken.

Misschien heb je zelf ook in een auto bestemd voor een ander gezeten.
Niet zo erg toch, het is je vriendin niet !!

Hier helemaal blij, net even wezen kijken en ja hoor :D er staat een mooie witte fabia te wachten op ons :)

ff kijken wanneer we hem nu kunnen halen.

Newbee

Actief lid
Vrijdag mijn F2 GL opgehaald. Altijd leuk om je langverwachte auto op te halen. Kenteken NDL. Ohja, ik vond een kale achterkant mooier dus de kreten fabia en Greenline zijn eraf gehaald. Dit weekend gelijk maar 240km weggereden, ik vind het inrijden maar lastig en moet me inhouden om niet ver in toeren door te trekken. Maar goed, nog een weekje sturen om de 1.000km te bereiken en dan kan de gaskraan langzaam verder open...
Hierbij een paar foto's (ik wilde ze in mijn album stoppen maar kreeg dat niet snel genoeg voor elkaar) Dus als het hier niet mag, mogen ze verwijderd worden...
PS. Het interieur is gewoon onyx. Ligt aan de belichting van de foto.. :-)

Bijlagen

• f2 gl-satin grey-16Atria.jpg
    f2 gl-satin grey-16Atria.jpg
    21,7 KB · Weergaven: 89
  • maxidot voor 0-beurt.jpg
    maxidot voor 0-beurt.jpg
    16,2 KB · Weergaven: 89
  • MDI-locatie.jpg
    MDI-locatie.jpg
    13,2 KB · Weergaven: 87
  • MDI-kabels.jpg
    MDI-kabels.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 61

FredV

Banned
pfff die foto's van jullie schitterende mooie gloednieuwe Fabia's maken t wachten nog moeilijker.
Nog 10 dagen dan 16 dagen vakantie en dan zou die er pas zijn. Helaas niet voor de vakantie.
Was mooi om in te rijden geweest.

stradje

Actief lid
Antenne eraf slopen?
Had je op zijn foto's gezien dat er geen antenne (meer) op zat?! Ik verdenk die kleine op een van die foto's van vandalisme. :winkie: De jeugd van tegenwoordig is ZOOOO vandalistisch. :shocked:

Newbee: die MDI-aansluiting is in een woord geweldig toch?! Hij onthoudt keurig waar hij gebleven was en de opstarttijd lijkt ongevoelig voor de grootte van de schijf. Bij mij duurde het ff voordat ik me realiseerde dat je op INFO moet drukken om de track-info in beeld te krijgen. Om het bladeren door de albums te vergemakkelijken heb ik de albums in een aantal mapniveau's ingedeeld: jazz, pop (en daarbinnen man, vrouw, groep), klassiek (en daarbinnen samplers, viool, piano, cello, zang), enz. enz.. Mijn zoon kon op die manier op vakantie moeiteloos zonder toelichting alles vinden tussen de 400-500 albums op de schijf.

FredV

Banned
Had je op zijn foto's gezien dat er geen antenne (meer) op zat?! Ik verdenk die kleine op een van die foto's van vandalisme. :winkie: De jeugd van tegenwoordig is ZOOOO vandalistisch. :shocked:
Zo te zien staat de auto nog bij de dealer (zonder platen) dus zal nog zn afleveringsbeurt krijgen, waaronder antenne monteren?

Marvin

Nieuw lid
@Newbee: heb je een fotootje van je achterkant? Hoe heb je de letters "Fabia" er af gehaald? Ik kon enkel vragen om de motortypeaanduiding te laten vallen.

peperskoda

Forumguru
De letters verwijderen is eigenlijk een simpel klusje. Ze zijn tegenwoordig allemaal geplakt dus als je voorzichtig de boel wat warm maakt en met een visdraad de letters voorzichtig losmaakt dan blijven er slechts wat lijmresten achter die kunt verwijderen met teer en harsverwijderaar, daarna de delen waar je wat verwijderd hebt even goed in de was zetten en klaar is Kees.

Bovenaan Onderaan