Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Ik raak hier per dag depressiever, ik heb 2 weken geleden besteld en ik mocht van de dealer hopen op eind oktober....maar als iedereen er zoveel weken bij mag tellen, dan mag ik blij zijn als ik dit jaar nog een auto heb...:icon_smile_dead:

paulus474

Senior Member
@Paulus474, mooi optiepakket, en fijn dat de bijbestelling nog is gelukt.
Wanneer staat jouw productieweek gepland?
De mijne week 35 en heb drie dagen eerder besteld dan jij. Ik hoop dat de planning gerealiseerd wordt, maar twijfel eraan omdat jij nog kon wijzigen.
Week 36. En het is nu week 31. Dus zitten nog 4 weken tussen...
Dus als de jouwe week 35 geproduceerd wordt, is 1 week eerder, dan zit je op 3 weken. Zou dus nog steeds moeten kunnen??
Heb nu ook een Komnr. Jammer dat je daar niets mee kunt (track en trace ;) )... Chassisnummer was ook nog niet ingevuld, maar wellicht doen ze dat pas als de auto "af" is.

paulus474

Senior Member
Ik raak hier per dag depressiever, ik heb 2 weken geleden besteld en ik mocht van de dealer hopen op eind oktober....maar als iedereen er zoveel weken bij mag tellen, dan mag ik blij zijn als ik dit jaar nog een auto heb...:icon_smile_dead:
Wellicht gaat de produktie zover omhoog, dat het toch nog goed komt (totale produktie gaat nu naar NL las ik ergens...).

FredV

Banned
Ik zag deze week de vertragingen van de Polo BM, daar word je ook niet vrolijk van. Zag in ieder geval dat daar de Amundsenradio voor vertragingen zorgt van minimaal 2 weken

Geen navigatie, dus daar zou het niet aan moeten liggen, ik hoorde ook dat 95% of meer van de productie naar NL gaat, maar dat was voorheen al 85%, dus ik blijf in ieder geval hopen, maar als eind oktober niet haalbaar blijkt slaat de depressie vast wel weer toe...lol

van_der_P

Senior Member
Het is in het begin van zo'n nieuw model als de Greenline altijd druk. Dat was met de Prius zo, en met de Honda even zo.
Dat vlak later af en dan zou je de auto wellicht sneller krijgen. En het is beter dat de dealer een paar weken later zegt, en hij komt vroeger, dan valt het in de ogen van de klant mee.
Dan dat hij het andersom zegt, want dan valt het tegen.
Moet houden, als je hem straks hebt, ben je deze periode weer snel vergeten.

Trucker

Actief lid
Wachten is niet leuk gelukkig kunnen we elkaar een beetje steunen.
Mijn vrouw en kinderen worden soms gek van mij met het gepraat
over de nieuwe auto of als ik hier iets lees en aan hun vertel,
gelukkig is het forum er altijd.

De dealer zal ook wel gek worden van de klanten die willen weten
hoe het met hun auto is [maar daar zijn ze ook weer dealer voor]

CaseyBasey

Actief lid
off topic

@Trucker: je nieuwe avatar komt me bekend voor, maar ik kan het toch nog niet thuisbrengen. Waar is ie van?

Newbee

Actief lid
Vandaag te horen gekregen dat mijn auto komende vrijdag voor me klaar staat :-) . De afgesproken produktieweek (=30) werd gehaald, transport duurde 4 dagen (en achteraf bekeken heb ik mijn F3 het dealerterrein op zien rollen), en deze week rijklaar maken.

Volgens de dealer moet hij nu snel uitleveren omdat volgende week er weer vele F3's uitgeleverd moeten worden (vanwege de produktie verhoging voor Nld).
Precies volgens planning dus! :-)

Overigens, op mijn factuur staat dat er een F3 Combi GL geleverd wordt. Blijkbaar is het model van de facelift dan de F2 ?

Hetzer

Forumguru
Waarschijnlijk iets van jouw eigen dealer, Fabia-3 is niet de officiele benaming voor de facelift

Newbee

Actief lid
Nee, ik bedoel dat F3 voor het nieuwe (nu uitgeleverde) model GL staat en vroeg me af of F2 dan voor de facelift stond......

Bovenaan Onderaan