Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

@ stradje en corsaar:

Bedankt voor de reactie...

Hehe, ons voortuintje was net gemaaid toen de hitte kwam opzetten, dat stukje heeft zowat de hele dag zon, dus alles was gewoon verbrand. Achteraan is het gelukkig wel mooi groen. Momenteel de oprit aan het leggen, daarna komt het voortuintje weer aan de beurt :grin:

robbiebee

Actief lid
Hij is echt gaaf in het groen, Ik heb proef gereden in een groene, alleen mijn vrouw wilde absoluut geen groene, het is nu een Brilliant Silver geworden, ook errug mooi.

Ja, voor dat groen moet je wel ballen aan je lijf hebben, lol ... mijn vriendin had er geen problemen mee, wij hadden de kleur wel nog niet echt gezien tot deze morgen bij het ophalen van onze wagen. Nogal riskant dus, maar het is echt een pracht kleur, en eens wat anders dan al dat saaie zwart, grijs, blauw ... maar das smaak he.

Wij zijn nogal voor felle kleuren, in ons huis hebben we ook als accent kleuren fushia, geel, oranje, felblauw, en granny smith groen in de badkamer... :grin:

Heb trouwens al willen merken dat veel mensen toch mooi afstand houden, ze durven precies niet te dicht bij dat felle groen komen, ofwel valt het zo goed op dat hij splinternieuw is en rijden ze er liever niet tegen, en maar goed ook, want ben niet zeker of ik me dan kan bedwingen :smiley29:

Als ik had geweten dat het zo'n blits kleurtje zou zijn had ik me niet laten tegenhoden door m'n meissie...gelukkig is de satin grey al besteld....geen reden meer tot ruzie maken...:grin:

stradje

Actief lid
thijs: ik wil niet stoken in een goed huwelijk (of relatie), maar je weet toch dat je de kleur waarschijnlijk nog kunt laten omzetten tot zo'n 5-6 weken voor de productieweek, he?!

Thijs,

Toon mijn foto's aan je vriendin en die van Hetzer...
En geloof me, het is nog véél mooier in het echt :grin:

Veel succes met de ruzie :super:

Ron467

Actief lid
Even 7 pagina´s terug off-topic:

ik heb een aantal zonnebrillen waaronder een skoda zonnebril. Die past er wel in. Als de glazen niet zo groot zijn haar het goed. Ik doe de zonnebril er niet in omdat de houder met de bril rammelt.

De een klaagt dat er niets in past, de ander dat het rammelt (dus te ruim is). Ik heb er in mijn huidige fabia II echt geen problemen mee.
Ik heb er zelfs twee brillen tegelijk in gepropt. (een stalen oud model Ray-ban en de plastic montuur bril van mijn vrouw, ook een oud model) Geen rammels en altijd bij de hand.

We hebben het toch over de zonnebrilhouder boven de achteruikijkspiegel midden bovenin (bij de opendakbediening)?

Bart_G

Lid
vind't een mooie bak en een mooie kleur. Alsik de keus had gehad zou ik denk ik wel voor een andere bekleding zijn gegaan dan die domino gray. Floss deelleer leek me zelf wel erg mooi, maar kon ik bij de Greenline helaas niet bestellen. Het two-tone interieur doet het dan weer wel erg goed vind ik. Ik denk dat voor de looks een beschermstrip bij de kofferbak ook nog wel wat goeds doet. Beetje kaal nu misschien. Ben benieuwd hoe ik het straks in het echt vind lijken op mijn Candy White uitvoering.

piair1982

Forumguru
@Ron467 jazeker hebben we het over dat brillenvak bij de plafondlamp vooraan. (als je geen open dak hebt):winkie:

Ik wacht nog steeds op de levering van mijn auto.
Besteld 5 Juni, levering zou midden september zijn.

Vorige week even bij de dealer langsgelopen en aan de verkoper gevraagd wat de status is, dit ging een beetje vaag.. Hij wist niets van de overstromingen en ging het eea navragen bij zijn collega.

Toen hij terugkwam vertelde hij me dat het in principe wel klopt maar dat de fabriek die hierdoor dicht gegaan is andere modellen dan de fabia produceert.
Zou dus geen gevolg moeten hebben?

Hij ging daarna in zijn computertje kijken en gaandeweg vertelde ik me dat ik benieuwd was wegens het amundsten systeem.. Toen hij dat hoorde liep hij weer naar zijn collega die hem vertelde dat er hierdoor minimaal 6 weken vertraging zou zijn... (ze waren "op").

Om een lang verhaal kort te maken, de levering is nu waarschijnlijk eind oktober.. (20 weken!!)

FredV

Banned
Toen hij terugkwam vertelde hij me dat het in principe wel klopt maar dat de fabriek die hierdoor dicht gegaan is andere modellen dan de fabia produceert.
Zou dus geen gevolg moeten hebben?
Om een lang verhaal kort te maken, de levering is nu waarschijnlijk eind oktober.. (20 weken!!)
Mlada Boleslav is de fabriek die genoemd werd die zou sluiten omdat de toelevering van hemelbekleding door overstroming in een andere fabriek was gestaakt. In Mlada B worden de Fabia en Octavia gemaakt.
Je levertijd komt aardig overeen met onze ervaringen op t forum.

Dan ben ik blij dat ik het gewoon met een tomtom ga doen straks! 6 weken voor een navigatiesysteempje is wel heel erg lang zeg!

@ orange.x

Idd, ben ook blij dat wij het met onze mio doen, anders had ik met onze nog niet gereden :grin:

Hmm, heb ook de indruk dat het vooral de GL versie is die zo'n lange levertijden heeft, Skoda deed voor onze 11 weken, een gewone 1.2 TDI ambiente met toch redelijk wat opties.

Je hebt gelijk FredV :473:

Jammer maar niets aan te doen, wat ik mijn dealer wel kwalijk neem is de slechte berichtgeving naar hun klanten toe.. ze hebben mijn adres, telnr en Email, ik heb ook geen pak melk besteld..

Als ze vernemen dat er even 1,5 maand extra wachttijd bovenop komt kunnen we dat toch even ik een groepemailtje laten weten voor alle betrokken klanten.

Laat ik het zo zeggen, ik had dat wel even gedaan. :ahum:

FredV

Banned
Je hebt gelijk FredV :473:

Jammer maar niets aan te doen, wat ik mijn dealer wel kwalijk neem is de slechte berichtgeving naar hun klanten toe.. ze hebben mijn adres, telnr en Email, ik heb ook geen pak melk besteld..
Exact! maar ja, communiceren is een vak, zij verkopen auto's...

RvdG

Lid
@Fred

Ik ben ik met je eens, maar ze kunnen het wel hoor.
Ze kunnen precies vertellen wat de auto gaat kosten, hoeveel je voor je inruil krijg
op welk rekeningnummer je moet overmaken en waar je je handtekening moet zetten.
maar als het om levering gaat wordt het moeilijk.

FredV

Banned
@Fred

Ik ben ik met je eens, maar ze kunnen het wel hoor.
Ze kunnen precies vertellen wat de auto gaat kosten, hoeveel je voor je inruil krijg
op welk rekeningnummer je moet overmaken en waar je je handtekening moet zetten.
maar als het om levering gaat wordt het moeilijk.
Mag ik sarcastisch zijn? Dat zijn dingen die ze tijdens de verkooptraining hebben meegekregen en staat in boekjes.
Communiceren blijft een vak, hoe, wanneer, waarom en wanneer en met welke boodschap communiceren...

RvdG

Lid
@Fred

Natuurlijk mag dat.
Maar dat was ik toch ook al

Wat ik al zei ik ben het met je eens.
Ook het vertellen van minder goed nieuws hoort erbij. maar dit zal toch meer gewaardeerd worden als je je klant goed informeerd

Bovenaan Onderaan