Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Ik heb me er ook altijd om verbaast dat ze de suberb beter hebben laten smoelen dan de passat, zeker de suberb combi is erg mooi.

Bij de Fabia zie je erg duidelijk dat het ontwerp expres een beetje "goeieg" gemaakt is, dit ik tegenstelling tot de scherpe blik van de polo.
Het is dat de polo een stuk kleiner en duurder is, anders was het -voor mij persoonlijk- de polo geworden.. (precies zoals ze in de markt gezet zijn.. maar de keuze tussen de suberb en de Passat is toch echt -voor mij persoonlijk- zonder twijfel de Suberb.

V50

Lid
Dat de Passat niet meer verkoopt komt doordat de Passat te gedateerd en te duur is, daar kan Skoda niks aan doen. Als de Superb er niet was werden er nauwelijks meer Passats verkocht, eerder Mondeo's en Insignia's. Nu houden ze het verlies van de Passat, als concern, dus nog enigzins beperkt.

Bertm

Actief lid
Ik heb vandaag nog met de dealer gebeld. De levering van mijn auto staat nog steeds voor week 38 gepland.

Bertm

Actief lid
Mijn dealer had er al 40 op voorhand in bestelling (zonder klanten).
Toen ik de auto kocht mocht ik even mee kijken. 3/4 was al aan een klant gekoppeld. Die krijgen het de komende weken dus hartstikke druk.
(klein bedrijf)

@Bertm: bij onze dealer was dat ook het geval. Dus heb best kans dat die van mij ook gewoon op tijd geleverd wordt :) Hoop het maar.

Bart_G

Lid
Dat zijn wel rare praktijken, want PON staat dat dus eigenlijk niet toe. Zeker bij populaire modellen kan de dealer ze (als het goed is) niet bestellen zonder dat er een klant aan gekoppeld zit. Blijkbaar gebeurt dat echter zo links en rechts wel.
Mijn auto zou eerst geproduceerd worden in week 35, toen in week 38 en vandaag was de schatting week 37. Geen extreme schommelingen dus gelukkig.

Ik ben zelf (naast natuurkunde leraar ook) ontwerper en hou me dus ook bezig met productieprocessen en productie-management. Met al een aantal jaar ervaring blijft het verbazingwekkend om een productielijn bezig te zien. Bij het plannen van de bouw van een Xbox kwam al zo ontzettend veel kijken... laat staan bij een auto. Ook erg leuk om te zien hoe verschillend fabrieken dingen aanpakken. De doorlooptijd van een Golf in een fabriek is ca. anderhalve week (althans, in de tijd dat ik me daar in verdiepte) en iedere 90 seconden rijdt er een naar buiten. Als je dan weet waar ze allemaal aan moeten denken en rekening mee moeten houden kan ik goed begrijpen dat een planning wat variabel is en dat er behoorlijke problemen op kunnen treden. Zo moest m'n vader ook een keer 2 maand langer op een auto wachten dan verwacht. Het is begrijpelijk en vervelend, maar wat ik veel belangrijker vind is hoe de dealer daar mee omgaat.

V50

Lid
Die lange levertijd is denk ik ook vanwege de amundsen navi die er in komt...

Als het alleen aan de Amundsen ligt dan is er wel een vreemd groot verschil tussen onze geplande productieweken. Vorige week heb ik mijn dealer gesproken, vooralsnog waren er geen wijzigingen en staat de planning nog steeds op week 39.

Bertm

Actief lid
@bartg

Dat klopt ook wel. Maar op het moment van bestellen stond de levering op week 38. Dit is definitief geworden omdat de bestelling aan een klant werd gekoppeld. Dat vertelde de dealer ook.

Ik denk dat de levering van de bestellingen die nog niet aan een klant zijn verkocht ook naar achteren worden geschoven.

Fabia II

Nieuw lid
Ik heb gisteren weer even navraag gedaan bij mijn dealer...(Rijnwoud rotterdam)
Productie week is nog steeds week 35 zoals eerder toegezegd en ze zeiden dat "hij"een week later word afgeleverd....
Daar heb ik voor mijzelf maar even een weekje bij opgeteld, maar hoopdat ze de afspraak na gaan komen natuurlijk.
Heb overigens geen amundsen mee besteld.

Heb mijn greenline vanmiddag opgehaald bij de dealer, 24 april besteld. Het lange wachten is het wel waard geweest, heb nu ruim 60 km gereden. Bevalt tot nu toe goed.

Bertm

Actief lid
@Fiat GP

Nu ga je je naam toch zeker wel wijzigen?:)
Skoda GL of Fabia GL. Ik doe maar een suggestie.

vinshi

Lid
heb jij aluminiumkleurige roosterframes en grepen????
staat namelijk wel in de folder maar iedere foto van de greenline die ik zie zijn allemaal zwart.Ook bij de demo modellen.

zou eigenlijk wel moeten hè, ik denk dat ik het toch maar zo laat. Nicknamen met Skoda / Fabia zijn nog maar moeilijk om bij te verzinnen. Het is maar dat het beestje een naam heeft.

nee, de grepen en de roosterframes zijn bij mij zwart. Wel zit er een zilverkleurig accent op "het lipje"om de stand van de roosters te verplaatsen. Overige accenten zitten op de versnellingspook, bij de radio en de climatronic airco.

Bovenaan Onderaan