Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

woozie

Actief lid
ik ben bang dat maartenvansoest en ik dezelfde dealer hebben :(

een paar dagen voor de afgesproken afleverdatum zelf maar gebeld omdat ik niks gehoord had, en toen bleek er 10 weken aan wachttijd bij te komen..

na deze 10 weken weer niks gehoord, zelf initiatief genomen en langs gegaan.. resultaat: nog 3 weken...

op zich kunnen ze er niks aan doen dat de wachttijd langer wordt.. maar informeren is toch het minste wat je als dealer kan doen..

piair1982

Forumguru
Ik heb ook net contact gehad, is 2 weken opgeschoven. Nu week 45 productie pas...
Betekent dus ook levering in week 47. Dat wordt dan 2011...

martin

Nieuw lid
Hallo allemaal, ik heb een fabia combi greenline besteld op 4 mei 2010 en heb net te horen gekregen dat hij geleverd wordt in week 37. gepland was week 34, dus het loopt allemaal wat uit

gr. Martin

Captain Hook

Forumguru
Nu lees ik hier allemaal van die horrorverhalen over ellenlange levertijden. Best wel balen.
Maar hoe zit het met eventuele inruilauto's? Doet de dealer daar nog moeilijk over? Want die rijden uiteraard ook meer kilometers en worden ouder?

Heb de kleine lettertjes wat dat betreft nog niet helemaal uitgeplozen, maar kan me zo voorstellen dat je daar ook nog eens 'gepakt' wordt...:ahum:

FredV

Banned
Maar hoe zit het met eventuele inruilauto's? Doet de dealer daar nog moeilijk over? :ahum:
Geen enkel probleem bij mijn dealer. Ik ga vandaag weer voor de 2de keer op vakantie en heb dan ruim 10000 km meer gereden dan bij de inruil.
De dealer haalde z'n schouders op en zei: "t is niet anders."

woozie

Actief lid
over inruil doen ze inderdaad niet moeilijk... het is echt niet anders...

overigens zijn er natuurlijk niet alleen maar horrorverhalen..
op dit moment zijn er geen navigatiesystemen meer, voorheen waren er geen carkits.

je moet maar net de pech hebben dat jouw gekozen optie niet meer beschikbaar is en de wachttijd daar langer door wordt.

Maar worden alle gemeldde vertragingen hier dan veroorzaakt door niet te leveren navigatie of carkits? En zou dat dan betekenen dat de "normale" versies wel gewoon op tijd geleverd gaan worden, of misschien zelfs eerder omdat de andere modellen moeten wachten? Die van ons zou medio september geleverd worden. Een week of 3 nog te gaan dus. Heb zelf ook nog niets vernomen van de dealer (Duindam Den Haag). Ben benieuwd hoe en wat er nog gaat gebeuren komende weken :) Heb er ondertussen wel zin in :D Kan ik na de levering mooi even een leuk ritje maken naar Belgie om daar voor een iPhone te shoppen!!

FredV

Banned
Nee Orange, ik heb begrepen dat het computersysteem bij Pon overhoop lag en daardoor de dealerbestellingen niet volgens besteldatum bij de fabriek zijn aangemeld.

@FredV: En dan zou het kunnen dat de hele bestelling van de betreffende dealer ineens veel verder naar achteren geschoven kan worden ofzo... Naja, we zien het wel. Ik ben ergens wel benieuwd, want toen ik een reservering maakte om er nog even over na te denken zaten wij bij een levering van ongeveer 44 auto's voor de maand september dus. Ik hoop maar dat deze dealer iets beter is qua communicatie dan de verhalen hier :tongue:

martin

Nieuw lid
levertijd

Er gaat een praatje de ronde dat de levertijd van de fabia 2 langer gaat worden door het succes van de Polo !! de VW fabrikant en of dealer koopt de motoren op om eerst de polo te produceren. Of het waar is weet ik niet maar ik kanme er wel iets bij voorstellen

Captain Hook

Forumguru
overigens zijn er natuurlijk niet alleen maar horrorverhalen..
Is er dan iemand die z'n auto WEL binnen de standaard levertijd kreeg? (of zelfs eerder) En dan heb ik het niet over voorraadmodellen.
En wat zijn 'bijzondere opties'? Volgens mij is iedere individueel samengestelde auto uniek. Da's het voor- en nadeel van het specifiek kunnen configureren van jouw auto.

Ik kan best begrijpen dat VW liever meer VW's ziet rijden dan Skoda's, al valt het wel onder dezelfde groep. Niet alle mensen associeren Skoda met VW. En de VW Polo's zijn duurder dus zullen wellicht meer opleveren per stuk.

@Hieronder: niets is meer waar dan dat ja :) Mensen verzinnen de gekste dingen om maar iets te verklaren, maar dat wordt dan weer een hele andere discussie :tongue:

corsaar

Senior Member
Alles is mogelijk en niets is uitgesloten, maar als ik het draadje zo doorlees
duiken er toch steeds meer spookverhalen op.
De oorzaak daarvan is weer gebrek aan informatie !

GJS

Senior Member
Is er dan iemand die z'n auto WEL binnen de standaard levertijd kreeg?

Ja ik, 10 mei (week 19) besteld met als opties climatronic, maxi-dot, elektrische raambediening achter en een afneembare trekhaak
Bij bestelling was de geplande produktieweek 27 en zou ik hem eind juli krijgen.
Toen ik op 23 juni belde voor de status werd alles ineens een maand naar achter geschoven, dus levering eind augustus.
Op 22 juli weer gebeld voor een status update en toen kreeg ik te horen dat hij die week binnen zou komen bij de dealer en ik heb hem dus 30 juli (week 30) opgehaald, dus toch volgens de originele planning.

Ik heb zelfs gehoord dat de CEO van VW echt niet gelukkig is met het succes van Skoda. Hij zou zelfs geen opvolger voor de Superb willen omdat die teveel Passat klanten afsnoept en de Skoda's van de volgende generatie zouden ook zo luxueus niet meer mogen worden om zo het verschil tussen Skoda en VW terug te vergroten. Hoe dom is dat niet ... buiten die CEO :super:

Bovenaan Onderaan