Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Mmmmm, begin het wachten inmiddels wel beu te worden (ben niet echt een geduldig type wat dit soort dingen betreft).
De GL begin juni besteld met een verwachtte levertijd van week 31. Aangezien ik dit forum toen al aardig volgde vroeg ik aan de verkoper of hij dit wel zeker wist. Ja hoor, geen probleem...misschien week 32, maar dat gaat echt lukken....

Hield voor mijzelf maar alvast half september voor en idd, verwachtte levertijd die ik maandag te horen kreeg....week 38. 7 weken langer wachten!!
Vind ik toch een beetje jammer. Een week of 2 à 3 langer heb ik wel begrip voor en misschien nog een weekje extra door het probleem met water in Tsjechie. 7 weken vind ik te veel om de dealer nog heeeel erg aardig te vinden

peperskoda

Forumguru
Je bent dus tegen dezelfde problematiek aangelopen als ik. Ik moet ruim 12 weken langer wachten voor de levering. Besteld in week 17 op 28 april levering in week 37/38(afhankelijk van de snelheid van transport en ruimte in de agenda van de dealer).

Bertm

Actief lid
@peperskoda

Heeft dat er niet mee te maken dat de produktie van de Fabia Greenline uberhaupt nog moest beginnen? Je was wel erg vroeg met bestellen natuurlijk.
Wanneer zijn overigens begonnen?

En kun je je dealer verantwoordelijk stellen voor het produktieschema in Tsjechie?

Hetzer

Forumguru
@peperskoda, heeft er niets mee te maken , ik had mijn auto al op 27 maart bestelt, een van de eerste in NL, wanneer de productie starte , dat staat in het eerste bericht van dit topic!!!!!!!!

ik wacht ook nog steeds besteld 10 mei, zou hem krijgen half augustus is nu waarschijnlijk eind september.

ik ben ook niet blij met het lange wachten, m'n oude wagen heeft tot 24 september apk.

Baz

Nieuw lid
Ik word er ook niet goed van.
Auto besteld in wk20 met toendertijd afleveren in wk30
Heb een aantal malen contact gehad met dealer en levertijd bleef maar opschuiven. Nu eindelijk productie in wk 36 afleveren in wk 40.

zojuist heeft mijn vrouw contact gehad met onze dealer, de geplande productieweek was 34 (deze week) maar dit wordt 36, met levering in week 38/39 ipv. 36/37 als reden wordt de overstroming in Tsjechië aangehaald.

Overigens heb ik mijn GL in week 27 besteld.

Nu val ik totaal niet over twee weekjes vertraging, maar ik verbaas me net als veel andere forum gebruikers wel over de gebrekkige communicatie. Een klein mailtje of een telefoontje van 2 minuten zou al heel fijn zijn. Gewoon even je klant op de hoogte houden van de stand van zaken...

Ik ben nog in afwachting van reactie van mijn dealer. Dat duurde de vorige keer ook een aantal werkdagen ( zeker druk met beantwoorden van mail met vragen over levering :tongue: ahah ). Ben benieuwd. Tis niet zo dat ik het wachten zat ben, want ik had hem niet eerder gehad ofzo, maar ik ben soms wat ongeduldig als ik iets graag wil hebben. Zeker als ik weet dat het eerder kan bijvoorbeeld ( niet dat het in dit geval zo is dan... maar toch ).

Captain Hook

Forumguru
ewoon even je klant op de hoogte houden van de stand van zaken...
En daarom, een online site waar je de bestelstatus zou kunnen checken, zou ideaal zijn.
Voorkomt heel veel onnodig heen en weer gebel tussen dealers en ongeduldige klanten. En kan de dealer zich met andere zaken bezig houden...

Ja een site met bestelstatus o.i.d. zou een goed idee zijn. Hang daar bijvoorbeeld een mogelijkheid aan dat de gebruiker een waarschuwingsmail krijgt als er een update is in het proces. Dat zou een hoop vragen schelen.

Tot het moment dat de auto-industrie eindelijk eens met het digitale tijdperk meegaat, vind ik het de taak van de dealer om hun klanten op de hoogte te houden.

peperskoda

Forumguru
@Hetzer: Volgens mij heb ik mijn reactie niets gezegd over het begin van de productie. Heb je misschien willen reageren op BertM, anders kan ik je reactie op mijn bericht niet plaatsen. Graag helderheid......

Ook hier 2 a 3 weken vertraging helaas. Maar wel waar ik ondertussen op had gerekend. Dus het zal begin/midden oktober worden... Maar heb nu wel een toezegging dat als bekend is in welke week hij geproduceerd gaat worden ik daarover bericht krijg. Dat is ook om het gezeur natuurlijk ff kwijt te zijn he :) hehe Al die mensen, en terecht natuurlijk!

Ben dus gelukkig niet alleen in het niet kunnen wachten. Zijn trouwens ook mensen die dit zelf creatief (maar duur oplossen)....wilde nu eindelijk wel eens een proefritje maken (dealer zou de testauto begin augustus binnen hebben), maar dit was helaas niet meer mogelijk....was een meneer lang gekomen die het wel een leuk autootje vond en het antwoord dat deze niet te koop was op waarde schatte. Bood dus €1500,- op de nieuwprijs en voila....geen wachttijd, direct instappen en wegrijden :eek:p

ik wacht ook nog steeds besteld 10 mei, zou hem krijgen half augustus is nu waarschijnlijk eind september.

ik ben ook niet blij met het lange wachten, m'n oude wagen heeft tot 24 september apk.

De opgegeven levertijd was bij mij eerst half augustus en mijn APK liep tot 25 augustus. Vorige week heb ik m'n wagen bij de Skodadealer laten keuren op zijn kosten in verband met latere levering. Ze deden hier beslist niet moeilijk over.

Als die meneer ineens veel moet rijden en hij heeft nu een niet heel zuinige benzine kan het zo maar eens zijn dat hij er nog geld op verdiend. Dan is het inderdaad een heel slimme meneer.
Aan de andere kant vind ik het wel vreemd dat je geen demo hebt als dealer van een populair model. Als ik nu een GL zou kopen zou ik wel gaan proefrijden dus bij een andere dealer terecht komen. Dat was in juni geen optie maar nu wel.

Hetzer

Forumguru
@Hetzer: Volgens mij heb ik mijn reactie niets gezegd over het begin van de productie. Heb je misschien willen reageren op BertM, anders kan ik je reactie op mijn bericht niet plaatsen. Graag helderheid......

Ja klopt, bericht was inderdaad voor BertM bestemt, met de mededeling ,dat het niets te maken heeft dat jij je auto zo vroeg hebt bestelt, want dat heb ik immers ook gedaan........

mijn nederige excuses voor de verwarring :blush: :smirk:

Mijn Fabia GL besteld in week 25. Net gebeld met de dealer. Productieweek is over 4 weken (wk 38). Afleveren een week of drie/vier later. Zou dan half oktober moeten worden. Alleen het navigatiesysteem levert volgens de dealer w.s. nog een probleem. Dat kan niet voldoende worden geleverd door de fabrikant.:icon_smile_dead:

Nu Audi A6 (ja ik meen het)
Straks Fabia GL zwart, alle opties, behalve het rokerspakket.

Bovenaan Onderaan