Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Bertm

Actief lid
Zou het niet zo kunnen zijn dat de dealer met zijn bestellingen aan het ruilen/schuiven is? Wat als een mogelijke koper zegt:"Dat duurt met te lang. Ik ga wel naar een ander garage". De demo auto wordt ook verkocht. Was bij mijn dealer ook het geval. Ze hadden er ééntje in Almere bij Holdinga en ééntje bij Holsch in Lelystad. Nu doen ze samen.

Wanneer de dealer wil, schuift hij jou bestelling naar achteren en de bestelling van de nieuwe koper naar voren.

Misschien zie ik spoken, maar.. Er zijn ook forum deelnemers die de auto volgens afspraak in de week kregen die afgesproken was.

GJS

Senior Member
En nu wordt straks jouw auto ingezet als demo en mag jij wat langer wachten :grin:
Maar bij Holsch zit je wat levertijd goed want ik heb de mijne daar ook vandaan en die is uiteindelijk volgens planning geleverd (tussendoor kreeg ik wel te horen dat hij een maand vertraagd was, maar dat werd later weer teruggedraaid), je hebt er wel goed aangedaan om de trekhaak af te bestellen want bij mij zit die er helemaal niet netjes onder, dus dat mag de dealer nog gaan oplossen volgende week.

Bertm

Actief lid
Dan was iemand anders al eerder de ***/het haasje geweest:winkie:. Heb de auto in week 26 besteld. Gisteren naar Almere gereden (met een auto van Holsch) om eindelijk een proefrit met de gedeelde demo te rijden:xyxthumbs:.

Ik heb er alle vertrouwen in.

corsaar

Senior Member
@Bertm je bent ontzettend optimistisch 12 weken is heel snel.
Als de door het draadje gaat zijn er niet veel die dat halen, de meeste
krijgen een verlenging aan hun broek. Verder hebben de meeste een
behoorlijk groot wantrouwen richting dealer. Een aantal is bang bedonderd te
worden. Ik geloof daar niet direct in , maar als je dat verhaal van
die man die 1500 meer bood, ja dan is er weer een gerede twijfel.
Sterkte met het wachten ik hoop voor je dat alles volgens planning loopt.

GJS

Senior Member
Nee, ik i.i.g. niet, zelfde kleur als jij, opties: Maxi-dot display, elektrisch bedienbare ramen achter en Climatronic.

erik2907

Actief lid
Ben dus gelukkig niet alleen in het niet kunnen wachten. Zijn trouwens ook mensen die dit zelf creatief (maar duur oplossen)....wilde nu eindelijk wel eens een proefritje maken (dealer zou de testauto begin augustus binnen hebben), maar dit was helaas niet meer mogelijk....was een meneer lang gekomen die het wel een leuk autootje vond en het antwoord dat deze niet te koop was op waarde schatte. Bood dus €1500,- op de nieuwprijs en voila....geen wachttijd, direct instappen en wegrijden :eek:p

Mooi verhaal, maar was je er zelf bij toen het gebeurde? Dealers kunnen zoveel roepen om de klant met een kluitje in het riet te sturen. Eerst zelf constateren voordat het waarheid is......:)

RvdG

Lid
Vandaag contact gehad met de dealer, alles loopt volgens plan tot nu toe en de Greenline zal volgend week afgeleverd gaan worden dus nog even geduld opbrengen.
Die extra weken zijn gelukkig voorbij gevlogen.

corsaar

Senior Member
Ja en ze vliegen ook wel eens in brand. Hou op met dat
geplaag zijn zenuwstelsel kan dat niet meer hebben !
Sterkte RvdG

"Helaas, aan al het wachten komt een eind".

Eind deze week, slechts 3,5 maand na bestelling, kan ik mijn Fabia GL afhalen.

Ben benieuwd, na de enigszins teleurstellende proefrit, hoe hij bevalt.

Nou dat klinkt wel erg positief allemaal. Dus binnenkort op Marktplaats een fonkelnieuwe Skoda Fabia te koop?? Of laat je hem bij de dealer achter??

Helemaal goed, maar ik blijf lekker hopen dat ik geen 3 hele maanden hoef te wachten...medio tot eind oktober is mij beloofd....maar de belofte en de realiteit liggen nogal eens ver uit elkaar..pfff...doffe ellende voor de ongeduldige...

GJS

Senior Member
Wat mij opvalt bij al die advertenties waarin een GL al dan niet gelijk leverbaar is, dat de volgende 2 opties er altijd bijstaan:
Kofferruimte van binnenuit te openen en Tankklep van binnenuit te openen

Dit heeft toch geen enkele GL en het is toch ook geen leverbare optie?

Bovenaan Onderaan