Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

@Kobus, ik zit al 5 weken te wachten en mijn verwachte productieweek is week 41...ik misgun het je niet, maar ik geloof er niet al te veel van...

Wasmachineman

Forumguru
@Thijs: Het kan wel kloppen. Als jouw dealer gewoon alles al heeft uitverkocht dit jaar wat GL's betreft en nog een paar extra krijgt kan hij er nog een paar verkopen dit jaar. Dealer van Kobus heeft misschien iets minder verkocht dit jaar tot nog toe en krijgt de rest zo meteen. Ook hangt het er vanaf in wat voor gebied je ziet. Hoemeer bevolking in je gebied, hoe meer auto's je krijgt.

Gisteren ook nog contact gehad met de dealer, besteld einde week 30

Volgens schema in week 35 in productie en week 39 verwachte aflevering.

Dus ik moet alle info in minder tijd lezen hier ;)

zmen

Lid
Heb mijn GL besteld op 10 juli (week 27). De dealer vorige week gebeld. Het systeem geeft aan dat mijn auto in week 37 wordt geproduceerd. Verwachte uitlevering week 39.

@corsaar.

Dit snap ik ook niet. Moeten die wagens voor Nederland de wereld rond toch? In België staan de wagens al 3-5 werkdagen na de productiedag bij de dealer. De papieren in orde maken, met wat geluk nog eens 2 dagen later al aflevering. Bij ons zit er dus hooguit een week tussen productie en aflevering. In mijn geval was het nu wel wat langer, maar dat komt omdat de dealer in verlof was toen onze wagen geleverd kon worden.

Greenliner

Senior Member
Ik snap ook niet waar ze "verstopt" worden. Vandaag de dealer gebeld, produktie is deze week. Als alles "goed" gaat kan ik hem ongeveer over 4 weken ophalen.

Hetzer

Forumguru
En ik snap het al helemaal niet, ook mijn auto was binnen 5 dagen na productie bij de dealer...
4 dagen nadat hij bij de dealer stond had ik hem.

Dat het zo lang moet dealer tussen aankomst bij dealer en aflevering heeft meer te maken met de dealer zelf, misschien heeft hij het (te) druk?? of geen zin??
Gewoon vreemd om een auto 4 weken te laten wachten bij de dealer voor dat de aflevering plaatsvind, nergens voor nodig.

Yuco

Lid
Zijn er mensen dan al met een Fabia rondrijden incl. Amundsen navi. Of wellicht zeer binnenkort krijgen afgeleverd. Ik weet dat dit navi een grote bottleneck is mbt levertijd maar ik heb het idee dat er uberhaupt nog geen zijn geleverd.

kornee

Nieuw lid
@ Yuco:
Ik heb een GL met Amundsen navi, maar ik rij er dan ook al +/- 6 weken mee rond.
Misschien dat de fabriek genoeg van die dingen op voorraad had om aan de verwachtte vraag te kunnen voldoen. Als de vraag naar de GL dan explosief stijgt zullen ze de navi's bij moeten bestellen, wat natuurlijk de nodige wachttijd met zich meebrengt.
Dat zou de wachttijden kunnen verklaren.

piair1982

Forumguru
Productieweek 45 is bij mij weer teruggeschoven naar week 39.. Dus levering zou al week 41 kunnen... :grin:

Tenzij het natuurlijk weer wijzigt....:smiley29:

Je weet et pas zeker als je bij de dealer wegrijdt denk ik zo :tongue:
Eerder is het toch allemaal speculeren eigenlijk. Natuurlijk heb je als bedrijf een planning etc, maar dat kan altijd ineens wijzigen door het een of ander waar jij en ik totaaaaal geen invloed op hebben. Gewoon lekker nog even blijven dromen, en dan straks verder dromen :tongue:

Ik ga morgen eens bij mijn Dealer Swarttouw langs, eens kijken of het met de mijne nog volgens verwachting loopt.
Levering zou ergens in Oktober zijn maar heb geen weeknummer doorgekregen met bestellen.

Wachten wordt steeds ondragelijker.
Ga ook even navragen of ze weten of de Amundsen het nieuwe type wordt (bij VW is dat de RNS315)

inir

Lid
Ik ga morgen eens bij mijn Dealer Swarttouw langs, eens kijken of het met de mijne nog volgens verwachting loopt

Swarttouw in Barendrecht? Daar heb ik die van mij ook besteld op 29 mei.
Produktie zou zijn wk 35 (deze week) en levering medio september.(wk 37)
In juli per mail de gegevens van hem doorgekregen, misschien hoef je niet perse langs te gaan?

swubbe

Nieuw lid
Vandaag ook maar eens een mailtje gespendeerd. Laatste bericht was levering in week 37/38 en dat is met 1 week vertraagd. Dus levering week 38/39.
En nu maar hopen dat alles het wachten waard is...

Ook bij Swarttouw, leuk.
Wat goed dat ie jouw op de hoogte heeft gehouden, lees toch helaas ook wel eens andere verhalen.

Ben zelf morgen toch in de buurt dus vindt het wel leuk om even langs te gaan.
Heb toch die vraag over de Amundsen en wil met hem afspreken de auto ongepoetst en ongewassen te krijgen. Wil ik graag zelf doen.

Bovenaan Onderaan