Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

AvG

Nieuw lid
Hallo,

Hebben afgelopen zaterdag onze greenline met Amundsen en blauwe tanden opgehaald. Volgens dealer (Baarn) de eerste die afgeleverd werd met navi EN bluetooth. Was overigens 24 april besteld.

Het is volgens mij de nieuwe versie met TMC ipv Traffic toets. Werkt echter nog gewoon met bijgeleverde BeNeLux-CD. (Of uiteraard copieren naar SD-kaart.)

Telefoonbediening werkt zowel via stuurwiel/maxidot als via touchscreen. Op touchscreen is dan ook het volledige telefoonboek etc. beschikbaar.

Groeten,

AvG.

V50

Lid
@AvG: Dan is jouw Amundsen waarschijnlijk de laatste versie van de rns-310 en nog niet de rns-315. Ben wel benieuwd naar hoe navi en telefoonbediening er uit zien bij jou. Toevallig al wat plaatjes geschoten?

@ Corsaar, BELSKOFAB, Hetzer,

Idd ik vind dat ook beetje lang, ik zal hem volgende week eens bellen wat de status is na productie.

Ik hoop dat ie een voorzichtige schatting doet en en mij blij maakt met eentelefoontje dat er eerder geleverd gaat worden. Hij moet de schotjes en dorpellijsten nog plaatsen, maar dat is een kwestie van tijdig bestellen en vastklikken lijkt mij.

Yuco

Lid
@AVG: wanneer is jouw Fabia in elkaar gesleuteld?

@V50: zo zeker is het niet dat de verSkodade RNS315 spoedig zal worden ingebouwd. Volgens mijn dealer is er tot heden niets hierover bekend.

Volgens mij is alleen de 315 met telefoonbediening via het touchscreen van de navi en bij de 310 was dit dacht ik niet mogelijk. Weet iemand dit?
Kan zijn dat na de vakantieperiode in de fabriek, ze over zijn gegaan op modeljaar 2011 en daarbij dus ook de nieuwe navi monteren

@AvG, herken jij hier de zelfde bediening in?
http://www.youtube.com/watch?v=VgRiP7jJDOU

Iemand ervaring met de levering via Hamers uit Voorschoten? Vorige week gebeld. Verkoper vertelde dat de productie van mijn GL met navi op schema zou liggen. Hij maakte wel een voorbehoud vanwege de navi...

@Herzer: Dank je. Had een goed gevoel bij het zaken doen. Wordt eigenlijk alleen maar bevestigd. Nu maar hopen dat de levering ook wat vlotjes gaat...

Nou, ben vandaag even bij Swarttouw geweest.
Kon nog niet een duidelijke planning geven voor de mijne. Staat bij de fabriek als 'voorlopig' ingepland
Een auto die een 40tal auto's na de mijne besteld was staat er echter voor volgende week productie op. Deze had echter geen Amundsen.

Een ding is zeker, alle nu af te leveren auto's is modeljaar 2011 (Nu maar hopen dat dat geen consequenties heeft voor de al standdaard uitrusting)

Afgelopen zaterdag is er daar een Yeti afgeleverd met Amundsen en blauwe tandjes (wie o wie) en dit was voor hun ook nieuw omdat ze de telefoon nu via het navischerm konden bedienen (naar mijn idee dus de RNS315 zoals VW hem kent)

Voor mij dus nog een maand tot 2 maanden afwachten......:smiley29:

Yuco

Lid
@ Greenjosh
Kun jij jouw dealer eens vragen of er bij die Yeti inderdaad kaarten van de benelux op het interne geheugen van de Amundsen staan?

Hey Yuco,
Heb het wel geprobeerd maar heel veel wist hij er ook niet over te vertellen. Gaf toe dat de navi's daar niet zo veel verkocht werden.
Toen ik begon over intern geheugen op de nieuwe Navi kon hij me daar al geen antwoord op geven.

Ben er idd zelf ook wel benieuwd naar gezien ik bij aankoop al heb afgesproken de volledige europa kaarten te krijgen.

Zou leuk zijn als deze nieuwe Yeti eigenaar ook op het forum terug te vinden is.
En AvG dan? Die gaf weer aan nog gebruik te maken van de BeNeLux CD-rom

Anders moeten we dit even verder vervolgen in het Grote Amundsen topic.

AvG

Nieuw lid
Hallo,

De greenline is in de week van 9 augustus in elkaar gezet. Heb nog geen foto's kunnen maken. Het videootje van de amundsen lijkt niet op een nederlandse versie, en laat ook niets over de telefoonbediening zien.

Wel nog een leuk detail: Er zitten spiegels in de zonnekleppen en we hebben geen gordijnairbags. Volgens de dealer wellicht gedaan omdat er meerdere opties genomen zijn. (mafiaglas, PDC, amundsen, blauwe tanden, middenarmsteun, maxidot, klein leerpakket, multif. stuurwiel en metallic.)

Groeten,

AvG.

FabiaGL

Actief lid
Een ding is zeker, alle nu af te leveren auto's is modeljaar 2011 (Nu maar hopen dat dat geen consequenties heeft voor de al standdaard uitrusting)
Modeljaar 2010 heeft met climatronic een gekoeld dashboardkastje, modeljaar 2011 heeft geen gekoeld dashboardkastje meer. volgens mij waren er meer wijzigingen (lees versoberingen) ik geloof dat bij bepaalde uitvoeringen ook de kofferbakverlichting word geschrapt. de software is wel verbeterd.

Hmmm. Heb net 2 weken geleden aangegeven dat ik de gordijnairbags er dan ook maar bij neem omdat ik dat spiegeltje ook graag wilde.
Heb verder ook ALLE opties nu behalve het rokerspakket.

Ben je nog andere zaken tegengekomen? Zitten alle basis opties er ook op?

Ben wel heel benieuwd naar de nog te maken foto's.
Maak ons gek

GJS

Senior Member
Op de computeruitdraai van de bestelling stond bij mij ook modeljaar 2011 en ik heb wel een gekoeld handschoenenvak, het is trouwens niets meer dan een draaiknopje met een gat erin.

FabiaGL

Actief lid
Op de computeruitdraai van de bestelling stond bij mij ook modeljaar 2011 en ik heb wel een gekoeld handschoenenvak, het is trouwens niets meer dan een draaiknopje met een gat erin.
In plaats van het draaiknopje hoort er vanaf nu een rond afwerkplaatje te zitten, ik heb hem met eigen ogen gezien op een nieuwe greenline. zou de uitdraai van jou dealer niet een uitdraai van de oude specificaties kunnen zijn? Dealers worden heel slecht geinformeerd of laten zich niet informeren!

GJS

Senior Member
Ik heb mijn GL al ruim een maand en het zit er bij mij gewoon op, ik heb dus climatronic.

GJS

Senior Member
Zal wel dan, al staat op de bestelling jaar 2011.
In het boekje staat het niet, is nog ergens anders aan of in de auto te zien welk modeljaar je hebt?

Vanmorgen ben ik keurig gebeld door de dealer met het bericht dat mijn GL op de trein staat naar Nederland. Duurt ongeveer nog 2 weken voor ik daadwerkelijk geleverd krijg. Ze bellen 1 week voor levering om een afspraak te maken.
Dus nog even geduld. De productieweek die ze weken geleden hebben opgegeven klopt dus precies.

Bovenaan Onderaan