Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

paulus474

Senior Member
@paulus474:
Als je nou even verder gelezen had was je er achter gekomen dat ik dus een Fabia GL modeljaar 2011 heb (geleverd op 30 juli) met een gekoeld handschoenenvak en ik heb trouwens ook nog gewoon verlichting in de kofferruimte.
Niet goed begrepen, maar bedankt voor de verificatie :grin:.

vinshi

Lid
Ook ik heb eens contact gehad met de dealer.en deze kon mij vertellen dat de voorlopige productieweek 42 is en de verwachte leverweek dan 45 zou zijn. maar dit kon ook nog sneller worden doordat de productie vlotter begint te lopen.Dit was slechter doordat pon problemen heeft gehad met de bestelsoftware.Waardoor bestellingen doorelkaar waren gegooid.wij wachten met spanning af.

corsaar

Senior Member
@vinshi Die software problemen zijn al weer 6 weken gelden opgelost.
Het is wat dat we software afhankelijk zijn.
Maar goed hij komt eraan.

Nou moet ik echt maar eens gaan kijken of mijn dealer ook al beinvloedt is door deze vlottere productie....ik hoop het in ieder geval wel.

Trucker

Actief lid
Ik kom net bij mijn dealer vandaan en de produktie week is nu 38 ipv 39
dat scheelt toch weer een week.
Op mijn vraag wanneer hij afgeleverd word werd gezegd ;als de auto hier op het terrein staat hebben we 1 mnd nodig voor aflevering toen ik zei dat ik dat wel erg lang
vind werd mij gezegd ;dat kunt u wel vinden.....

Een maand? Dat is inderdaad wel erg lang...schroeven ze hem weer uit elkaar voor het rijklaar maken...sjeezzzz:(

Trucker

Actief lid
Ja en ook de manier waarop ze met je praten behoorlijk arrogant,
de handtekening is gezet en verder tel je niet meer voor ze.

corsaar

Senior Member
Vroeg of laat gaat deze houding die skoda dealer klanten kosten.
Ik denk dat deze dealer in Alkmaar zit. Maar over ervarigen met dealers
is een apart draadje.

Hetzer

Forumguru
een maand , dat is echt absurd, heb ik nog nooit meegemaakt, ik zou er ook niet mee accoord gaan.

mijn dealer denkt me de auto 2 weken na de productie te kunnen geven, max 3 weken...en gelukkig is er geen sprake van arrogantie...al lijkt terugbellen wel een tikkie lastig...maar ja.

Trucker

Actief lid
Wel een behoorlijke slag om de arm, en de reactie van "meneer dat kunt u wel
lang vinden".
Nee ik had er geen prettig gevoel bij .

GJS

Senior Member
@Trucker: Het is dat je hem natuurlijk graag wilt hebben anders zou je als hij met de factuur aankomt moeten zeggen, daar heb ik wel een maand voor nodig.

NielsW

Lid
Je weet ook niet wat de reden is. Misschien krijgen ze er 5 binnen en ben jij de laatste in de rij. Je weet het niet.

Je kunt volgens mij altijd beter je relatie met je dealer goed houden in geval van problemen. knokken kan altijd nog :)

GJS

Senior Member
Dan zou die dealer dat gewoon moeten zeggen, daar kan je dan nog begrip voor hebben, op deze manier toch niet.

Trucker

Actief lid
Niels het zou heel goed kunnen dat onze auto straks bijelkaar op transport gaan,
onze bestel/produktie week is hetzelfde.
Ik wacht het voorlopig even af,ik ga in week 39 weer langs.

De lange aflevertijden ontstaan ook door het gigantische aantal bestellingen. Bij mijn dealer zou het ook 3 a 4 weken duren, maarja die heeft er gemiddeld 4 a 5 per dag verkocht de afgelopen weken (ja alleen fabia greenlines).

Bovenaan Onderaan