Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

erik2907

Actief lid
Zoals de dealer eind juli al aangaf (zie handtekening): de auto wordt geproduceerd in de fabriek op 13 september, 20 september met de trein naar NL, 27 september bij de dealer en 1 oktober ophalen!!!

V50

Lid
Vier weken voor een aflevering? Dat js een regelrechte belediging! Laten we niet vergeten dat we bijna €900,- betalen voor een poetsbeurt, een volle tank en een tenaamstelling. Dat vier weken uitstellen terwijl een klant wacht op zijn auto is een schandaal geen excuus voor te vinden. Als ze het echt zo druk hebben dan maken ze maar een paar overuurtjes, dat doet de rest van zakelijk en dienstverlenend Nederland ook.

Trucker

Actief lid
Ben ik helemaal met je eens,maar ik wacht even af hoe het verder
gaat ik wil de boel nog niet op de spits drijven.

Ik heb mijn Fabia besteld op Zaterdag 5 Juni.
Toen werd mij aangegeven levertijd eind september.
Il heb nog niets gehoord van mijn Dealer.
Als ik even terug reken kan ik hem de laatste week van September verwachten.
Skoda Fabia Green Line Cappucino Beige met Dakrail Elek ramen achter Middenarmsteun

FredV

Banned
Als je een afspraak maakt voor een onderhoudsbeurt, kun je vaak ook niet binnen een week terecht. De dealer moet de nieuwe auto's ook inplannen als hij weet wanneer hij de auto's krijgt afgeleverd.
Dus is een wachttijd van 2-3 weken na binnenkomst m.i. alleszins redelijk onder 'normale' omstandiheden en zeker gezien de enorme hausse in afleveringen verbaast het me niet dat e.e.a kan uitlopen.

En overwerken zoals werkend en dienstverleend Nederland al doet, doen de garages al vaak.
Maar het probleem zit in de bemensing. Tekort aan monteurs, vakantietijd, en zo voort.
Tuurlijk, ik wil mn auto ook liever gisteren dan morgen, maar ik heb enig begrip voor deze situatie. Je hebt allemaal maar twee handen. En ijzer kun je niet met handen breken.

En zeggen dat je de rekening later betaalt omdat je zo lang moet wachten? Ik krijg bij mijn garage de factuur mee en mag binnen 30 dagen betalen...

100% met Fred eens 4 weken wachten is denk ik eerder regelmaat dan uitzondering. In de werkplaats wordt meer gedaan dan nieuwe auto's klaar maken. En als er dan toevallig veel aanloop is, worden de afleveringsbeurten naar achter geschoven, das niet meer dan normaal! Sommige bedrijven moeten het poetsen ook nog uitbesteden, en dat moet ook nog ingepland worden (trouwens ook als het poetsen intern gebeurd). Dan komt ook nog het plannen van de aflevering, de verkoper moet meer auto's afleveren dan alleen de jouwe....

Bertm

Actief lid
Yes !!! Ik heb een afspraak voor levering.

Net gebeld met de dealer. De auto komt binnen 2 weken binnen.
Ik heb een dag en tijdstip om hem op te halen.

De levering is netjes volgens afspraak.:grin:

corsaar

Senior Member
@Bertm zo zie je maar weer er zijn ook nette dealers er wordt veel te
snel gegeneraliseerd, ook wel eens door mijzelf.

Ben vanmiddag naar de dealer geweest om te vragen wanneer de auto binnen komt.
Ik heb hem besteld in week 27, wordt geproduceerd in week 37 en binnen nu en 2 weken ben ik er mee aan het rijden.
Fijn dat mijn dealer tenminste zijn beloftes ook nakomt, er zijn ook anderen die het niet zo nauw nemen met die beloftes. ( uit eigen ervaring meegemaakt )

@trafficleader
Dat zou wel erg snel zijn, het is nu week 36, hij wordt dus volgende week gemaakt. Dan denk ik niet dat hij binnen 2 weken aan jou geleverd wordt. Hij moet dan nog naar nederland, afleveringsbeurt, poetsen, kenteken e.d. en dat in een paar dagen????????

NielsW

Lid
De meeste dealers houden twee weken transport en twee weken aflevertijd aan.
Het zou kunnen dat de auto in week 37 wordt gemaakt en meteen op transport gaat. Daardoor eerder in nederland is en dus ook eerder kan worden afgeleverd.
Ik zou mijn hoop hier niet op vestigen maar het kan :)

Bertm

Actief lid
Ik heb nog even met mijn dealer contact gehad. De auto zou medio week 38 worden geleverd, maar mogelijk dat de auto eind volgende week al geleverd kan worden. Hij kent mijn situatie. Ik heb nu geen auto en moet regelmatig een auto lenen en soms huren. Het is ook een kwestie van plannen.

@amplifier
Sorry, sorry, ik bedoel in week 39 zou ik ermee aan het rijden zijn, er stond binnen nu en 2 weken maar het is vanaf week 37 gerekend.

Aha, dat klinkt een stuk geloofwaardiger.
Ik hoop zelf ook in die week de mijne geleverd te krijgen!

Ons wachten duurt dus niet al te lang meer!

Bovenaan Onderaan