Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

FredV

Banned
Ik bel Korterink morgenochtend en vraag gelijk ook masar ff naar de compensatie...We hebben tenslotte ongeveer dezeltijde tijd besteld.
Vandaag gebeld, auto komt eind volgende week.
Afpsraak gemaakt voor aflevering op woensdag 22 september 10.00 uur.
GEEN compensatie helaas, Arjan Korterink wilde er niet aan...lag nl. niet aan hem maar aan fabriek.:(

Bertm

Actief lid
@FredV
Hoe kan dit nu?

Ik heb hem op 2 juli besteld. Ik heb een afspraak voor 23 september , 10 uur. Maar het zou best eens zo kunnen zijn dat hij een week eerder (17 september) wordt geleverd. Vertelde mijn dealer, Holsch uit Lelystad.
Ik heb mijn vorige auto op 5 juli verkocht, dat weet hij en daarom zal zodra mijn auto binnen is, zo snel mogelijk worden geleverd.:xyxthumbs:

FredV

Banned
@FredV
Hoe kan dit nu?
Om een aantal redenen die eerder in deze topic al zijn besproken:
  • dealers hebben op geluk al auto's besteld enaangezien je tot de fabrieksplanning nog ongestraft alles kunt wijzigen, kon jouw auto dus eerder geleverd worden omdat jouw auto waarschijnlijk al weken eerder was besteld.
  • Pon heeft een computerstoring gehad waardoor hun bestelling naar de fabriek een zooitje is geworden en latere bestellingen eerder worden uitgeleverd en andersom.
  • sommige opties waren uitverkocht en vertraagden daardoor het leveringsproces.
Bij mijn dealer was toevalligerwijs? al vroegtijdig de productieweek bekend en exact volgens dit schema geproduceerd. en niet alleen ik, ook iemand anders hier op dit forum bij dezelfde dealer.
Dealer beweert dat geregeld in het productiesysteem in zijn ogen willekeurige aanpassingen plaatsvinden. Heb meegekeken in dit systeem en heb hetzelfde kunnen constateren.
Conclusie, je mazzelt!

piair1982

Forumguru
Tsja willekeurig wijzigingen in productieplanning daar kan ik over mee praten.
Van week 37 naar week 45 naar week 39 en nu weer naar week 44...

Alle rust bewaren is de enige optie. Want ijzer met handen breken is best lastig

PC-fre@k

Banned
Vandaag gebeld, auto komt eind volgende week.
Afpsraak gemaakt voor aflevering op woensdag 22 september 10.00 uur.
GEEN compensatie helaas, Arjan Korterink wilde er niet aan...lag nl. niet aan hem maar aan fabriek.:(

Zou het dan jouw auto zijn geweest die vandaag in Amersfoort klaar stond richting PON? :) Er ging van alles voorbij, denk wel zo'n 200 stuks? Ze zagen er in ieder geval netjes verpakt uit, overal witte stickers.

200?!?!? Lekker heur :) The mass verspreiding kan beginnen! Nog steeds geen bericht van mijn dealer. Hoop dat ie binnenkort gaat bellen! Erg goed in aftersales zijn ze nog niet. Laatst gevraagd hoe het zat met nabestellen van extra's zoals die shotjes achterin, anti slip mat, opberggebeuren onder de stoelen etc... Maar als je dan 3 vragen in je mail stelt geven ze eigenlijk antwoord op geen van je vragen en krijg je een algemeen babbeltje.

Maar dat is niet iets dealers-specifieks... Dat doen echt zoveel bedrijven! Lezen HO maar. Ergerlijk eigenlijk wel.

Reed afgelopen weekend de zaterdag richting Zeist, en toen kwam er een hybride auto van een of ander merk, weet niet meer welke. Maar, ik was nog steeds benieuwd naar de kentekens, hoever ze zouden zijn bij de Nxx al. En die auto had dus al best een ver kenteken in de N zitten, dus ik vriendin ff laten opzoeken met een kenteken-app in me iPhone, bleek dat hij de dag ervoor op naam gesteld was :) Die was dus fonkel nieuw. Best grappig wel :) Om precies te zijn was het 97-NGT-7 ( lang leve historie ). Dus de kans is nog wel redelijk aanwezig dat op onze nieuwe auto straks ook een N komt.

NielsW

Lid
Is nu dus echt aftellen voor veel mensen, ik zie er ook heel snel steeds meer bijkomen. Je weet gewoon dat het GL zijn omdat je er voorheen bijna geen zag.

@NielsW: Misschien ook omdat je er meer op let. Ik wel in ieder geval. Maar ik moet zeggen dat ik er wel steeds meer zie, maar die toch allemaal nog een oude voorkant hebben. Met de 2 kleine ronde mistlampjes voor. Je ziet nog niet zoveel hele nieuwe GL's met de grote mistlampen+dagrijverlichting.

Moet toch zeggen dat ik als ik de kleuren vergelijk die ik ondertussen heb zien rijden ik tot nu toe grijs een van de mooiere was. De zwarte verliest wat mij betreft een beetje body omdat dan alles zwart is en de stootlijsten niet meer het beeld kunnen "breken" zeg maar. De groene nog niet in het echt gezien maar van de foto's af lijkt hij wel erg mooi. En heb denk ik 1x een Satin Gray zien rijden, vlak voor mijn neus, en ook dat vond ik toch een zeer mooi kleurtje. Maargoed, voor ieder wat wils :)

woozie

Actief lid
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

besteld op 10 april, levering op 15 september.
(ben ik hiermee de 'wacht'kampioen?, win ik ook eens iets :) )

gelukkig wel wat compensatie gekregen na het lange wachten..

nu woensdag halen...! (op mijn verjaardag nog wel...)

@woozie: mag ik vragen wat er dan aan compensatie gedaan wordt? Extra's, of gewoon een extra korting? En hoeveel is zoiets dan?

FredV

Banned
Zou het dan jouw auto zijn geweest die vandaag in Amersfoort klaar stond richting PON? :) Er ging van alles voorbij, denk wel zo'n 200 stuks? Ze zagen er in ieder geval netjes verpakt uit, overal witte stickers.
Wie weet... als t zwart voor je ogen zag van al die Fabia's, ja, dan zat de mijne ertussen:)
't Was iig mooi thuiskomen na de vakantie en op 't antwoordapparaat 't bericht van de dealer..

woozie

Actief lid
@ orange -> pm

@ fredv
mijn dealer maakte het ook wel aardig bont met me... lang wachten is nog niet het ergste, de manier van hoe je als klant behandeld wordt moet gewoon goed zijn.
als ik bijvoorbeeld vraag of er een zonnebrilvakje geplaatst kan worden krijg ik het bericht terug dat de hele dakbekleding er af moet en zoveel geld en moeite kost dat het eigenlijk niet kan. (hij heeft dus helemaal niet geinformeerd of moeite voor me gedaan, en vond me maar lastig ofzo....)
vervolgens moet ik me kwaad maken en hem vertellen dat het wel kan en tegen lage kosten..
krijg ik een mailtje terug: 'goh, weer wat geleerd vandaag,.. ik zet het bij je bestelling'
en zo heb ik nog wat voorbeelden :(

dus de compensatie was ook eigenlijk niet alleen voor het wachten :)

@FredV: Dat soort dingen fixen is soms echt een kunst hoor. Je moet denk ik bereid zijn om heel ver te gaan wil je dingen voor elkaar krijgen. Ik heb bij de koop "geprobeerd" af te dingen op de auto. Naja, ik ben er al geen held in, maar lukte me ook niet. Teveel "goede" argumenten. Had later via een andere dealer een prijsopgaaf gekregen, 200 eu goedkoper ofzo ( alsof dat zo'n groot verschil is.... ), dat gemeld bij die dealer waar ik in 1e instantie geweest was en die zei heel vrolijk: dan moet je hem daar gaan bestellen. :tongue: Hja, zie er dan nog maar wat van te bakken hahaha :tongue:

Uiteindelijk op de dag dat ik ging bestellen gevraagd wat 2 daksteunen kosten, kwam op 80-100 eu. Heb toen gezegd, als jij die er bij doet, dan heb je een deal. En toen hadden we een deal :) Nou, toch IETS denk ik dan maar.

FredV

Banned
Ja, t blijft lastig het onderhandelen.
Ik weet het uit ervaring na zo'n 10 nieuwe auto's.
Maar gelukkig kreeg ik altijd meer inruil dan ikzelf had ingeschat of mijn ondergrens was. Maar ik had ook vanwege mn werk inzicht in de in- en verkoopprijzen; men hoefde mij niets voor te spiegelen.
En natuurlijk ook wel eens weggelopen wegens schandalig laag bod.
En ja, twee dealers moeten nog steeds terugbellen met een aanbod.
Maar waar ik net op doelde met compensatie is eigenlijk het meten met twee maten. De ene klant die nagenoeg gelijk met mij de auto bij deze dealer bestelde en ongeveer gelijktijdig de auto afgeleverd krijgt, kreeg wel compensatie.
Maar misschien lag dat aan de inruilprijs die hij of ik kreeg of de meer of minder ingeruilde courante auto.

PC-fre@k

Banned
Ja, t blijft lastig het onderhandelen.

Toch ga ik morgen mijn best doen, aangezien de dealer hier ook kan kijken laat ik de verdere details nog even achterwege. Hoop er toch nog wat af te krijgen. Uiteindelijk komt dat neer op zo'n 8,0-8,5% korting (ex. opties/accessoires).

NielsW

Lid
Hangt er sterk van af hoeveel opties je neemt. Ook scheelt het als je je auto er naartoe gaat brengen voor onderhoud.

Bovenaan Onderaan