Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Vorige week nog wist mijn dealer mij te vertellen dat de levering van mijn GL 2 weken op zou schuiven ivm overstromingen in Tsjechië...

...des te groter was mijn verbazing dat ik gisteren gebeld werd met de heuglijke mededeling dat mijn auto gearriveerd is bij de dealer! :laugh:

Ik heb maar meteen een afspraak voor levering gemaakt: a.s. zaterdag! Uiteindelijk is mijn fabiaatje dan toch in exact de bij het tekenen van de verkoopovereenkomst beloofde week geleverd, nl. week 36!

@roppie: Grats man!

Shit he, ik hoor overal dat de "vertraging" weer ingetrokken is enzo. Man, ik hoop oprecht dat mijn dealer ook nog even een belletje gaat plegen dat hij er toch al wel snel aankomt!

Ik wil ook!!! :)

Ook ik heb gisteren een belletje gewaagd naar de dealer, mijn autootje is voorlopig ingepland in week 40, wat alweer een weekje vroeger is dan 2 weken geleden en ik moest volgende week ff terug bellen, dan is bekend wanneer hij definitief ingepland staat....ik hoop dat er nog een weekje vanaf kan....wooohooo

namleop

Actief lid
Zojuist een e-mail van nieuweautokopen.nl gehad met de melding dat de auto in week 40 geleverd gaat worden. Dat is 2 weken later dan eerst opgegeven (24 september), valt niet tegen!

V50

Lid
Onze voorlopige planning is verschoven van week 39 naar week 45, waarschijnlijk vanwege de Amundsen. Ik zeg hoera! We mogen zes weken langer in de V50 blijven rijden :489:

V50

Lid
Hèhè, ja, wat dit soort dingen betreft wel. Ik had 'm natuurlijk liever eerder gehad maar het is maar een auto nietwaar, ik wacht nog wel even en mijn V50 is geen straf. Was het echter een hagelnieuwe motorfiets geweest die vijf weken vertraging had opgelopen dan wil je niet in mijn buurt zijn. Ach ja, ieder zijn ding :D :D

jt kia

Lid
De skoda fabia combi greenline die we besteld hebben op 14 mei 2010 , word nu volgende week vrijdag geleverd .
Wel even een mailtje gestuurd naar de dealer , of ze al iets wisten .
Is week 35 gemaakt , en word dus week 37 geleverd .

Heb er echt zin in !!!

Fabia combi greenline 1.2 TDI , antraciet grijs ,
Opties : climatecontrol , armsteun , el ramen achter , maxidot , dakrails , trekhaak

martin

Nieuw lid
Het is ongelooflijk dat sommige mensen zo snel der nieuwe Greenline krijgen ,
wij hebben hem in week 19 besteld , zonder navigatie, wat wel eens vertraging opleverde , maar zou in week 35 geproduceerd worden , als je de dealer belt en vraag naar de planning , dan hebben ze zogenaamd weer geen "update " van de fabriek gehad , maar tot nog toe alle keren zelf gebeld , want hun hebben tot op heden nog nooit gebeld over de status , want na 17 weken begint het nu wel te lang te duren .

Ik heb mijn GL besteld in week 18 en is vandaag afgeleverd door de dealer. Dus na 18 weken wachten tuf ik nu lekker rond in mijn GL.:baby012: Besteld Grey metallic, climatronic,sunset,middensteun,dotmatrix

Maandag maar weer naar de dealer geweest om te checken of mn GL iets naar voren geschoven is...niet dus. Kreeg zelfs een veeg uit de pan van de baas "dat ik vorige week ook al langs was gekomen en hij toen hetzelfde gezegd heeft"....Nu was dit 2 weken geleden en dan nog.....NOU EN! Bij aankoop week 31 beloofd en zit nu op week 39 als verwachte oplevering. Lijkt mij dat ik dan het recht heb om een soms even aan te kloppen hoe lang het nog duurt (overigens nog nooit een belletje van hun gehad)!!

Ik heb hem uitgelegd dat de vertraging problemen voor mij oplevert, aangezien ik inmiddels mn oude auto verkocht heb afgelopen week. Leek mij een veilige periode (week 31 plus 5 weken vertraging).
Vond hij "vervelend", maar niks aan te doen. Kon wel een huurauto regelen (kosten voor mij), maar kon hier geen prijs voor noemen. Moest hij even uitzoeken en dan zou hij de volgende dag terug bellen. Is nu 2 dagen later, maar nog niks gehoord.

Al met al ben ik niet echt gecharmeerd van deze dealer! Lees toch veel andere verhalen hier. Is jammer, want dit is mijn eerste nieuwe auto die ik aankoop. Wel meteen de laatste die ik bij deze dealer bestel trouwens.

Nu maar hopen dat hij ook echt uiterlijk week 39 op mn oprit staat.

robbiebee

Actief lid
Welke dealer is er zo klant(on)vriendelijk ?? :disc:

Bij het kopen van de auto zijn ze altijd poeslief....:aangenaam:

Maar de periode daarna daar gaat het om... :2133:

Maandag maar weer naar de dealer geweest om te checken of mn GL iets naar voren geschoven is...niet dus. Kreeg zelfs een veeg uit de pan van de baas "dat ik vorige week ook al langs was gekomen en hij toen hetzelfde gezegd heeft"....Nu was dit 2 weken geleden en dan nog.....NOU EN! Bij aankoop week 31 beloofd en zit nu op week 39 als verwachte oplevering. Lijkt mij dat ik dan het recht heb om een soms even aan te kloppen hoe lang het nog duurt (overigens nog nooit een belletje van hun gehad)!!

Ik heb hem uitgelegd dat de vertraging problemen voor mij oplevert, aangezien ik inmiddels mn oude auto verkocht heb afgelopen week. Leek mij een veilige periode (week 31 plus 5 weken vertraging).
Vond hij "vervelend", maar niks aan te doen. Kon wel een huurauto regelen (kosten voor mij), maar kon hier geen prijs voor noemen. Moest hij even uitzoeken en dan zou hij de volgende dag terug bellen. Is nu 2 dagen later, maar nog niks gehoord.

Al met al ben ik niet echt gecharmeerd van deze dealer! Lees toch veel andere verhalen hier. Is jammer, want dit is mijn eerste nieuwe auto die ik aankoop. Wel meteen de laatste die ik bij deze dealer bestel trouwens.

Nu maar hopen dat hij ook echt uiterlijk week 39 op mn oprit staat.

RvdG

Lid
Zojuist contact gehad met de dealer en deze vertelde me dat ook week 36 niet gehaald gaat worden, en dit dus de tweede keer is dat ze hun afspraak niet nakomen. Hij vertelde wel dat de auto nu op transport is naar Nederland en waarschinlijk vandaag of begin volgende week bij Pon binnenkomt.
Hij heeft geregeld dat de auto met voorrang direct naar hem wordt gestuurd en direct wordt aangepakt om de levering met +/- 2 dagen voor elkaar te krijgen.
Dus toch weer een domper.
En ook deze keer weer als ik niet had gebeld had de dealer het ook niet gedaan

Snoopy

Lid
Vanmorgen met de dealer gebeld om er de PDC en zijschotjes in de bagageruimte bij te bestellen.
Hij vertelde me dat de produktieweek is veranderd van 41 naar 40.
Heb tot nog toe goede ervaringen met deze dealer, wordt elke keer vriendelijk te woord gestaan.
2 Weken geleden nog daar geweest en praatje gemaakt, hij zei als ik een vraag heb om dan vooral contact op te nemen of even langs te komen.
Is garage van den Akker in Helmond.

FredV

Banned
Net nu terug van vakantie.
Stond dealer op t antwoordapparaat.
Of ik afspraak wil maken voor de aflevering. Ze zijn ermee bezig!
Jippieeeeeeee.
Morgenochgtend gelijk even bellen.

peperskoda

Forumguru
Na 20 weken wachten is het dan eindelijk zover, maandag de 13e september gaat mijn auto geleverd worden. Ik heb er vanmiddag even omheen gelopen en ben heel tevreden met mijn keuze(wat kleur betreft, de auto was ik al van overtuigd) Mijn Aqua blue stond tussen een donker grijze en een Ralley green in, in het zonnetje(jawel hier in het zwolse scheen vanmiddag de zon) is zo'n ralley green ook niet te versmaden.
Uiteindelijk ook een deal kunnen maken m.b.t. betrekking tot compensatie voor de uitzonderlijk lange wachttijd. Ik krijg een zonnebrilhouder gemonteerd en nog een paar andere leuke gadgets en wanneer de RS arriveert mag ik daar een dag mee rijden. Ik ben er tevreden mee. Nu maar afwachten of ik het verbruik dat ik wil realiseren ook daadwerkelijk ga redden....

FredV

Banned
Na maandag de 13e september gaat mijn auto geleverd worden. Uiteindelijk ook een deal kunnen maken m.b.t. betrekking tot compensatie voor de uitzonderlijk lange wachttijd.

Sterkte Peperskpoda met het lange weekend wachten.
Ik bel Korterink morgenochtend en vraag gelijk ook masar ff naar de compensatie...We hebben tenslotte ongeveer dezeltijde tijd besteld.

Bovenaan Onderaan