Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

FabiaGL

Actief lid
Vanmorgen ben ik keurig gebeld door de dealer met het bericht dat mijn GL op de trein staat naar Nederland. Duurt ongeveer nog 2 weken voor ik daadwerkelijk geleverd krijg. Ze bellen 1 week voor levering om een afspraak te maken.
Dus nog even geduld. De productieweek die ze weken geleden hebben opgegeven klopt dus precies.
"
Alle fabia's komen volgens mij met de vrachtauto.

Och, het maakt mij niet zoveel uit hoe hij komt, met de vrachtauto of de trein, als hij maar snel komt.

Besteld op 6 juli afleverweek 38

klopt, alle Skoda's komen aan met de vrachtauto bij Pon in Leusden.

Ik vind het beslist niet boeiend of de Skoda met de trein komt of per vrachtauto,
maar volgens de dealer worden ze per trein naar Nederland vervoerd waarna ze per vrachtauto naar de importeur worden gebracht en vervolgens naar de dealers. Klinkt wel logisch om zo'n grote hoeveelheid auto's op 1 trein te vervoeren ipv veel vrachtauto's van Tjechie naar NL te laten rijden.
Als we het toch over 'green' :icon_smile_dead: hebben?!

GJS

Senior Member
aan het chassisnummer. Na de tmb...5j is het het 2e getal die modeljaar aangeeft. Zou dan een 1 moeten zijn denk ik...

Nee is een B en volgens een VIN decoder die ik gevonden heb is het modeljaar 2011
Is ook wel logisch dat ze niet weer met een 0 beginnen als 9 al geweest is maar verder gaan met letters, dus A = 2010 en B = 2011

Ik heb jaren naar school gefietst en dat is in de buurt van Pon, Amersfoort. Er loopt een heel mooi spoorlijntje naar Pon toe waarop menig auto vervoerd wordt. Weet niet of in die tijd ook Skoda's erop stonden of nu er op staan, maar dat ze veel levering krijgen per trein lijkt me niet meer dan logisch. Als je bij maps.google.nl zoekt op "Pon leusden" en je kijkt een beetje zuid west van het pand dan zie je ook een spoorlijntje lopen en er staat toevallig ook een treintje :)

paulus474

Senior Member
Modeljaar 2010 heeft met climatronic een gekoeld dashboardkastje, modeljaar 2011 heeft geen gekoeld dashboardkastje meer. volgens mij waren er meer wijzigingen (lees versoberingen) ik geloof dat bij bepaalde uitvoeringen ook de kofferbakverlichting word geschrapt. de software is wel verbeterd.
Kan iemand dit bevestigen. Klinkt toch wel een beetje verontrustend vind ik. Zou er niet echt van gediend zijn als er ineens de verlichting in de kofferbak verdwenen zou zijn, zgn. omdat het een 2011-model is.
Kunnen ze toch niet zomaar ineens aanpassen zonder daarover te informeren? Onze auto zou eigenlijk half augustus komen (model 2010) en nu over een week of 3 = dus model 2011 zonder verlichting, gekoeld kastje etc.)...

@paulus474: ik heb sowieso helemaal geen "onderdelenlijst" gezien toen we bij de dealer waren. Ook niet om gevraagd wat er nu allemaal bij zou zitten, qua spiegeltjes in die zonnekleppen of reservewiel etc etc. Dus voor mij is het sowieso een redelijke verrassing, maar daarbij weet ik dan ook dat er niet ineens dingen "veranderd" zijn omdat ik uberhaupt niet wist wat er allemaal wel en niet bij zou moeten zitten.

Ja, ik weet wat het mij op gaat leveren per maand alleen al aan benzine/diesel en wegenbelasting. Dat vind ik belangrijker dan dat ik weet dat er bijvoorbeeld een spiegeltje wel of niet in de zonneklep zit, of dat er verlichting zit in de achterklep. Zijn wel dingen die handig kunnen zijn maar dat zijn voor mij totaal geen dealbreakers. Ieder maakt zijn keuze op basis van wat hij belangrijk vind. Voor ons is het vooral een besparing, wel dmv een grote uitgave, maar uiteindelijk moet het geld opleveren.

GJS

Senior Member
@paulus474:
Als je nou even verder gelezen had was je er achter gekomen dat ik dus een Fabia GL modeljaar 2011 heb (geleverd op 30 juli) met een gekoeld handschoenenvak en ik heb trouwens ook nog gewoon verlichting in de kofferruimte.

NielsW

Lid
De "verwarring" is mede ontstaan door het ontbreken van een aantal zaken als je sommige opties niet hebt genomen. bijvoorbeeld wel/geen spiegels of wel/geen 12v aansluiting in de kofferbak.

NielsW

Lid
net nog met de dealer gesproken, de productiedatum is met 3 weken vervroegd en is week 38 geworden :)

Ik heb zojuist ook nog eens contact gehad met de dealer, en die kon mij vertellen dat de GL deze wek gemaakt is, over twee weken bij de dealer is, en dan waarschijnlijk eind september of anders begin oktober afgeleverd word! Hij zei ook dat de auto vanuit Spanje moest komen???? Nu lees ik hier redelijk veel mee, maar ben spanje nog nergens tegengekomen volgens mij... Weet iemand daar meer van?

Anyway, het wachten komt dus bijn aan z'n einde :super:

Bovenaan Onderaan