Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

Mixh

Lid
Wat verbruikt die Fiësta dan, zo onzuinig zijn die dingen toch niet?
Het verbuik is niet eens het allergrootste probleem (1:15 op de snelweg die ik voornamelijk rijd). Ik ga bij de GL voorlopig uit van 1:22 en als je daarbij de drie dubbeltjes per liter prijsverschil tussen benzine en (straks) diesel optelt, dan gaat het bij 2400 km per maand dus al om een leuk bedrag.

Kan je die navigatie niet afbestellen dan, voor dat extra geld wat je dan overhoud kan je er later wel een navigatie in laten zetten en je hebt dan nog meer keus ook.

Dat had ik inderdaad ook net bedacht. De dealer zal me zsm terugbellen en dan ga ik eens overleggen.

Mixh

Lid
Dealer belde me net op mijn verzoek terug en heeft toen overleg met Pon gehad. Productie schijnt nu definitief week 44 te zijn, inclusief navigatie. Zes weken later dan aanvankelijk gepland dus. Van bestellen tot ophalen gaat er dus zoals het er nu naar uitziet vijf maanden zitten.
De kans dat het nu afbestellen van de navigatie veel voordeel gaat opleveren leek niet groot, dus laat het maar zo.
----------------
:2133:En eerlijk gezegd: wat kan het me eigenlijk schelen, die paar weekjes op de vijf of zes jaar dat ik van plan ben die GL te rijden

GJS

Senior Member
Als het maar een paar weken is maakt het i.d.d. niet zoveel uit, je hebt nu i.i.g. een definitieve datum om naar uit te kijken.

Captain Hook

Forumguru
Als je toch ziet hoe vaak mensen contact opnemen met hun dealer om keer op keer na te vragen "wanneer komt mijn bestelde Skoda nou?" (ik zelf ook hoor :623:)
Er moet wel een heel call center bij Pon zitten om al die telefoontjes af te handelen. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de andere VAG merken. Nog afgezien van het feit dat hier heel veel tijd mee verloren gaat (voor dealer en koper) plus de ergernis dat je iedere keer weer moet navragen.

Wat zou iedereen toch geholpen zijn met een online bestelstatus tool... Zucht, wanneer ziet Pon dat nou eens in? Anno 2010 lijkt me dat toch heel normaal.

ps: hoe zit dat eigenlijk bij andere merken?

Mijn Fabia GL Combi heb ik besteld in week 29 (21 juli) en wordt volgens de dealer (Hegeman Nijmegen) naar verwachting geproduceerd in week 40 en geleverd in week 42. De kleur is Satin Grey als kleur en de opties zijn een middenarmsteun, dakrailing en trekhaak. De leverdatum moet uiteraard nog bevestigd worden.

@johnvanzuilen, zelfde week, kleur en qua opties ook nagenoeg gelijk, ik kan eind deze week bellen voor de definitieve productieweek.

Laat maar weten, dan bel ik volgende week ook.

Ik heb een vaste trekhaak besteld, deze kost 590 euro met 13-polige stekker. Ze konden nog niet laten zien hoe die eruit zal zien. Misschien dat ik ook nog over ga op een reservewiel. Heb wel eens een band aan flarden gereden zonder dat ik er erg in had op zondagavond. Dan kan de wegenwacht of mobiliteitservice ook weinig uitrichten.

Ik vind het toch wel te zot al die prijs verschillen, bij mijn dealer vaste trekhaak origineel
Skoda met 13 polige stekker mooi gemonteerd zonder zagen 360,00 euro.

Lange levertijd is niet enkel door de navigatie....heb precies dezelfde wachttijd (week 23 besteld, week 39-40 aflevering) en heb geen navi meebesteld. Levertijd is "gewoon" van week 31 naar 39 gegaan. Zie mijn vorige posts.
Blijft voor mij absurt dat de levertijd verdubbeld wordt en een raadsel hoe dit kan!

Ja die trekhaken is inderdaad ook een verhaal, ik ben uiteindelijk een kleine 700 euro kwijt voor een afneembare trekhaak....leverdatum hoop ik eind deze week te hebben, de definitieve dan. :super:

PC-fre@k

Banned
Ik vind het toch wel te zot al die prijs verschillen, bij mijn dealer vaste trekhaak origineel
Skoda met 13 polige stekker mooi gemonteerd zonder zagen 360,00 euro.
Inderdaad, lees nu dus 360 bij jou tot 790 bij anderen, of zelfs dealers die geen vaste willen plaatsen icm PDC en dus iets van 890 rekenen.

Mijn Fabia GL Combi heb ik besteld in week 29 (21 juli) en wordt volgens de dealer (Hegeman Nijmegen) naar verwachting geproduceerd in week 40 en geleverd in week 42. De kleur is Satin Grey als kleur en de opties zijn een middenarmsteun, dakrailing en trekhaak. De leverdatum moet uiteraard nog bevestigd worden.

@Johnvanzuijlen; ik heb hem ook besteld op de 21ste en productie en levering zijn exact gelijk................ grappig!

RvdG

Lid
Hij is er (eindelijk)
Vandaag bericht gehad van de dealer dat de GL binnen is en aflevering 18 sept gaat worden.
Het kan me nu niet snel genoeg zaterdag zijn.
Sorry voor alle wachtende toekomstige GL bezitters

Greenliner

Senior Member
Goed nieuws RvdG !

De mijne staat ook zaterdag klaar, ben heeeel benieuwd.
We zien elkaar wel weer onder "Wat verbruikt jouw Fabia Greenline?"

Zojuist gebeld met de dealer. De productie is (slechts) 1week opgeschoven. Wordt nu definitief wk. 39 i.p.v. wk. 38. Levering van de auto zal dan laatste week oktober of 1e wk november (43 of 44) worden....
De problemen met de levering van het navigatiesysteem lijken voorbij.

Hetzer

Forumguru
Net even bij mijn dealer geweest, ze gaan in oktober 100 Gl's afeleveren en in november nog eens 100 Gl's
Het is weer druk bij vepreda

kit

Lid
Ook die van mij is aangekomen in Nederland!!!

Hij stond volgens de dealer in Leusden, net van de transspot.

We hebben voor over twee weken een afspraak gemaakt voor levering.

Ik kan niet wachten!!!!!

Bovenaan Onderaan