zo ze nemen wel de tijd voor je levering of niet, 4-5 weken...ik hoop dat ik er beter vanaf kom
Waar lees jij dan: "daling van de productie van Fabia GL"????Vandaag een persbericht van de VAG. Een flinke daling van de productie van Fabia GL, misschien dat de vertraging in levering ook iets te maken heeft met voorrangsbehandeling voor China en voor de Octavia-productie? :crazy:
Hier het volledige bericht
The most popular Skoda vehicles in August 2010 (compared to August 2009) were: Octavia (23,314 vehicles / +13.2 percent), Fabia (16,514 vehicles / -14.6 percent), Superb (7,945 vehicles / +153.4 percent), Yeti (3,966 vehicles), Roomster (2,322 vehicles / -28.2 percent), Octavia Tour (1,879 vehicles / -36.4 percent).
Waar lees jij dan: "daling van de productie van Fabia GL"????
Ik lees alleen maar dat ze alleen al t.o.v. augustus 2009 vs augustus 2010 een verkoopverhoging hebben van 11,5% (Op jaarbasis 13,2%)!
Dat gaat niet over de productie maar over de vraag naar Fabia's, het aantal verkochte Fabia's dus.
Volgens mij gaat het gaat over het aantal delivery's.
Je krijgt gelijk :529:In de laatste zin hebben ze het over welke modellen het populairst zijn, dan gaat het volgens mij toch om de vraag en niet om het aantal afgeleverde.
Klein marktje hier, natuurlijk. En waar Chinezen tot voor kort in Fabiaatjes reden stappen ze daar nu massaal in Octavia's en Superbs...Zou het niet eens zo kunnen wezen dat de GL goed verkoopt in nederland door de fiscale voordelen die waarschijnlijk niet in andere landen van pas is ?
Dus als daar de verkoop gekelderd is neemt dit de booming van nederland mee naar beneden.
Zou heel goed kunnen, als je daar toch geen extra voordeel hebt als je een Fabia GL koopt dan kan je net zo goed een Octavia kopen als je het geld ervoor hebt, die verkopen ook het best zo te zien.