Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

woozie

Actief lid
Ik ga nu naar de dealer om 'm op te halen!
vanaf 10 april (eigenlijk al even er voor natuurlijk) zit ik al te wachten op dit moment!

(jammer dat de trekhaak er nog niet onder zit, en maandag terug moet komen.... maar toch :) )

zo ze nemen wel de tijd voor je levering of niet, 4-5 weken...ik hoop dat ik er beter vanaf kom :confused:

Vier weken lijkt lang, ja. Maar na de productie moet de auto op transport naar de importeur, van de importeur naar de dealer, poetsen, kenteken aanvragen... Ik denk ook niet dat ik de enige klant zal zijn. Ik heb er dus wel begrip voor, maar hoop dat er een weekje af kan....:laugh:

uitleg Greenline

zojuist gebeld door autobedrijf Ton Pols uit Waalwijk. Deze gaat a.s. vrijdagavond een speciale kennismakingsavond organiseren voor alle klanten die een Greenline hebben besteld en binnenkort geleverd zullen krijgen. Dit om zo de tijd bij aflevering van de auto's bij indivduele levering wat te kunnen inkorten en zo dus meer mensen snel blij te kunnen maken.
Top initiatief vind ik

Mixh

Lid
Minder Fabia's geproduceerd

Vandaag een persbericht van de VAG. Een flinke daling van de productie van Fabia GL, misschien dat de vertraging in levering ook iets te maken heeft met voorrangsbehandeling voor China en voor de Octavia-productie? :crazy:

Hier het volledige bericht

Vandaag een persbericht van de VAG. Een flinke daling van de productie van Fabia GL, misschien dat de vertraging in levering ook iets te maken heeft met voorrangsbehandeling voor China en voor de Octavia-productie? :crazy:

Hier het volledige bericht
Waar lees jij dan: "daling van de productie van Fabia GL"????
Ik lees alleen maar dat ze alleen al t.o.v. augustus 2009 vs augustus 2010 een verkoopverhoging hebben van 11,5% (Op jaarbasis 13,2%)!

The most popular Skoda vehicles in August 2010 (compared to August 2009) were: Octavia (23,314 vehicles / +13.2 percent), Fabia (16,514 vehicles / -14.6 percent), Superb (7,945 vehicles / +153.4 percent), Yeti (3,966 vehicles), Roomster (2,322 vehicles / -28.2 percent), Octavia Tour (1,879 vehicles / -36.4 percent).

Wel raar dat ze vorig jaar augustus meer fabia's verkochten ondanks de GL dit jaar :shocked:

GJS

Senior Member
Dat viel mij ook al op, je zou toch verwachten met al die Fabia GL's die verkocht zijn dat er juist meer verkocht zouden zijn.

Mixh

Lid
Waar lees jij dan: "daling van de productie van Fabia GL"????
Ik lees alleen maar dat ze alleen al t.o.v. augustus 2009 vs augustus 2010 een verkoopverhoging hebben van 11,5% (Op jaarbasis 13,2%)!

Ik lees: Fabia (16,514 vehicles / -14.6 percent). Dat gaat toch over de productie in augustus, t.o.v. augustus 2009. Eigenlijk ging ik er blind van uit dat er sowieso veel meer GL's zouden zijn verkocht dit jaar en dat de productiedaling daar dus haaks op staat. Vandaar het verband dat ik legde met het stellen van prioriteiten daar in Tsjechië (China en Octavia dus), waardoor bestelde Fabia GL's maar even moeten wachten.

GJS

Senior Member
Dat gaat niet over de productie maar over de vraag naar Fabia's, het aantal verkochte Fabia's dus.

Mixh

Lid
Dat gaat niet over de productie maar over de vraag naar Fabia's, het aantal verkochte Fabia's dus.

Volgens mij gaat het gaat over het aantal delivery's. En dat getal hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn als de vraag naar Fabia's of de verkoop-aantallen, dat is mijn punt.

GJS

Senior Member
Volgens mij gaat het gaat over het aantal delivery's.

In het stukje erboven in de 1ste zin wel wel en in de 2de zin hebben ze het erover dat er een sterke vraag naar Skoda's is in een aantal landen
In de laatste zin hebben ze het over welke modellen het populairst zijn, dan gaat het volgens mij toch om de vraag en niet om het aantal afgeleverde.

Mixh

Lid
In de laatste zin hebben ze het over welke modellen het populairst zijn, dan gaat het volgens mij toch om de vraag en niet om het aantal afgeleverde.
Je krijgt gelijk :529:
Waarop ik me afvraag hoe de forse daling van de populariteit te rijmen valt met de (iig in NL) booming verkoop :crazy:

EdK

Forumguru
Zou het niet eens zo kunnen wezen dat de GL goed verkoopt in nederland door de fiscale voordelen die waarschijnlijk niet in andere landen van pas is ?
Dus als daar de verkoop gekelderd is neemt dit de booming van nederland mee naar beneden.

Mixh

Lid
Zou het niet eens zo kunnen wezen dat de GL goed verkoopt in nederland door de fiscale voordelen die waarschijnlijk niet in andere landen van pas is ?
Dus als daar de verkoop gekelderd is neemt dit de booming van nederland mee naar beneden.
Klein marktje hier, natuurlijk. En waar Chinezen tot voor kort in Fabiaatjes reden stappen ze daar nu massaal in Octavia's en Superbs...

GJS

Senior Member
Zou heel goed kunnen, als je daar toch geen extra voordeel hebt als je een Fabia GL koopt dan kan je net zo goed een Octavia kopen als je het geld ervoor hebt, die verkopen ook het best zo te zien.

Mixh

Lid
Zou heel goed kunnen, als je daar toch geen extra voordeel hebt als je een Fabia GL koopt dan kan je net zo goed een Octavia kopen als je het geld ervoor hebt, die verkopen ook het best zo te zien.

En dat geldt hier straks natuurlijk ook weer als we pech hebben. Zonder het MRB-voordeel zou ik misschien ook eerder een Octavia gekozen hebben. De Go-combi is niet zoveel duurder dan mijn aangeklede Fabia GL. Maar dit is :ot:, sorry

Afgelopen Maandag contact gehad met Dealer.
Mijn Fabia is deze wek in produktie gegaan en wordt over 2 a 3 weken geleverd.
Ik heb hem 5 juni besteld dus nog steeds op schema.
Fabia green Line Cappucino Beige
Nog even geduld dus.

Gisteren opgehaald

Gisteren mijn GL opgehaald bij de dealer. Heerlijk zo'n glimmende, gepoetste nieuw ruikende bolide. De GL rijdt echt prima, afwerking is goed, radio klinkt fantastisch en de cruise control werkt geweldig. Met 100 over de snelweg en op het display een verbruik schommelend tussen de 2,8 en 4 liter per 100km, niet slecht!!
Tijdens de uitleg in de showroom heeft de monteur er nog even van die bagageschotjes in gezet achter de wielkasten in de kofferbak. Hadden ze op voorraad. Kleur Storm Blue is ook prachtig. Morgen ritje Groningen. Heb er nu al zin in.
Sterkte iedereen met wachten en veel rijplezier gewenst.
Geniet ook van de voorpret!!:489:

Bovenaan Onderaan