Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

piair1982

Forumguru
Week 40 is officieel bevestigd!
Wordt dan in de laatste week van oktober rijden...

Hoop ik:2133:

Kijken of ik dan de 1 op 20 kan halen met de TSI. Zou moeten kunnen. :grin:

@Niels
Heb geen foto's gemaakt, daar ben ik dan misschien iets te "nuchter" voor...
Ik maak er wel een paar, als ie afgeleverd is, is ie teminste ook gepoetst...

JvdW

Nieuw lid
Gisteren heeft de dealer gebeld. Komende week gaat de GL in productie. Begin oktober leveren waarschijnlijk. Productie is dus week 38, was bij koop verwacht op week 35 dus 3 weken later dan gepland.

Greenliner

Senior Member
Vandaag heb ik dan eindelijk mijn Greenline opgehaald. Besteld eind mei, geproduceerd week 35. Aanvankelijk gaf de dealer aan dat er 4 weken tussen produktie en aflevering zou zitten. Toen ik op het forum las dat dat onnodig lang was heb ik de dealer in week 36 gebeld, hij had hem inderdaad al binnen en vroeg direct het kenteken aan.

Off topic: Hij rijdt super en is het wachten nu al meer dan waard gebleken. Dankzij dit forum was het wachten nog net dragelijk.

@JvdW:
Is behoorlijk snel geleverd...
Er zitten toch forse verschillen in de levertijden. Mijn GL wordt wk 39 geproduceerd. Daarna duurt het nog 4 wk voor ik hem mag gaan halen. (Ik neem aan dat ie dan wel heel erg glimt....:koffie:.

FredV

Banned
Netjes Greenliner, het isidd gebruikelijk dat het trransport twee weken duurt en daarna moet je garage de aflevering inplannen. dat kan erg snel.
Bijvoorbeeld, mijn auto is vrijdag bij de dealer aangekomen en ik ga de GL woensdag halen. Dinsdag kon ook al, maar ik niet.

Leuk om te lezen over de leveringen, opzich. Maandag maar weer eens bellen hoor. Als ze nou nog niets weten... Begint wel beetje ergerlijk te worden..

Greenliner

Senior Member
@FredV.

Inderdaad, als de dealer hem binnenkrijgt en direct het kenteken aanvraagt kan de auto in no-time de deur uit. De meeste kopers zullen wel gewoon op een telefoontje van de dealer wachten dat ie klaarstaat.Een beetje aandringen loont wel geloof ik. Er stond bij mijn dealer een flinke rij Greenline's op aflevering te wachten, dat moeten ze ook allemaal maar inplannen. Enfin, spannende dag voor je woensdag. Geniet ervan, de Faab is super!!

@OrangeX.

Wanneer heb je 'm besteld dan? Even bellen kan zeker geen kwaad.

FredV

Banned
@FredV.

Inderdaad, als de dealer hem binnenkrijgt en direct het kenteken aanvraagt kan de auto in no-time de deur uit. .
Nou, er moet best nog wat aan zo'n auto gebeuren, de nulbeurt, poetsen, kenteken aanvragen, platen binnenkrijgen en monteren, en in mijn geval nog een paar extra's in de auto monteren.
Toch belde hij vorige week al dat de auto deze week vrijdag binnen zou komen en of we gelijk een afspraka konden maken voor de aflevering. Wat hem betrof, gelijk dus de dinsdag erna.
Dus hij had zn planning al heel goed op orde en blijkbaar voldoende ruimte ingepland.
Lof voor deze dealer! Maar bij t draadje delaerervaringen blijkt dat ook al uit andere zaken ben hen:)

@Greenliner
Dat was zo'n 19 juni met een verwachte oplevertijd van half september. Goed, als er 2 weken bijkomen vanwege overstromingen/wateroverlast ofzo prima. Maar ze zouden bellen als ze de definitieve productieweek hadden. Als ik het zo lees duurt het 2 weken na de week van de productie voor hij afgeleverd wordt en dan nog wat rijklaar maken ofzo. Goed dan kan het zijn dat het al over eind oktober gaat! Dat was zeg maar niet echt de bedoeling. Kost me gewoon honderden euro's per maand meer tov de greenline aan benzine en wegenbelasting etc. Dusja, wel een beetje jammerlijk.

Maargoed, we zien het wel :) Maandag even belletje doen.

FredV

Banned
@orange.x Probeer een beroep op je dealer te doen over de extreem lange wachttijd en het verschuiven van de productieweek. Er zijn delaers die daar gevoelig voor zijn en een (kleine) compensatie geven in de vorm van een accessoire.
In mijn geval helaas niet, omdat de afleverweek nagenoeg klopt met wat bij de bestelling is opgegeven.

ik heb mijn gl besteld op 10 mei, productie was week 36 aflevering is donderdag 30 september.

dinsdag 28 september weet ik mijn kenteken en kan ik alles regelen zodat de wagen 30 september verzekerd is.

helaas is mijn dagelijkse auto die apk had tot 24 september afgelopen vrijdag overleden dus de laatste dagen wachten zullen het langst worden.

Tones

Actief lid
De knoop is doorgehakt en voor meneer Tones is de GL besteld, bij de Waal in Tiel. Gekozen opties: Satin grey, gordijnairbags, maxidot, dakreling, multifunctioneel stuur, rokerspakket (om het parkeergeld in op te bergen), climatronic & klein lederpakket.

Ikzelf rij voorlopig nog in mijn Lupo en 2011 overweeg ik mijn boodschappen karretje in te ruilen op een Polo BM.

Levering GL is geschat op begin 2011.

Woei! Net maar even met de dealer gebeld. Bleek dat er een misverstand over het "contactmoment" was. Ik was in de veronderstelling dat ze me zouden bellen als de productieweek bekend was. Vandaar mijn ongeduldigheid, want als nu die productieweek nog niet beschikbaar is, dan duurt het zeker nog wel een maandje misschien voordat ie hier zou zijn. Nou bleek dat hij al wel geproduceerd is maar ze me gingen bellen als hij bij Pon zou staan.

Dat gaat dus ergens deze week gebeuren. En de dealer en ik hopen dat hij ergens volgende week uitgeleverd kan worden. Maar specifieke details komen dan begin volgende week ergens.

Endlich!! :)

corsaar

Senior Member
@ orange.x dan was de tegenvaller weer een meevaller, het end is in zicht.
En greeliner maakt nog even een lange tong naar je, fraai.

Bovenaan Onderaan