Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

namleop

Actief lid
Ik hoop stiekem dat we volgende week het kenteken met NLD kunnen krijgen.

Ik ben bang van niet... Ik kan mijn auto volgende week ophalen, hij is gisteren op kenteken gezet en ik heb NJN. Zo'n middelste letter gaat ongeveer 2 weken mee, dus je aflevering komt waarschijnlijk net te vroeg.
Is wel een leuke combinatie. NLG had mij ook leuk geleken..

Oke, dan is dat vakje dus wel onderdeel van de automatische. Achja :) Ik denk niet dat ik het mis, heb het nu ook niet :) En in de zomer als we op vakantie gaan hebben we een mooie koelbox met allemaal lekker gekoelde drankjes erin. Dus no problemo daar :)

Greenliner

Senior Member
Lichtjes off-topic inmiddels, maar vooruit.

Het verschil tussen de standaard airco en de automatische is volgens mij dat je bij de standaard alleen kunt instellen welke temperatuur de lucht heeft die binnenstroomt. Als het warmer wordt buiten zul je em zelf wat kouder moeten zetten of de ventilator wat harder zetten. De automatische stel je in op bv.18 graden en dan zorgt ie er zelf voor dat het 18 graden wordt en blijft in de auto. Dit door de ingeblazen lucht zelf warmer of kouder te maken en/of de ventilator meer gekoelde danwel verwarmde lucht te laten blazen.

dit klopt idd maar een standaard GL heeft geen handmatige airco maar climatronic.
dit is een tussenvariant waarbij de binnentemperatuur in te stellen is.
Je stelt dus 18 graden in je moet wel zelf de blazer bedienen harder en zachter zetten.

Greenliner

Senior Member
Het is geheel en al duidelijk.
Ik stel voor dat we onze off-topic airco praatjes op dit draadje staken voordat FredV terug is met zijn kakelverse GL.

erik2907

Actief lid
dit klopt idd maar een standaard GL heeft geen handmatige airco maar climatronic.
Je stelt dus 18 graden in je moet wel zelf de blazer bedienen harder en zachter zetten.

Beste forum lezers: in plaats van te gokken, check de Fabia Combi folder!

De Go en Comfort hebben géén airco, de overige (met uitzondering van de Elegance) hebben een halfautomatische airconditioning, ook de Greenline.
De Elegance heeft standaard een Climatic welke bij de Greenline een meerprijs kent van € 290,=.

Alleen de uitvoeringen met een Climatic hebben een gekoeld dashboard kastje!

erik2907

Actief lid

@Hengelst

Je schrijft: dit klopt idd maar een standaard GL heeft geen handmatige airco maar climatronic.

Bovenstaande schrijfwijze en benaming lijdt bij mij tot verwarring want een standaard GL heeft géén climatronic zoals je schrijft maar een [FONT=&quot]halfautomatische airconditioning[/FONT][FONT=&quot], Voor € 290,= heb je de Climatic [/FONT](volautomatisch).

Voor de duidelijkheid op het forum gelieve de juiste kretologie te gebruiken zodat we allemaal over het zelfde schrijven :).

@ erik

Ik ben niet van plan om er nu nog veel berichtjes over te gaan schrijven aangezien het verschil nu wel duidelijk is.
er is een verschil tussen clamatic en climatronic ik gebruikte de termen verkeerd om.
Half automatisch is climatic vol automatisch is climatronic.
dus ook net even anders dan je zelf aangaf (juiste termen)

erik2907

Actief lid
@ erik

Ik ben niet van plan om er nu nog veel berichtjes over te gaan schrijven aangezien het verschil nu wel duidelijk is.
er is een verschil tussen clamatic en climatronic ik gebruikte de termen verkeerd om.
Half automatisch is climatic vol automatisch is climatronic.
dus ook net even anders dan je zelf aangaf (juiste termen)

Pffff, je hebt gelijk wat het laatste betreft! Juist is (uit de folder):

Climatic halfautomatische airconditioning (standaard op de GL);
Climatronic, elektronisch geregelde airconditioning (€ 290,=).

En voor € 290,= heb je dus ook het gekoelde dashboard kastje :)

Weer een beetje ON-Topic.... Een beetje maar hé, want mijn bericht heeft eigenlijk niets met productie te maken, maar met levering....:smiley29:

Ik ben zo als al gezegd afgelopen zaterdag bij de dealer geweest, mijn GL was toen net daar. De verkoper kon alleen nog geen afleverdatum aangeven, omdat de werkplaatsplanner er toen niet was. Oke kan! Hij zou me dus afgelopen maandag laten weten of 2 oktober (was door mij gevraagd) ging lukken. Maandag rond 17:00 had ik nog niks gehoord, dus ik dacht zal zelf maar even bellen, het kwam er op neer dat hij het nog niet wist, maar dat het waarschijnlijk wel ging lukken op 2 oktober. Hij zou het woensdag (=vandaag) zeker weten, en dan even op de mail zetten....
Maarja, dus weer niets gehoord.... Spijtig!
Ik had de dealer en zeker de verkoper er best hoog opstaan, altijd keurig geholpen e.d. Maar vindt dit wel beetje jammer. Het zou natuurlijk kunnen dat hij het druk heeft, maar toch...
Morgen maar een mailtje doen, hopelijk dat er dan duidelijkheid komt....

Vandaag bij Skoda dealer geweest en alles verloopt helemaal volgens schema.
6 juli (week 27) besteld, levertijd zou 10 weken zijn.
Definitieve productiedatum is inderdaad week 37.
Aflevering begin komende week, dus ook volgens een eerder aangegeven datum en de door mij al eerder gezegde termijn.

FredV

Banned
Hij, (of zij) is binnen -- NJS -
En leutelr maar lekker off topic door, ik zie het wel:)
Heb gekoeld dashbordkastje, GEEN spiegels in zonneklep, GEEN VOI.

Wel een heerlijk mooie auto!!

FredV

Banned
foto's fred, veel foto's :D
Haha Niels, heb er een paar, k doe morgen mn best...

Overigens bij Korterink stonden 5 GL's op t buitenterrein te wachten, 1 in de werkplaats werd afleveringsklaar gemaakt en nog een ander kreeg later nog de afleveringsbeurt.
Dus binnenkort weer nieuwe blije mensen:)

Bovenaan Onderaan