Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

peperskoda

Forumguru
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je rechtstreeks aan DFM moet gaan betalen. DFM staat voor Dealer Financiering Maatschappij, dat is dus de bank van Pon waar dealers hun auto's aan moeten betalen alvorens een kenteken te kunnen ontvangen. Als je rechtstreeks met hen betalingen moet regelen krijg ik daar een beetje een "vreemd" gevoel bij. Zo van: zit de dealer met financiele problemen o.i.d.
Normaal gesproken betaal ik een auto gewoon met m'n pinpas, heeft niet alleen de voordelen die Robertlucky al aangaf, maar heeft ook het voordeel dat je pas betaalt op het moment van ontvangst. Als je vooruit betaald en de dealer gaat onverhoopt failliet tussen het moment dat jij betaald hebt en het moment van aflevering dan sta je gewoon met lege handen(geen geld meer en geen auto) Persoonlijk zou ik gewoon mijn dealer bellen en zeggen dat je de auto via een pinbetaling betaald op het moment van aflevering zodat je geen risico loopt.

Zupi

Nieuw lid
Kreeg net te horen:

- Auto wordt volgende week geleverd.
- Overboeking moet worden gedaan naar DFM Bank, deze moet binnen zijn uiterlijk op de leverdag.

:baby012: Besteld: 3 juni 2010.

Captain Hook

Forumguru
Veiligste blijft betalen bij aflevering. Alles wat je vooruit betaald loop je altijd een risico, van pech, geld weg! Dus gewoon pinnen bij de garage. En zolang je saldo toereikend is, kun je gewoon je daglimiet eenmalig verhogen bij je eigen bank.

@Zupi,

Voor jou geldt dus hetzelfde. Nou, de dealer vertelde mij juist dat het daarheen overgemaakt moest worden zodat Pon de auto vrij kon geven. Maar het preciese daarvan weet ik ook niet. Maar dit was JUIST zodat ALS de dealer in de tussentijd failliet zou gaan je geld dus bij de rekening van Pon is en niet bij de dealer die failliet is. Zodat je auto dus eventueel via een andere dealer uitgeleverd kan worden. Maargoed. Tzal allemaal wel goed zijn.

Kzie nu dat het rekeningnummer trouwens wel van de dealer zelf is bij de afschrijving die gedaan is.

@Zupi: naar welk rekeningnummer moet jij je geld dan overmaken? Ook naar 422***164?
@Captain Hook: Het lijkt er zover op dat het gewoon naar de dealer gegaan is, maar waarom vertelt hij me dan dat verhaaltje over de DFM Bank of dingen als ik daar uiteindelijk het geld niet naar overmaak :)

Captain Hook

Forumguru
Het is wel off-topic, maar belangrijk!

Let op met wie je een koopovereenkomst hebt gesloten! Betaal alleen aan de partij met wie je een overeenkomst hebt. Nooit aan een ander. Bij geschillen ben je anders mooi de dupe! :mad:
Je hebt je auto niet bij Pon gekocht, maar bij de dealer. Daarmee heb je een juridische koopovereenkomst.

Het lijkt muggeziften, maar er zijn de afgelopen jaren al vaker 'vreemde' zaken gebeurd bij talloze autodealers waarbij vele consumenten letterlijk en figuurlijk het schip ingingen.

wimv

Actief lid
@orange.x / zupi: ik rij nu in m'n 3e Skoda en ik heb alle 3 de keren gewoon aan m'n daeler betaald Rekening begint met 65.77 enz. Niks overmaken naar Pon o.i.d.
Wim:crazy:

Aanvulling: @Captain Hook: ik denk dat je daar een punt hebt !!

Zupi

Nieuw lid
Rekeningnummer is 474****276 bij DFM Bank. Nergens staat dat ik moet overboeken naar PON. Het kan heel goed dat de dealers rekeningen hebben lopen bij DFM Bank (onderdeel van Volkswagen Pon Financial Services) en dat wij eenvoudigweg naar hun rekeningnummer overboeken. Op het moment dat we pinnen zal het ook naar een rekening gaan, en het zou me niet verbazen als het dit rekeningnummer is..

@Zupi: dat is volgens mij het geval idd. Hij zei ook dat het een onderdeel is van die DFM gebeuren. En de DFM regelt idd voor dealers allerlei financiele zaken zo zag ik op de site van de DFM. Dus in dat opzich is het op die manier "veilig" gesteld wanneer een dealer failliet zou gaan. Dus het zou iets positiefs moeten zijn dat het op die manier gaat. Maar vooralsnog zal het dus allemaal wel goed komen :)

Zupi

Nieuw lid
Net even gechecked bij SNS:

"Met dit formulier pas je de limiet op je betaalpas tijdelijk aan. Dit betekent dat je gedurende een door jou gekozen dag een grotere pinbetaling kunt doen, of meer geld kunt opnemen bij een SNS Geldautomaat."

Standaard 2500, max. 25000.

(Betaalautomaat: Max. 1500 per keer, maar je mag dan 5x opnemen.)

daglimiet kun je verhogen maar dat is niet voldoende, kijk dat maar na bij je bank tot welke limiet je eenmalig kunt gaan, wedden dat dat tegenvalt?
Vreemd hoor! Heb net de rabobank gebeld, geen enkel probleem, limiet wordt opgehoogd en kan gewoon pinnen. Je bent mischien in de war met pinnen bij een geldautomaat.

overigens mijn kenteken wordt xx-NLD-x :D

Vreemd hoor! Heb net de rabobank gebeld, geen enkel probleem, limiet wordt opgehoogd en kan gewoon pinnen. Je bent mischien in de war met pinnen bij een geldautomaat.

Inderdaad. Bij de Rabobank kun je zelfs één hele week je limiet verhogen tot € 100.000,-.

Tenminste dat is wat de bankbediende destijds tegen mij zij.... natuurlijk nog steeds afhankelijk van je saldo :winkie:

namleop

Actief lid
Ik kan me bijna niet voorstellen dat je rechtstreeks aan DFM moet gaan betalen. (...) Als je rechtstreeks met hen betalingen moet regelen krijg ik daar een beetje een "vreemd" gevoel bij. Zo van: zit de dealer met financiele problemen o.i.d.

Het komt vaker voor dat de financier van de dealer rechtstreeks de bedragen van de auto's wil innen, om er zeker van te zijn dat de geleverde auto's betaald worden in plaats van dat het geld voor andere schulden gebruikt wordt.
Hoeft overigens niet per se dat de dealer in geldnood zit, maar als niet (meer) aan bepaalde ratio's wordt voldaan kan dit worden toegepast. Ik denk niet dat hier noemenswaardig risico voor jou aan zit.

@tipmast

Ik ben ook op zoek naar een compleet reservewiel en heb een prijs opgevraagd in Hapert.
Kan jij misschien vertellen wat het jou gekost heeft?
Wel een velg met band en inleg voor de krik en moersleutel en bevestiging, dus alles erbij.

Bovenaan Onderaan