Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

PureFox

Nieuw lid
Ik had ook al zoiets van:

• Toevallig iemand die niet kan betalen
  • Voorraad van hunzelf of iemand anders
  • of.......

zmen

Lid
Ik had ook al zoiets van:

• Toevallig iemand die niet kan betalen
  • Voorraad van hunzelf of iemand anders
  • of.......
Vanmiddag bij de dealer geweest. Hij vertelde mij, dat de verkoop van Greenlines nu sterk terugloopt. Dus een kortere wachttijd is goed mogelijk!

EdK

Forumguru
Ja de verkoop in algemeen van de GL of alleen bij hem in verkoop ?

Zal wel ook wel door de aangekondigde kabinets bezuinigingen van 18Miljard wezen.

Zo zie je maar heeft ze uitwerking al voor men al begint, iedereen stopt direct met uitgeven.

Mijn dealer wist me gisteren te vertellen, dat nu bestellen pas leveren in week 5-8 2011 is, dus hier in het zuiden valt het wel mee met de terugloop denk ik.

Ben bang dat het teruglopen van de verkopen een fabeltje is. Nu bestellen is levering in februari...
Gisteren bij de dealer geweest. Ze gaan nog steeds als broodjes over de toonbank. Raar verhaal hoor.

corsaar

Senior Member
Gewoon niet aannemen wat de dealer verteld, ik heb al zoveel indianen verhalen
gehoord. En soms liegen ze zelfs bewust.

Fabia

† In Memoriam
Ik geloof niks van teruglopen van de verkopen. Van Verdaat begreep ik dat ze het bijna niet aankunnen al die afleveringen en bestellingen.

EdK

Forumguru
Ab Mulder vertelde ook dat de climatronic vanaf 2011 niet meer leverbaar is.

Ik heb een ander verhaal gehoord, de climatic dus de goedkoopste versie bij skoda mbt airco gaat vervallen zoals hij nu is.
Dit wordt een enkele knop met aan / uit en de temperatuur knop zou gaan vervallen.
Ik ben hier verder niet op in gegaan met de dealer omdat hij mbt mijn wagen niet van doen is, maar zat toen alleen met de gedachte van hoe gaat ik dan de algehele temperatuur in mijn wagen op dat moment regelen (zowel warm als koud )
Affijn volgend jaar zullen we hier er meer over lezen als leden en nog niet leden deze uitvoering zullen krijgen !

icecube

Actief lid
Ab Mulder roept wel meer zaken die niet helemaal kloppen. Ik ben een krap jaar terug toen mijn vriendin en ik een Skoda Fabia Tour/Sprint (was destijds modelwisseling) gingen kopen ook bij Ab Mulder langs geweest voor een offerte. Ab Mulder wist mij te melden dat ik geen kleur meer kon kiezen omdat het model niet meer leverbaar zou zijn maar hij had er nog toevallig één op voorraad...

Vervolgens bij een andere dealer langs geweest en die wist mij te melden dat de opvolger van de tour, de sprint, gewoon besteld kon worden in alle kleuren en dat ik voor hetzelfde geld ook nog meer luxe kreeg (15"LM, extra speakers achter, sunset ramen)!

Ab Mulder wilde volgens mij graag van zijn voorraad Tour model af.

PureFox

Nieuw lid
Ik ga morgen toch naar Apeldoorn om spullen te brengen die ingebouwd gaan worden. Zal wel eens vragen wat de oorzaak is.

We hebben 19-8 de GL besteld. We hadden de aflevering verwacht pas in november of januari verwacht. Vanmorgen gebeld door Ab Mulder, Apeldoorn. En....... Volgende week zaterdag kunnen we hem halen! Dat was een aangename verrassing!

Besteld week 33. Aflevering op 16 oktober!
Opties: Cappucino Beige/Domimo Black, climatronic, MaxiDot, zwarte dakrailing, middenarmsteun, elektrische ramen achter, klein lederpakket, Gordijnairbags, MDI, Parkcontrol,

-------------

ja dit is toch weer heel apart hoor, ik bestel hem 2 weken eerder en ik kreeg van de week te horen dat het wel eens eind november kon worden :confused:
nou afwachten maar weer

@samson75

Zal ik je dan eens helemaal jaloers maken.
Had de GL besteld op 16-8, kreeg op 24-9 telefoontje dat de auto binnen was. Vervolgens op 28-9 onze nieuwe GL opgehaald bij de dealer.

Dit heeft te maken met het feir dat dealers auto's op vooruit bestellen, kunnen. De dealer heeft dan tot 1week voor definitieve productie nog de kans om kleur en optie's aan te passen, het is dan wel van belang dat het gangbare optie's en kleur betreft.

welke optie's en kleur heb jij besteld?

@samson75

Zie het nu in je handtekening staan.

Mijn dealer zei me bij aflevering dat vooral de sunset lange levertijd heeft op het moment.
Persoonlijk zie ik ook het multifunctioneel stuurwiel niet vaak voorbei komen als optie.

Ook zei mijn dealer dat het navi systeem helemaal een probleem is, dit zou dit jaar niet meer leverbaar zijn, muv auto's besteld voor 1-8-2010

EdK

Forumguru
Wel Vincent met sunset zul je wel het panorama dak bedoelen !!
Die zorgt voor een extra 7 weken levertijd, sunset ramen zijn alleen maar getinte ramen rondom.

EdK

Forumguru
Is het panoramadak leverbaar op de GL?? Als ik dat geweten had...

Je moet wel lezen in de context !!

Er wordt nergens gezegd dat panorama dak ook leverbaar is voor een Fabia.
We hebben het erover dat het panorama dak zorgt voor latere leveringen.

Wil je echt weten of het met panoramadak leverbaar is de Fabia Combi dan is er maar één plek te vinden waar je dat kan opzoeken ! www.skoda.nl onder hoofdstuk optie's als ik het goed heb.

icecube

Actief lid
@EdK: Geloof mij, de optielijst ken ik uit mijn hoofd. Vandaag mijn verbazing. En aangezien prijslijsten/optielijsten op de website van Skoda nog wel eens achterlopen (momenteel staat de prijslijst van mei er nog op terwijl via andere wegen al prijslijsten met een vanaf datum juni/juli verkrijgbaar zijn).

Ik zeg dus niet dat het leverbaar is op de GL, dat is een vraag. Het zou toch kunnen dat dit sinds kort wél mogelijk is?

EDIT: Vandaag mijn verbazing moet zijn vandaar mijn verbazing.

Bovenaan Onderaan