Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

We zijn in de buurt dus we gaan zeker proberen om de Skoda fabriek in Mlada Boleslav te bezoeken. Zou misschien iemand de link voor een afspraak te maken nog een keer in deze draad willen zetten ?

Ik heb mijn Fabia Greenline besteld op 21 juli en ga hem op vrijdag 22 oktober afhalen bij Hegeman in Nijmegen. Heeft dus drie maanden geduurd, terwijl gezegd was eind oktober, begin mei. Klopt dus wel. Hij was afgelopen dinsdag geleverd bij de dealer, maar hij kan blijkbaar niet eerder op kenteken en bovendien moeten ze er ook nog een trekhaak onder zetten. Kortom ik ben tevreden.

Ik heb mijn Fabia Greenline besteld op 21 juli en ga hem op vrijdag 22 oktober afhalen bij Hegeman in Nijmegen. Heeft dus drie maanden geduurd, terwijl gezegd was eind oktober, begin mei. Klopt dus wel. Hij was afgelopen dinsdag geleverd bij de dealer, maar hij kan blijkbaar niet eerder op kenteken en bovendien moeten ze er ook nog een trekhaak onder zetten. Kortom ik ben tevreden.

Leuk om te horen, we lopen helemaal synchroon!

V50

Lid
Vorige week mijn dealer eens gemaild met het verzoek of hij al iets kon zeggen over de productie cq. leverdatum. Hij gaf toen aan dat hij dit niet kon nakijken omdat 'het systeem' er uit lag, dat was kennelijk een probleem bij Pon. Nu een week later zou dit probleem nog steeds bestaan waardoor hij niet kon nazien of onze Fabia al geproduceerd is of niet. Het is best een vriendelijke verkoper, belt ook steeds uit eigen initiatief maar ik ben van nature nogal argwanend en ik vroeg me af of iemand dit 'systeem-probleem' bij Pon kan bevestigen.

corsaar

Senior Member
Nee dat kan ik nu niet bevestigen.
In maart lag het eruit
In mei ook een periode .
In juni is het hele system gecrast.
Er wordt constant gewerkt aan verbetering van het systeem.

Dit forum meld ook regelmatig fouten en is ook niet makkelijk op
te lossen. Met a.w. de dealer geeft je waarschijnlijk de juiste informatie.
Blijf rustig achterdochtig, niks mis mee.

vinshi

Lid
sorry corsaar daar ben ik het niet mee eens. want ik heb gisteren ook gebeld en mijn dealer kon mij gewoon vertellen dat de voorlopige week nog steets week 46 was en dat dit waarschijnlijk ook de productieweek zal worden.

vinshi

Lid
. Met a.w. de dealer geeft je waarschijnlijk de juiste informatie.

hier reageerde ik op .Hij geeft of heeft geen zin om te zoeken naar de informatie.ik weet toevallig dat het lang duurt eer je ingelogd bent. dit zegt mijn dealer ook dat geeft wel eens frustraties dus als de dealer het te druk heeft is het antwoord (het systeem ligt er uit) wel erg makkelijk.

Vandaag te horen gekregen dat het leveren toch 2 weken langer gaat duren ivm drukte bij de garageplanning van de dealer. Jammer, maar dat kan er nog wel bij.....

Ja, de dealer gaat z'n best doen om er nog een paar dagen vanaf te snoepen, maar ik ga er geen geld op zetten. Dus druk maken heeft geen zin....krijg je alleen maar een vet hart van.

V50

Lid
Dus druk maken heeft geen zin....krijg je alleen maar een vet hart van.

Zo steek ik er ook in, maar nu ik berichten las over vertragingen tot februari dacht ik toch maar even bij de dealer navraag te doen. En die komt dus met dat rare verhaal van systeemproblemen. We zullen wel zien.

Ja datr snap ik wel, de mijne is intussen gemaakt en verschijnt volgende week bij de dealer, dus ik hoef me niet druk te maken over productie-ellende en defecte systemen. Bij mij is het de dealer die het allejezus druk heeft.

robbiebee

Actief lid
Bij mij het zelfde verhaal 11 naugustus besteld, bel ik deze week op wordt Nov 10 opeens Febr 11, het vervelende is alleen, gaat mij dit extra geld kosten ?? ik ben eens in de leveringsvoorwaarden gedoken en als ze willen kunnen ze je extra kosten doorbereken zoals prijsverhogingen en minder inruil door extra kilometers, dit moeten ze je overigens schriftelijk melden. Als ze de levering vertragen kan je ze ook na 3 weken een brief sturen waarin je ze in gebreken stelt. dan kan je ook van de koop afkomen maar ja dat wil ik niet alleenn ik wil ook niet verrast worden met extra kosten.
Wordt vervolgt...

Zo steek ik er ook in, maar nu ik berichten las over vertragingen tot februari dacht ik toch maar even bij de dealer navraag te doen. En die komt dus met dat rare verhaal van systeemproblemen. We zullen wel zien.

Bovenaan Onderaan