Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

FredV

Banned
minder inruil door extra kilometers
Ondanks dat mijn aflevering indertijd ook is vertraagd, ( 4 maanden gewacht) is er niets over verminderde inruil gesproken, ondanks dat ik aan had gegeven nog 2 x ermee op vakantie te gaan, waardoor de km-stand uiteindelijk 10.000 km hoger was dan bij de aankoop was opgegeven.

Mixh

Lid
Mixh heeft op 12 oktober zijn Greenline ontvangen met RNS-310.
Inderdaad. Net een lange rit in een auto met TomTom gemaakt. Die TomTom is misschien wat completer met info, maar de Amundsen is veel mooier, al was het maar vanwege de grootte. Mooie nachtstand ook. En de combinatie met de info op de maxidot is ideaal! TMC-verkeersinfo werkt tot nog toe erg goed, al heb ik natuurlijk nog niet zoveel ervaring.
Minpuntjes: flitspalen, trajectcontrole en stemmen toevoegen ontbreken, maar wie weet komt dat er nog eens van.

NB: onderdeelnr 3T0035191A, Software 0351, Hardware H16)

peperskoda

Forumguru
Ondanks dat mijn aflevering indertijd ook is vertraagd, ( 4 maanden gewacht) is er niets over verminderde inruil gesproken, ondanks dat ik aan had gegeven nog 2 x ermee op vakantie te gaan, waardoor de km-stand uiteindelijk 10.000 km hoger was dan bij de aankoop was opgegeven.

Je hebt het dan natuurlijk wel over een auto die in hetzelfde jaar waarin de taxatie is opgesteld nog wordt ingenomen. Wanneer je een redelijk jonge auto inruilt en de levering wordt vertraagd en gaat het jaar over dan kan dat zomaar enkele duizenden euro's schelen. Die mag een dealer gewoon doorberekenen al heb je dan als klant het recht om dat niet te aanvaarden en de koop te ontbinden. Uit mijn tijd bij VW(introductie GolfIV) weet ik dat er een taxatieprijs werd afgesproken op het moment van inruil en dat gedurende de levertijd daar elke maand een vast bedrag (meestal tussen de 250 en 500 guldens, toen nog) werd afgetrokken. Als je dan bedenkt dat sommige kopers soms bijna een jaar moesten wachten op hun geliefde Golfje dan kun je uitrekenen wat deze mensen er voor over moesten hebben om Golf te mogen rijden. Gelukkig zijn de tijden wat dat betreft veranderd.

erik2907

Actief lid
Nederland in economische crises, winkelverkopen vooral electronica stijgen
enorm en Skoda dealers beleven gouden tijden.
Wie kan dit nog volgen ?

Er is géén crisis, we laten ons dit aanleunen! Het verkeer staat ook nog steeds vast bij start en einde van de schoolvakanties of komt dit door die goedkope Greenline waardoor er geld over blijft voor vakantie :)?

EdK

Forumguru
Hoe er rekening mee dat er heel veel geld op spaarrekeningen staat van mensen.
En dat ze dit tijden hebben vastgehouden vanwege de onzekere tijden.
Maar nu er weer wat positivere geluiden zijn en het in bedrijven ook zichtbaar stapje voor stapje de orders weer binnenkomen durven ze opeens weer wat uit te geven !

GJS

Senior Member
Blijkbaar gaat het ook weer te goed met sommige bedrijven want als je ze om een offerte vraagt kan je lang wachten.
Hetzelfde geldt voor PON, nu gaat het goed met ze en worden ze en sommige van hun dealers weer knap arrogant, maar hoeveel mensen die nu een Fabia GL of Polo BM hebben gekozen zullen de volgende keer weer voor dat merk kiezen, persoonlijk heb ik met dealers van andere merken toch betere ervaringen dan met mijn Skoda dealer.

corsaar

Senior Member
ze om een offerte vraagt kan je lang wachten.
dealers weer knap arrogant
dealers van andere merken toch betere ervaringen dan met mijn Skoda dealer.

Een flinke omzet stijging maakt ze overmoedig. En ja het is een korte termijn politiek. Al die cursussen helpen in de praktijk niet veel.
Jammer maar waar. Er zijn nog wel een paar goeie dealers hoor.

Op zaterdag 7 Augustus mijn GL besteld. Verwachte productie week was toen week 42. Toen ik 3 weken geleden belde was dit week 45.
Vorige week nog even gebeld en toen hoorde ik dat ze nog niks wisten. In het systeem stond nog in productie (hij heeft echt gekeken want ik hoorde hem alles opzoeken) Ze plannen 2-3 weken van te voren de auto's en dit betekende dat er nog geen voorlopige productie week was voor mijn auto en dus iedergeval de komende 2-3 weken (42,43 en 44) wordt gemaakt. Vind het allemaal maar vaag. Dan kunnen ze het weer zeggen dan weer niet. Wat weten andere mensen die rond dezelfde tijd de GL hebben besteld?

V50

Lid
Welkom Koenie. Onze GL werd een week eerder besteld dan de jouwe. Aanvankelijk was de voorlopige productieweek 39, deze werd later bijgesteld naar week 45 maar inmiddels kunnen ze mij geen datum meer geven. Het ligt voor een deel ook aan de opties die je gekozen hebt. Zo weet ik dat sommige leden hier, die begin augustus hun GL zonder navigatie hebben besteld, hun auto al afgeleverd hebben gekregen.

Ja inderdaad de opties. Vergeten erbij te zetten. Ik heb niet zoveel:
Sunset
Dakrails
Midden arm steun.

Vind het niet erg om te wachten. Maar elke keer blij gemaakt worden met een dooie mus is ook niet leuk. Wil een datum hebben om naar uit te kijken. Dan is het weer week 42, week 45 en dan weer niks

@Vincent: had jou dealer niet toevallig wat vooruit besteld?

Ja inderdaad de opties. Vergeten erbij te zetten. Ik heb niet zoveel:
Sunset
Dakrails
Midden arm steun.

Vind het niet erg om te wachten. Maar elke keer blij gemaakt worden met een dooie mus is ook niet leuk. Wil een datum hebben om naar uit te kijken. Dan is het weer week 42, week 45 en dan weer niks

@Vincent: had jou dealer niet toevallig wat vooruit besteld?

Klopt mijn dealer had wel een aantal auto's op voorruit besteld.
Klopt het kan niet aan je optie's liggen zijn namelijk geen zeldzame optie's.

Hoop dat je snel het rijgemak mag gaan ervaren

Klopt mijn dealer had wel een aantal auto's op voorruit besteld.
Klopt het kan niet aan je optie's liggen zijn namelijk geen zeldzame optie's.

Hoop dat je snel het rijgemak mag gaan ervaren

Wat een mazzelaar ben jij dan! Naja ik hoor graag van andere die rond dezelfde tijd hebben besteld of ze wat weten. Eigenlijk word ik alleen maar jaloers van bovenstaande berichten.

Wij hebben onze Greenline in wk 37 besteld en als het goed is zal hij deze week in productie worden genomen. De dealer had er volgens mij en aantal in voren besteld.

Bovenaan Onderaan