Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

@ Rob.. Ja ook dat kan ik me voorstellen.. Ik ga ook maar is mailen want met bellen zijn ze vaak te druk om echt even goed te kijken.

RobS

Lid
@Koenie.
Gordijnairbags, dakrailing, elektrische ramen achter, maxidot, sunset ramen, climatronic en later nog parkeerhulp toegevoegd. Verder nog een volwaardig reservewiel en ik wil meteen winterbanden laten monteren,maar dat lijkt me er niet echt toe doen.
Mijn idee is, dat het meer te maken heeft met de week van aankoop. In de email wees de verkoper mij daarop.

EdK

Forumguru
De week van aankoop ??? verklaar je eens nader !
Wat is het verschil tussen de ene week en de andere, buiten het even en oneven dan ?

RobS

Lid
De week van aankoop ??? verklaar je eens nader !
Wat is het verschil tussen de ene week en de andere, buiten het even en oneven dan ?

Omdat de verkoper dat in zijn mailtje aan mij verteld. Hij zegt dat alle greenlines rond mijn datum zijn opgeschoven. Waarom weet ik uiteraard ook niet.

Goedemorgen Rob,

Ik weet niet wie aan jou de verwachte levertijd heeft afgegeven?
Mischien ben ik dat wel zelf geweest, maar ik heb in het fabriekssysteem
gekeken. Ik heb teleurstellend nieuws. De fabia greenlines rond jou
besteldatum zijn allemaal opgeschoven. Dit betekent dat de auto in de 1e
week van het nieuwe jaar pas geproduceerd wordt.

Met vriendelijke groet,

.........

Mijn bestel week is week 33, op 2 september nogmaals week 44 als afleverweek bevestigd gekregen. Nu ineens 8 weken later....shit!

Wasmachineman

Forumguru
Als je inruilprijs van je inruiler maar hetzelfde blijft? Of heb je geen inruiler, Rob? Wel erg vervelend en je moet het nog accepteren ook!

RobS

Lid
Geen inruiler, maar wel een koper die rekent op week 44.
Of ik het moet accepteren is maar de vraag. Vermoedelijke leverdatum is bevestigd voor week 44. Als daarin niet geleverd kan worden kan ik schriftelijk een termijn van 3 weken eisen waarbinnen geleverd moet worden. Daarna is de verkoper in gebreke en kan ik van de overeenkomst af en zelfs schadevergoeding eisen (waardeverlies ed). Verder gaat het gerucht dat per 2011 de prijs verhoogd wordt. Ook dan kan ik de verkoop ontbinden. (Bron:http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie/auto--of-motorbezitter/Koop--waar-moet-u-op-letten.html

Alleen schiet ik daar niet zoveel mee op, tenzij er ineens heel veel greenlines te koop komen te staan. Ik houd het voor mezelf in ieder geval wel in gedachten de komende week.

Wasmachineman

Forumguru
Shit, sterkte dan maar en hopelijk krijg je ineens weer info dat de GL weer eerder komt. Wel waardeloos en je voelt je gewoon een jojo!:mad:

RobS

Lid
Shit, sterkte dan maar en hopelijk krijg je ineens weer info dat de GL weer eerder komt. Wel waardeloos en je voelt je gewoon een jojo!:mad:

Ach, de verkoper kan er volgens mij ook niet zo veel aan doen. Alleen heb ik met hem een zakelijke overeenkomst en is hij dus degene die daar verantwoording voor moet afleggen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat alles goed opgelost wordt. Misschien met een beetje duwen en trekken, maar ja dat hoort kennelijk ook bij het spel.

Combiron

Actief lid
Rob: Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met Skoda Nederland. Ik vind dit een niet acceptabele ontwikkeling. Succes!

patje72

Nieuw lid
Nou het lijkt wel een loterij af en toe. Sommige krijgen hem weken eerder. Andere moeten tot volgend jaar wachten. Voorlopig staat ie bij mij nog steeds op week 43. Maar ik geloof het pas als ik hem met eigen ogen zie staan.

Als ik te horen zou krijgen dat ie pas volgend jaar geleverd wordt heb ik echt een mega probleem. Ik weet niet of er hier nog meer startende ondernemers zijn op het forum. Maar ik heb voor dit jaar toch wel ingecalculeerd dat ik een aardige aftrekpost heb.

Maar laat ik niet vooruitlopen. Wie weet rijd ik er in week 44 wel gewoon in.

Nou voor iedereen die nog hoop had:

QUOTE:
Beste Koen,

Helaas kunnen wij nog geen definitieve informatie geven wat betreft de levertijd. In ons systeem staat de auto in de ‘voorlopige planning’ voor week 1-2011.
Wij hebben dit vraagstuk bij de importeur neergelegd en wachten ook op een definitief antwoord.

Met vriendelijke groet,
UNQUOTE:

Besteld op 7 augustus.......:smirk::smirk::mad::mad:

Nou daar word je ook niet vrolijk van,maar er is nog hoop.

Ja hoop op half December?
Ik ga 20 November naar Luxemburg en Duitsland en met de kerst naar de wintersport. Heb nu een ford fiesta uit 95. Die komt de heuvel niet op en stopt ermee als het -5 is. Die is echt helemaal op..

patje72

Nieuw lid
@koenie

Ik heb hem besteld op 2 augustus, dus dat is week 31 (dus akelig dicht bij jouw bestelddatum)

Verder eigenlijk de standaard opties die bijna iedereen heeft:

Middensteun
Climatic
Dakrailing
Parkeerhulp
Sunset

PC-fre@k

Banned
Begin vorige week had men voor mij ook nog geen datum.

Ik heb dus (op de info van dit forum na) geen officiële productie datum of iets dergelijks gekregen. Gelukkig maar dat ik hem op kenteken van januari 2011 wil (en specifiek laat zetten), lijkt er op dat het ook bijna de echte opleverdatum zou zijn...

eind week 37 besteld, 12-14 weken lees ik vaak. 38+14=52, niet zo gek dus.

Trouwens, ik zag net weer een hele berg auto's voorbij komen. Staan nu gerangeerd maar zullen over een uurtje of wat wel richting PON gaan. Zoals eerder op dit forum gemeld vermoed ik zelf ook dat hier GEEN skoda's op staan. Ik kon de logo's niet goed bekijken, konden net zo goed VW, Citroën als Skoda zijn, zag wel kleuren lijkend op Satin Grey, Rally Green (2x) en een paar SUV achtige modellen..

Mocht ik hem zo wat dichterbij spotten zal ik proberen een foto te maken.

Wel heb ik voor jullie een foto (11 oktober) van een geleegde trein afkomstig van PON ;)

corsaar

Senior Member
Net op de A9 richting Alkmaar een autotruck met 5 Fabia,s een aantal Seats en
een paar Yeti,s Satin grey. Dus weer een aantal Noodr Hollanders blij.

V50

Lid
Wanneer blijkt dat de productie van onze GL ook doorgeschoven wordt naar 2011, en de aflevering dus niet voor februari 2011 zal plaatsvinden, dan overweeg ik sterk om de koop te laten ontbinden.

Inmiddels is de keuze in belastingvrije modellen uitgebreid en dan valt de keuze waarschijnlijk niet meer op de Fabia. Als ik dan toch tot 2011 moet wachten dan kan ik net zo goed iets anders bestellen.

Bovenaan Onderaan