Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

patje72

Nieuw lid
Sorry MODS...is een beetje OFFTOPIC.

Inderdaad V50. Ik MOET m'n winst uit de onderneming drukken van 2010. Als startend mag ik direct 100% afschrijven, dus als de auto ineens niet meer in 2010 geleverd zou worden, maak ik ineens (excl BTW) 15.000 meer winst. Dus onderaan de streep kan ik dan ineens 7.000 extra IB gaan betalen en mis ik ook nog eens 28% kleinschaligheidsaftrek. Dus totaal zou een uitstel tot 2011 mij ineens 10.000 netto gaan kosten.

Dus mocht het 2011 gaan worden dan wordt het helaas maar een iets minder belastingtechnisch gunstig model die wel snel leverbaar is

V50

Lid
Een geluk bij een ongeluk dus, je was toch al niet overtuigd van je keuze.

Jawel hoor, in juli heb ik een weloverwogen keuze gemaakt op basis van de toen beschikbare modellen en de verwachte levertijden. De levertijd zou 10-12 weken zijn.

Als nu, na drie maanden, de dealer mij ineens verteld dat daar drie maanden bij komen dan kan ik mij net zo goed opnieuw oriënteren. Juist omdat er inmiddels nieuwe modellen beschikbaar zijn zou dat zomaar een andere keuze kunnen zijn, niets vreemds aan toch? Tenzij je een Skoda-adept bent maar dat ben ik niet. De Fabia is gewoon een goede, en aantrekkelijk geprijsde, auto.

PC-fre@k

Banned
Dat vermoeden krijg ik ook ja. Bij mij kostte het wel iets meer om hem in 2011 af te leveren i.v.m. prijsverhoging PON (+/- €370), dat was dan eigenlijk ook mijn enige bezwaar. Ik bedoel ik ga er toch minstens een jaar of 4 in rijden en wie weet wel veel langer, koop hem niet voor 2 maanden...

Ik zal zo mijn dealer eens bellen, wil toch eigenlijk wel een datum :tongue:

patje72

Nieuw lid
@captain

Nee zeker niet. Maar met de financiële gevolgen in mijn geval, zou ik nog heel veel geld gaan besparen met een A-label 20%.....en die zijn er genoeg

corsaar

Senior Member
Dus totaal zou een uitstel tot 2011 mij ineens 10.000 netto gaan kosten.

Heel logisch maar is dit niet bespreekbaar. Er is toch wel ergens een
voorraad model in Nederland wat uitgewisseld kan worden ?
Met andere merken loop je tegen hetzelfde probleem aan.

patje72

Nieuw lid
Weet niet precies hoor. Maar volgens mij gaat de fiscus ook nog eens uit van de datum dat het kenteken is aangevraagd. Dan zou je zeggen, dan doet de dealer dat toch nog op 31 dec 2010, maar dat feest gaat ook niet door want het chassisnummer (of hoe dat ook heet) is natuurlijk niet bekend.

Maar kom op: "Law of Attraction" in week 44 rij ik er in!!

@Erik

Auto 2 en 3 lijken mij precies dezelfde, namelijk ze hebben niet alleen dezelfde kleur.
Ze hebben ook alle twee evenveel op de KM teller staan en op de trip teller
Maar je hebt gelijk dit zijn alle 2auto's die uit voorraad leverbaar zijn.

patje72

Nieuw lid
Nou ik heb net contact gehad met de dealer. Staat definitief ingepland voor deze week en staat dus binnen 2 weken bij de dealer.

erik2907

Actief lid
@Erik

Auto 2 en 3 lijken mij precies dezelfde, namelijk ze hebben niet alleen dezelfde kleur.
Ze hebben ook alle twee evenveel op de KM teller staan en op de trip teller
Maar je hebt gelijk dit zijn alle 2auto's die uit voorraad leverbaar zijn.

Helemaal gelijk, de verkeerde link gebruikt! Ik heb mijn bericht geëdit en nu klopt het wel!

Nou ik heb net contact gehad met de dealer. Staat definitief ingepland voor deze week en staat dus binnen 2 weken bij de dealer.
Hoi,

Gebeld vandaag me de dealer. Mijn Fabia GL kan ik de 28ste ophalen. Dus bestelling en levering zit dan 8 weken. Vind ik zeer netjes

@Corsaar

zal ik je dan eens helemaal jaloers maken.
Ik heb maar 6weken gewacht.
Had de auto besteld op 16-8-2010, levering was op 28-9-2010.

Dit was wel indd een in voorruit bestelde auto.

erik2907

Actief lid
Occasions met 5 of 10 km op de teller?
En bouwmaand 11 en 12 2010.
Raar, die moeten nog geproduceerd worden.
En waarom als occasion terwijl ze hagelnieuw zijn met 5 km op de teller en er zo'n vraag naar is???
Wat is er met deze auto's aan de hand?

Hier is niets mee aan de hand, dit zijn vooruit bestelde auto's die in de showroom staan of ondertussen al verkocht zijn. Je moet de klant toch ook iets kunnen tonen.

De truck die garage bedrijven uithalen is om te adverteren op occasion sites om mensen te 'lokken' / over te halen die eigenlijk alleen maar een occasion willen kopen maar om die te trikkeren voor een nieuwe auto. En als je geluk hebt staat de auto er nog en als je pech hebt wordt hij nieuw besteld en dan heb je de auto inderdaad pas in december of nog later.

Het is een al oude verkoop methode om nieuwe auto's onder de aandacht te brengen en de Skoda dealers zijn niet de enige hoor.

Bovenaan Onderaan