Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

FredV

Banned
Kan wel zijn, maar er staat dat de datum 12/2010 is, dus die auto staat er niet echt?
En bochtenverlichting ? Staat daar iets wat wij nog niet weten?

erik2907

Actief lid
Even naar deze dealer mailen gelijk even vragen naar de bochtenverliching
dan weten we het.

De dealer maakt foto's van een auto die hij binnen heeft gekregen, maakt een heel verhaal aan accessoires, wanneer de auto geleverd (kan) word(t)(en), en lokt zo klanten naar zijn showroom die eigenlijk opzoek zijn naar een occasion. Dat de bochtverlichting genoemd staat is niets meer of minder dan 'knip en plak' werk vanuit een andere advertentie die ook over de Fabia gaat, maar dan geen Greenline.
De dealer doet hier voorkomen alsof de auto in zijn showroom staat en dat hij direct beschikbaar is, echter als je bij hem bent is meestal het antwoord "sorry, net verkocht".
Het adverteren op een occasion site is toch een heerlijk goedkope manier dan adverteren in een lokale krant of weekblad?
Trouwens op de foto van de kofferbak zie je ook aan de zijkant de schotjes van de opbergvakken. Die schotjes heeft een Greenline niet, dus 10 tegen 1 dat de foto's niet van een Greenline zijn tenzij de dealer ze zelf geplaatst heeft.

FredV

Banned
Maar Erik 2907, zou het dan ook niet zo zijn bij PON, dat men met plak en knipwerk die 15000 km heeft gezet ipv 30.000km?
En wil Pon die fout niet erkennen?

erik2907

Actief lid
Maar Erik 2907, zou het dan ook niet zo zijn bij PON, dat men met plak en knipwerk die 15000 km heeft gezet ipv 30.000km?
En wil Pon die fout niet erkennen?

En daarom had ik een e-mail naar PON gestuurd om te vragen wat nu werkelijkheid is. Van PON heb ik een nette brief teruggekregen dat het correct is dat de Greenline géén VOI heeft maar om de 15.000 km onderhoud nodig heeft (beleid van de importeur). Ik denk ook dat dit te maken heeft om de auto altijd tip top in orde te hebben opdat het zuinige verbruik altijd gegarandeerd kan worden. Bij mijn vorige auto kon ik wel om de 30.000 km voor onderhoud gaan maar merkte ik de laatste 7.000 km wel dat hij steeds slechter ging lopen en moeilijker startte, totdat hij zijn beurt weer had en de auto weer als een zonnetje liep.

Ik denk ook dat ze dit gedaan hebben om een graantje mee te pikken van het feit dat deze auto als warme broodjes gaat en er de nodige omzet in onderhoudsmiddelen mee te halen is zoals oliefilters e.d. Kijk maar naar Duitsland waar het belastingvoordeel niet is, daar rijdt de Greenline wel met VOI (om de 30.000 km) en zal de Greenline ook niet zo vaak verkocht worden. Het belastingstelsel en houderschapsbelasting zit daar totaal anders in elkaar.

Daarnaast denk ik ook nog dat er fouten worden gemaakt door de dealers omdat andere auto's van Skoda (zoals de Octavia - bepaalde modellen) wel met VOI werken en dat de dealer denkt dat het met deze moderne techniek van de Greenline ook wel zo zal zijn (laksheid van de dealer!)

erik2907

Actief lid
Moet je daar dan voor naar de rechter ? gewoon oplossen zou ik zeggen.

Allemaal niet nodig, gewoon de garantievoorwaarden en het onderhoud dat volgens de fabrikant in het instructieboekje wordt voorgeschreven volgen! niets meer, niets minder. En wijs de dealer op zijn mis-informatie door hem de voorwaarden en instructieboekje onder de neus te duwen.
Mocht de dealer toch persisteren in zijn gelijk en het onderhoud om de 30.000 km uitvoeren, zoek dan een andere dealer of schrijf de dealer aan met de verwijzing naar de juiste informatie en laat hem een en ander schriftelijk bevestigen (per brief op zakelijk papier met dealer logo). Dan sta je pas stevig. Maar ook hier heb ik ooit staaltjes van meegemaakt dat een rechter zegt: "u had het toch kunnen weten!", "de voorwaarden zijn u toch overhandigd bij de koop"!

FredV

Banned
ja en omdat die rechter dat zou kunnen zeggen, lijkt me rechtshulp verstandig.
Als ik geeneens meer op een dealer kan vertrouwen, ook niet bij navraag aan de dealer of het wel correct is?
De productaansprakelijkheid ligt bij de dealer en die hoort mij te helpen. En ik dan bijgestaan door mn rechtsbijstandsverzekering.
Wat de dealer met de importeur doet, zal me worst zijn, immers, ik heb de dealer erop aangesproken op de juistheid en hij heeft het met een stempel bevestigd.
Blij dat ik nu toch zo'n verzekering heb.

We kunnen bovendien aantonen dat er zat fouten in de beschrijvingen staan.
En zo je al zei, plak en knipwerk is schering en inslag.

piair1982

Forumguru
Als je binnen een jaar nu 30.000 km maakt lijkt mij het geen probleem. Dus bij kilometervreters wel 30.000 km en daaronder gewoon 15.000 km interval.

erik2907

Actief lid
ja en omdat die rechter dat zou kunnen zeggen, lijkt me rechtshulp verstandig.
Als ik geeneens meer op een dealer kan vertrouwen, ook niet bij navraag aan de dealer of het wel correct is?
De productaansprakelijkheid ligt bij de dealer en die hoort mij te helpen. En ik dan bijgestaan door mn rechtsbijstandsverzekering.
Wat de dealer met de importeur doet, zal me worst zijn, immers, ik heb de dealer erop aangesproken op de juistheid en hij heeft het met een stempel bevestigd.
Blij dat ik nu toch zo'n verzekering heb.

We kunnen bovendien aantonen dat er zat fouten in de beschrijvingen staan.
En zo je al zei, plak en knipwerk is schering en inslag.

Fred, ooit heb ik twee langdurige garantie claims mee mogen maken en trust me, de dealer verschuilt zich achter de importeur / fabrikant! Het gaat immers om FABRIEKSGARANTIE. De dealer is de bemiddelende persoon die het voor de klant moet oplossen maar niet betalen. De dealer claimt namelijk weer bij de importeur en de importeur bij de fabrikant. En let wel, de importeur controleert het onderhoudsschema aan de hand van het onderhoudsboekje. En nu komt het: er staat dan géén stempel van de 15.000 km beurt --> claim afgewezen. Gevolg, de klant mag met de dealer om tafel! En het gevolg daarvan, probeer dat maar eens te regelen! De dealer zal misschien zeggen: "u weet toch ook aan de hand van het onderhoudsboekje dat u eerder had moeten komen?" Uiteindelijk zal het wel allemaal goed aflopen maar de ellende die je ervan hebt...............

Bij mij was het zo dat de auto niet te repareren was bij de dealer en naar de importeur ging (meer mogelijkheden). Het 1e wat men deed toen de auto werd opgehaald was in het onderhoudsboekje kijken of alle beurten waren uitgevoerd! Op mijn vraag waarom kijkt u zij men dat als het niet klopte de auto niet mee ging naar de importeur.

Dus beste mensen, gewoon even bij 15.000 km olie verversen en oliefilter vernieuwen en een klein controle rondje rond de auto.

FredV

Banned
Nog een discussiepunt erbij.
We hebben t over onderhoud VOI of regulier onderhoud
Dat reguliere blijkt of 15.000 0f 30.000 km te zijn, al naar de interpretatie van de dealer.
Er zit long-life olie in. In Duitsland geldt dan VOI.
Maar geen enkele dealer zegt VOI, maar verschilt wel over 15.000 of 30.000.
Als we geen VOI hebben, heeft het dan zin om er die dure olie van 20 euri per liter iedere 15000 te vervangen? of kunnen we ook goedkopere olie gebruiken?

FredV

Banned
@Erik2907
Toch twijfel ik of je je recht tcoh niet bij de dealer moet halen.
Dat is productaansprakelijkheid.

Neem bijv de bandenspanning. Hier is al veel over geschreven. De dealer levert deze af met blijkbaar te lage spanning.
Moet ik nu alles zelf controleren?
Ook de klepspeling, noem maar op?
Wat mag ik dan in vertrouwen aan de garage overlaten als ik volgens jou nergens recht op heb, althans niet bij de dealer kan claimen omdat hij zich op de fabriek beroept.
En hoe kan ik controleren welke kwaliteit olie hij in mn motor gooit?

M.i. is toch de dealer het aanspreekpunt.
Ik kom waarschijnlijk geeneens zelf bij Pon binnen, dat loopt ook via de dealer.

erik2907

Actief lid
@Erik2907
Toch twijfel ik of je je recht tcoh niet bij de dealer moet halen.
Dat is productaansprakelijkheid.

Neem bijv de bandenspanning. Hier is al veel over geschreven. De dealer levert deze af met blijkbaar te lage spanning.
Moet ik nu alles zelf controleren?
Ook de klepspeling, noem maar op?
Wat mag ik dan in vertrouwen aan de garage overlaten als ik volgens jou nergens recht op heb, althans niet bij de dealer kan claimen omdat hij zich op de fabriek beroept.
En hoe kan ik controleren welke kwaliteit olie hij in mn motor gooit?

M.i. is toch de dealer het aanspreekpunt.
Ik kom waarschijnlijk geeneens zelf bij Pon binnen, dat loopt ook vai de dealer.

Natuurlijk moet je de dealer kunnen vertrouwen maar daar gast het niet om! Het gaat om eigen verantwoording! Wat heb IK kunnen doen dat het niet zover is gekomen! Juist voorwaarden doorlezen en de dweper er op aanspreken als hij zaken roept die niet met de gebruiks- en onderhoudsvoorschriften overeen komen. Neem actie en verschuil je niet achter "ja maar, de dealer heeft gezegd"! Lees en verhaal!

V50

Lid
Zojuist dealer zelf maar weer eens gebeld, op terugbelverzoeken en via email werd niet meer gereageerd..:mad:
Nu eindelijk dan eerlijk te horen gekregen dat de, door ons in juli bestelde, Fabia pas in week 3 van 2011 geproduceerd zal worden.

De dealer kan er waarschijnlijk niets aan doen dat de productie vertraagd is maar de onnodig laffe en leugenachtige manier van communiceren daarover maakt dat ik er toch geen begrip voor kan opbrengen. Ook nu verbergen ze zich achter de importeur. Alle klanten die het betreft zullen van PON deze week een brief ontvangen waarin tekst en uitleg zal worden gegeven aangaande de uitgestelde productie van een zeer groot aantal bestelde auto's.

Bovenaan Onderaan