ja en omdat die rechter dat zou kunnen zeggen, lijkt me rechtshulp verstandig.
Als ik geeneens meer op een dealer kan vertrouwen, ook niet bij navraag aan de dealer of het wel correct is?
De productaansprakelijkheid ligt bij de dealer en die hoort mij te helpen. En ik dan bijgestaan door mn rechtsbijstandsverzekering.
Wat de dealer met de importeur doet, zal me worst zijn, immers, ik heb de dealer erop aangesproken op de juistheid en hij heeft het met een stempel bevestigd.
Blij dat ik nu toch zo'n verzekering heb.
We kunnen bovendien aantonen dat er zat fouten in de beschrijvingen staan.
En zo je al zei, plak en knipwerk is schering en inslag.
Fred, ooit heb ik twee langdurige garantie claims mee mogen maken en trust me, de dealer verschuilt zich achter de importeur / fabrikant! Het gaat immers om FABRIEKSGARANTIE. De dealer is de bemiddelende persoon die het voor de klant moet oplossen
maar niet betalen. De dealer claimt namelijk weer bij de importeur en de importeur bij de fabrikant. En let wel, de importeur controleert het onderhoudsschema aan de hand van het onderhoudsboekje. En nu komt het: er staat dan
géén stempel van de 15.000 km beurt --> claim afgewezen. Gevolg, de klant mag met de dealer om tafel! En het gevolg daarvan, probeer dat maar eens te regelen! De dealer zal
misschien zeggen: "u weet toch ook aan de hand van het onderhoudsboekje dat u eerder had moeten komen?" Uiteindelijk zal het wel allemaal goed aflopen maar de ellende die je ervan hebt...............
Bij mij was het zo dat de auto niet te repareren was bij de dealer en naar de importeur ging (meer mogelijkheden). Het 1e wat men deed toen de auto werd opgehaald was in het onderhoudsboekje kijken of alle beurten waren uitgevoerd! Op mijn vraag waarom kijkt u zij men dat als het niet klopte de auto niet mee ging naar de importeur.
Dus beste mensen, gewoon even bij 15.000 km olie verversen en oliefilter vernieuwen en een klein controle rondje rond de auto.