Vergeet niet dat je als leaserijder in principe hetzelfde bedrag aan die auto uitgeeft, het valt alleen minder op omdat het per maand gebeurt, en bij zakelijke lease in de vorm van geleverde arbeid in plaats van "echt" geld.
Maar inderdaad, ik vind het ook allemaal nogal alarmerend. Zowel die problemen rond de Enyaq updates als de vele problemen bij de Octavia's. Dit, gecombineerd met het al jaren bekende gebrek aan klantvriendelijkheid en service-gerichtheid bij PON (en de afhankelijkheid van dealers van PON) moet een keer gaan bijten. In het verleden nam je de nukken van PON op de koop toe, omdat de producten dusdanig goed waren dat je weinig last had van PON. Maar dat is nu wel anders.
Overigens, ik zag zojuist dat één van de grote panden van Hoogenboom in Rotterdam-Zuid leeg staat, en er wat makelaarsborden aan bevestigd zijn. Te huur of te koop kon ik niet zien. Gaat het financieel niet zo lekker daar, begint het concern te kraken ("empires rise and fall"), of was de hele set-up daar zowiezo iets te megalomaan?